2011-03-01, 20:07
Medlem
zonedisks avatar
Lade en order hos DX den 15/2, står fortfarande "packing". Så sjukt störande, som må ha bra priser, men har aldrig fått vänta mindre än 1 månad på mina beställningar.
2011-03-05, 07:28
Medlem
hksnismos avatar
Både priceangels och focalprice tycker jag är bättre än dealextreme just nu mycket snabbare leveranser tex.
2011-03-08, 11:19
Medlem
Zkeks avatar
har också en beställning på DX la en 7feb men hände aldrig nåt me den så tog bort den och la en ny den 19feb men den har inte heller rört sig. funderar på att lägga en order på FP eller PA istället.
2011-03-08, 11:20
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Både priceangels och focalprice tycker jag är bättre än dealextreme just nu mycket snabbare leveranser tex.

.. men är de lika billiga?
2011-03-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zkek
har också en beställning på DX la en 7feb men hände aldrig nåt me den så tog bort den och la en ny den 19feb men den har inte heller rört sig. funderar på att lägga en order på FP eller PA istället.
Som jag sagt tidigare, det kan ta långt över en månad innan DX får för sig att skicka, även om "de har den i lager"

Lev med det, eller beställ från någon annan. DX är inte rätt leverantör om man är stressad.
B!
2011-03-08, 11:50
Medlem
h4cked4lifes avatar
Kan förespråka Dhgate.com om ni vill ha kläder teknik etc. Jag har köpt calvin klein kallisar. 10 stycken för runt 300 kr. Har tre riktiga calvin klein från MQ och kan omöjligt se någon skillnad...

Dock måste man hitta bra säljare, eftersom det är som tradera. Man kan inte lita på alla.
2011-03-08, 23:15
Bannlyst
Hur gör jag om jag ska skicka det till en annan adress än min egen så att säga ( den som står via paypal ) Någon som kan hjälpa mig med detta.

Jag ska beställa lite saker åt en kompis , jag ska betala via mitt paypal konto fast vill skicka det DIREKT till honom (han bor i en annan stad). För att de är gratis shipping.
Går detta eller måste han göra ett eget konto?
2011-03-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apadolmee
Hur gör jag om jag ska skicka det till en annan adress än min egen så att säga ( den som står via paypal ) Någon som kan hjälpa mig med detta.

Jag ska beställa lite saker åt en kompis , jag ska betala via mitt paypal konto fast vill skicka det DIREKT till honom (han bor i en annan stad). För att de är gratis shipping.
Man kan väl göra "Express utcheckning" om jag inte missminner mig, då behöver man inte registrera ett PayPal-konto.

Beställde lite grejer för månadskiftet jan/feb och jag har äntligen fått hämta ut en större del av försändelsen, bla en ciggplugg, bluetoothadapter och lite annat småskräp. Dock ska jag nog hädanefter nästan köpa två av varje grej, iaf det man kan tänkas behöva fler av, pga den lite tveksamma kvaliteten på grejerna. En hörlurssplitter var ganska glapp, men ligger den still fungerar den så.
2011-03-09, 14:00
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweO
.. men är de lika billiga?

Ehha ja, givetvis kan det skilja någon krona på någon grej som DX är billigare på men det kan även va tvärtom att PA och FP är billigare än DX.

Dock får man ju grejorna i tid is tället =)
2011-03-11, 05:15
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apadolmee

Nu är det möjligt att du redan har beställt men det du efterfrågar är i princip samma sak som när man dropshippar prylar och det är absolut inget problem. Så kolla runt lite på DX websida för dropshippinginstruktioner!

/#LOUDmouth#
2011-03-11, 16:01
Medlem
har beställt runt 20 prylar/ordrar från både PA och FP och 1 av dom har kommit fram
är en månad sen grejjerna fraktades..+-några dagar..
Min fråga är väl egentligen vad händer om det fastnar i tullen?
Min första beställning från kina gjorde jag från DX och det var en ganska stor order som fastnade i tullen men värdet på varorna var kanske inte mer än 300:-.. Då fick jag brev hem i brevlådan där dom krävde att jag skulle varudeklarera och det gjorde jag och jag fick varorna två dagar efter och behövde inte betala varken moms eller tull...
Men vad händer om dom plockar en order som är värd 5$ säger vi.. Alla administrativa kostnader för att begära momsen av mig osv kan ju inte vara värt besväret för att inkassera momsen.. Hur gör dom då? Beslagtar dom bara prylen i fråga och skiter i att kontakta mig osv?
Tycker det borde börja ramla in paket snart nämligen.
2011-03-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkfella
Beslagtar dom bara prylen i fråga och skiter i att kontakta mig osv?
Inte en chans. Ska du betala tull/moms skiter de i om det är värt de administrativa kostnaderna eller inte. Att bara behålla grejerna kan de inte göra. Det finns vissa tveksamheter runt grejer man inte får importera hur som helst, men "vanliga" saker får de inte stoppa utan att informera om, och ge dig möjligheten att verifiera dess värde.
B!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in