2013-05-14, 13:54
Medlem
Undrar vad det är som gör att du ser dubbletter och det andra är väl paranoia. Synskärpa, så det syns på pupillerna att man är påverkad. Ja du, upplevelsen är individuell, det är inte konstigt.

Bortsett från att det är ind. Ökar risken för psykos och HPPD med doseringen för alla droger? Denna substans har haft varningar och fall av HPPD och psykos.
Senast redigerad av AkForce 2013-05-14 kl. 14:24.
Citera
2013-05-14, 14:11
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Mycket semibullshit och skrämselpropaganda
Det är väl knappast någon här som avråder från en substans utan anledning, jag har bara delgivit min egen uppfattning om 5-meo-mipt. Huruvida substansen har en tendens att orsaka synförändringar eller inte är självfallet spekulation, och därmed risk för semibullshit, men det är allt vi har när det inte finns någon ordentlig forskning.

Men jag antar att du har en receptoruppsättning som passar väldigt bra med just 5-meo-mipt, det är så klart olika för alla, olika substanser funkar olika bra.
Citera
2013-05-14, 14:39
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Det är väl knappast någon här som avråder från en substans utan anledning, jag har bara delgivit min egen uppfattning om 5-meo-mipt. Huruvida substansen har en tendens att orsaka synförändringar eller inte är självfallet spekulation, och därmed risk för semibullshit, men det är allt vi har när det inte finns någon ordentlig forskning.

Men jag antar att du har en receptoruppsättning som passar väldigt bra med just 5-meo-mipt, det är så klart olika för alla, olika substanser funkar olika bra.

Nä, det är klart det är inviduellt.

Jag skrev semibullshit och skrämselpropaganda lite med glimten i ögat

Kände att jag ville slå ett slag för substansen eftersom det senaste som skrivits om den varit övervägande negativt, kanske något överdrivet.

Känner väl ca 10 personer som också kört utan komplikationer mer än lite paranoia och rädsla.

Men, Givetvis ska man gå varsamt fram och vara medveten om att risker finns även om förmodligen fixar biffen utan men.

Citat:
Ursprungligen postat av AkForce
Undrar vad det är som gör att du ser dubbletter och det andra är väl paranoia. Synskärpa, så det syns på pupillerna att man är påverkad. Ja du, upplevelsen är individuell, det är inte konstigt.

Bortsett från att det är ind. Ökar risken för psykos och HPPD med doseringen för alla droger? Denna substans har haft varningar och fall av HPPD och psykos.

Ja du , kopiorna" var dock inte lika skarpa som originalet, mer transparenta efterföljande.

Tracerhundar typ. Var lite "hunddagisfeeling" över det.
Senast redigerad av unleash82 2013-05-14 kl. 14:51.
Citera
2013-05-14, 14:55
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Tack så mycket Friman. Finns det någon drog som fyller de kriterierna jag beskrev annars?

Eftersom Mipt har funnits länge, vad vet man om dess neurotoxiska effekter? Skulle du beskriva det som en 'skonsam' drog?

Är stickandet vasoconstriction? Är mipt muskelavslappnande?

Alla hallucinogena kan uppfylla de kriterierna om du tröskeldoserar, eller kör på låga doser. Psykedeliska är ingen scapedrug, det är du som gör hela trippen, sett & setting, inre yttre inramning är en del av det hela.

Jag diskuterade tidigare att 5 Meo Mipt är inte vassokonstriktiv, utan är en vassodilator.
Vasokonstriktion: blodkärl drar ihop sig
Vasodilation: blodkärl utvidgar sig.

LD50 diskuterades även, LD50 för 5 meo mipt är minst 100-150 mg för någon som väger 70 kg.
Citera
2013-05-14, 15:30
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
LD50 diskuterades även, LD50 för 5 meo mipt är minst 100-150 mg för någon som väger 70 kg.

Förutsatt att detta stämmer så är det troligen högre än så.
Citat:
Ursprungligen postat av Landskronastaden
Fem meo mipt!
Jag har erfarenhet av det, sen nått år tillbax.
Jag slog i mig ca 0,2 ā . Han inte mer en att trycka
På pumpen så där kom lite ut i blodproppen så
Ryckte jag ut pump och nål ur armen, jag for rätt till
Vasken o spydde som en gris. Inte nog me det utan ca 24 timmar
Fick jag verkligen döds ångest, kändes som att inget skulle
Bli sig likt. Så för fan ta det lugnt ni som har för avsikt att ta det. SE UPP
OCH TÄNK TVÅ GÅNGER INNAN!!!
Citera
2013-05-14, 15:39
Medlem
Vad innebär LD50?
Citera
2013-05-14, 16:09
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Vad innebär LD50?

