Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jävla skitsida, lockar med billiga priser men snart 2 veckor gått och inte ett skit har hänt.. beställde lite ficklampor och en tändare och nu är ordern tillbaka på recieved och waiting for supplier men enligt deras status så finns ju alla produkter i lager. Men det var väl nåt kines nyår så skyller dom på att det kom in en miljon ordrar.. ja eller hur.

Dom är luriga på dealextreme.
Jag beställde 7 prylar från DX
2010-12-21 dom paketerade och skickade 6 av sakerna
2010-12-26. Det tog ungefär 3-4 veckor innan dom kom i brevlådan.
Den sista prylen som kostar 0.99$ står fortfarande som "pending".
Den har funnits i lager varje gång jag har varit in och kollat på sidan under tiden...
För ca en månad sedan stod status som "packing" i ca 1-2 dagar sedan vart den "pending" igen..
Jag skickade ett mail för en vecka sedan och frågade när dom skulle skicka den artikeln, inget svar ännu.
Jag lade en ny beställning på 8 saker
2011-01-24 dom sakerna vart shipped
2011-02-21 och som första gången så är det en artikel dom inte skickade..
Jag väntar alltså fortfarande 3 månader senare på en sak från min första beställning och snart en månad på en sak dom ej skickat från min andra beställning.
Så räkna med att det tar ett bra jävla tag innan kineserna får fingrarna ur arslet och skickar era paket.
Ett tips är att alltid beställa SKU.01888 (
http://www.dealextreme.com/p/drop-shipment-and-gift-service-removes-dx-logo-from-package-1888) Då bör inte översittarna på tullverket lägga sig i vad ni har i eran post.
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Hämtade ut ett paket från dx idag. Jag beställde det den 14:e oktober, så det tog ett tag. Dock var det någon produkt som inte fanns i lager, och sen fastnade paketet i tullen också...
De hade varit snälla och skrivit helt andra priser på varorna i paketet än vad det faktiskt hade kostat. Min beställning kostade 38$ när jag köpte den och på paketet stod det att värdet var 8.42$. Det hjälpte dock inte eftersom jag fick brev från tullen där det stod att jag skulle maila en kopia på kvittot. Men men... Om någon funderar på att beställa en bra fällkniv så kan jag varmt rekommendera denna:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33987 grymt nöjd med min, bra byggkvalitet, väldigt solid och en kraftig fjäder till öppningen.
Haha roligt att tullen stoppar din kniv och sedan släpper igenom den med tanke på att fjäderladdade knivar är olagliga att importera utan tillstånd.

Eller var det en annan försändelse?