2011-12-08, 22:54
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Sådär, då har ficklampan slutligen dykt upp efter fem veckor.

Att det är 3800 lumen tror jag inte ett ögonblick på, kanske runt 2000. Svårt att avgöra utan relevanta mätinstrument.

Lampan är ganska tung och otymplig. Det vassaste läget funkar ganska kort tid, och då enbart med nyladdade batterier, därefter slocknar lampan och man måste välja MID eller LOW-lägena istället. (Jag kör med 2 st 18650 på 2400 mAh.)

Jag tror att man har större nytta av liten en-18650-ficklampa på 900 till 1200 lumen, en sådan tar ingen plats och har ett utmärkt ljusflöde.

Nåja, kul att ha den hursomhelst. Den kostade ju ingen större förmögenhet, runt 320 SEK med den dollarkurs som gällde när jag beställde den.
Nu verkar de ha nyanserat ner den till 1600 lumen och slänger dessutom med batterier och laddare till ungefär samma pris som jag gav för "3800LM":aren utan sådant.

http://www.focalprice.com/LF0049X/TrustFire_T1_CREE_XML_T6_1600LM_5Mode_LED_Flashlig ht_with_Two_3000mAh_18650_Batteries_and_Charger.ht ml

Vidhåller att den är för tung och klumpig. Småficklampor på 900-1200LM är klart mer smidiga och användbara.
2011-12-12, 22:18
Medlem
25-To-Lifes avatar
Läste om att en killes hörlurar, Dr Dre Beats, fastnade i tullen.

FAN tänkte jag då, eftersom jag har 3 stycken som skall skickas till mig, i ett och samma paket. Hur undviker man tull avgifter? Ska man använda "Gift" saken på DX?
2011-12-12, 22:22
Medlem
MrBraxs avatar
Blev riktigt överraskad då jag fick ett paket från DX på 2 veckor, det var annorlunda!
2011-12-12, 22:24
Medlem
Det är väll fejkade Dr Dre hörlurar från Dealextreme?
2011-12-12, 22:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Läste om att en killes hörlurar, Dr Dre Beats, fastnade i tullen.

FAN tänkte jag då, eftersom jag har 3 stycken som skall skickas till mig, i ett och samma paket. Hur undviker man tull avgifter? Ska man använda "Gift" saken på DX?
Tullen kan slå ned på paket märkta "gift" också så försök få ned värdet också.
Citat:
Ursprungligen postat av Dinka
Det är väll fejkade Dr Dre hörlurar från Dealextreme?
Piratkopierade får inte importeras alls.
2011-12-12, 23:08
Medlem
zonedisks avatar
Fcik hem en beställning idag. Tog 2veckor och 1dag! Galet! Beställt från DX 5-6 gånger tidigare och då har det gått på över en månad.

Förövrigt fakead Zippotändare, funkar bra hittills. Får la se om den håller sig, annars blire till att köpa en äkta.
2011-12-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tullen kan slå ned på paket märkta "gift" också så försök få ned värdet också.
Piratkopierade får inte importeras alls.

Så mao är det äkta, svårt att tro det med tanke på priset.
2011-12-12, 23:59
Medlem
alhfrs avatar
Så, hur mycket sämre är grejerna där? Kollade på laptopbatterier och de var ju tokigt mycket billigare, $44.20 för ett 9600mAh istället för 999:- (880 mAh) från batterilagret, vilket väl inte heller lär vara ett orginalbatteri... Men kommer skiten hålla eller kommer det pajja min dator efter ett tag? Köpte något liknande från tradera till min aspire one, och den krakade ihop efter ett tag, men tror att det kan ha varit mitt fel också... Input?
2011-12-13, 00:07
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alhfr
Så, hur mycket sämre är grejerna där? Kollade på laptopbatterier och de var ju tokigt mycket billigare, $44.20 för ett 9600mAh istället för 999:- (880 mAh) från batterilagret, vilket väl inte heller lär vara ett orginalbatteri... Men kommer skiten hålla eller kommer det pajja min dator efter ett tag? Köpte något liknande från tradera till min aspire one, och den krakade ihop efter ett tag, men tror att det kan ha varit mitt fel också... Input?
Kinaskit som kinaskit, är väl lite av ett lotteri.

Reviews kan dock ofta ge en hint, men är heller ingen garanti.

Personligen är jag nöjd med mina batteriköp, har dock inte förväntat mig originalkvalité (antar att du inte heller gör det).
2011-12-13, 00:22
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinka
Så mao är det äkta, svårt att tro det med tanke på priset.
Nej det är inte äkta. Han menar att om de kommer på dem i tullen så kör de dem i krossen.
2011-12-13, 00:36
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alhfr
Så, hur mycket sämre är grejerna där? Kollade på laptopbatterier och de var ju tokigt mycket billigare, $44.20 för ett 9600mAh istället för 999:- (880 mAh) från batterilagret, vilket väl inte heller lär vara ett orginalbatteri... Men kommer skiten hålla eller kommer det pajja min dator efter ett tag?
Här finns en annan batterikines med bra priser, prylarna funkar precis som originalen så långt jag har haft möjlighet att testa hittills:

http://stores.ebay.com/laptop-powerup

Levereras utan fraktkostnad till Sverige, tog drygt två veckor senast jag beställde därifrån .
2011-12-13, 07:35
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Kinaskit som kinaskit, är väl lite av ett lotteri.

Reviews kan dock ofta ge en hint, men är heller ingen garanti.

Personligen är jag nöjd med mina batteriköp, har dock inte förväntat mig originalkvalité (antar att du inte heller gör det).

Nä, självkart inte orginalkvalitet för det priset. Men så länge de håller igång datorn ett tag är jag nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Här finns en annan batterikines med bra priser, prylarna funkar precis som originalen så långt jag har haft möjlighet att testa hittills:

http://stores.ebay.com/laptop-powerup

Levereras utan fraktkostnad till Sverige, tog drygt två veckor senast jag beställde därifrån .

Gött, fortare än vad folk verkar få från dealextreme då, ska kolla runt där. Tack för tipset!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in