Lethal Dose där 50% av försöksobjekten typ råttor dör
Citera
2013-05-14, 16:21
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Förutsatt att detta stämmer så är det troligen högre än så.

Ja förmodligen krävs mera, men vi utgår från det minsta värdet nu, då det finns inga dokumenterade LD50 på det här.

5te positions tryptaminer är mest neurotoxiska, det e ingen snack om saken.
4de positionen kommer sen.
icke substituerade tryptaminer kommer sist.

Ex.

MINST TOXISK: DMT < 4 Meo-DMT < 4-HO-DMT < 5-Meo-DMT < 5-HO-DMT: MEST TOXISK

Här har ni en lista:
http://www.erowid.org/psychoactives/...es_ld50s.shtml
Senast redigerad av friman1987 2013-05-14 kl. 16:31.
Citera
2013-05-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ja förmodligen krävs mera, men vi utgår från det minsta värdet nu, då det finns inga dokumenterade LD50 på det här.

5te positions tryptaminer är mest neurotoxiska, det e ingen snack om saken.
4de positionen kommer sen.
icke substituerade tryptaminer kommer sist.

Ex.

MINST TOXISK: DMT < 4 Meo-DMT < 4-HO-DMT < 5-Meo-DMT < 5-HO-DMT: MEST TOXISK

Här har ni en lista:

Vilka saker som Th**rip* säljer just dessa 5:te positions? Dvs. Vilka saker i deras sortiment är mest/minst neurotoxiska?

Är 25I, special (om det går att veta), MiPT 5:e? Är det vad 5:an innebär i '5-Meo-MiPT'?
Senast redigerad av AkForce 2013-05-14 kl. 16:50.
Citera
2013-05-14, 16:46
Medlem
friman1987s avatar
Det är inget fel på 5 meo mipt om man håller sig till det rekommenderade dosen och inte blandar med annat.
Senast redigerad av friman1987 2013-05-14 kl. 17:00.
Citera
2013-05-14, 17:19
Medlem
Citat:
Det är inget fel på 5 meo mipt om man håller sig till det rekommenderade dosen och inte blandar med annat.

Ok, så du betvivlar att det ger någon form av bestående skador trots att det är 5:e gradens tryptamine. Det blir intressant att höra vad du har för slutsats om special, efter analysen.

Länken var död, du menade nog detta:

Citera
2013-05-14, 19:39
Medlem
sakhos avatar
Jag tog en moxy 10mg + ally 50mg.

Det var en underbar upplevelse, ett fantastiskt rus med härliga cev:s.
Jag tycker att de visuella effekterna påminde om dom man får på special, fast aningen starkare. HD är kanske ett bra sätt att beskriva det på .
Jag upplevde även tracers som så många andra har gjort.

Det tog ca 2 timmar innan man började känna av något ordentligt, men sen var det ett härligt rus med mkt välmående. Skulle vilja beskriva välmåendet som när man peakar på 3-mmc, så kändes det i väldigt många timmar. Antar att det e moxyn, den ska ju vara liknande MDMA i sitt rus.

Jag låg mest och blundade under ruset med musik i mina lurar, jag försvann bort på alla möjliga platser.
Öknen, havet, rymden, jag flög (jag var ett plan).
Någonstans under mina cev:s i öknen kommer jag ihåg att jag delade upp mig själv i ljudfragment som jag spred ute i öknen, kom inte riktigt ihåg varför. Men jag tror att min identitet skulle bli självklar om jag hämtade upp bitarna en efter en lite senare....

Allt kändes självklart just då, men nu i efterhand så vet jag inte riktigt hur jag tänkte, eller vad jag gjorde egentligen. Jag har svårt att förklara det där med ljudfragmenten för er, men jag förstår inte riktigt själv heller...

Det var faktiskt helt underbart magiskt bra. Verkligen fantastiskt. Har aldrig mått så bra eller upplevt något liknande någonsin. Jag kommer garanterat göra det igen, jag har svårt å se att något annat ska kunna toppa den här upplevelsen.

Men som sagt, det kan vara farligt att blanda moxy med annat.
Så det är inget jag uppmanar någon till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in