2010-09-12, 21:51
Medlem
Glengarnocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Så länge inte beställningens värde överskrider 500:-(?) så behöver du inte betala tullavgift. Så det är helt enkelt bara att dela upp det med 3st klockor per paket.

Jäklar vad bra. Tack så mycket för hjälpen!
2010-09-12, 22:41
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glengarnock
Jäklar vad bra. Tack så mycket för hjälpen!
Kan ju dock påpeka att Dealextreme inte precis är kända för snabba leveranser. Kollade lite på tullverkets hemsida och hittade inga direkta gränser på när man behöver betala moms och inte. Mycket möjligt att jag hade fel när jag sa 500:- innan. Någon som har bättre koll?
Ska nämligen själv dra iväg en beställning från Dealextreme inom någon vecka.

EDIT: någon längre bak i tråden nämnde en gräns på 300:-.
Senast redigerad av Knastomte 2010-09-12 kl. 22:44.
2010-09-12, 23:09
Medlem
Glengarnocks avatar
Citat:
Kan ju dock påpeka att Dealextreme inte precis är kända för snabba leveranser. Kollade lite på tullverkets hemsida och hittade inga direkta gränser på när man behöver betala moms och inte. Mycket möjligt att jag hade fel när jag sa 500:- innan. Någon som har bättre koll?
Ska nämligen själv dra iväg en beställning från Dealextreme inom någon vecka.

EDIT: någon längre bak i tråden nämnde en gräns på 300:-.

"Typically ships in 4 to 7 days* (7 to 10 during new year season)" Står det i alla fall på deras hemsida, men det kan man inte lita på. Men hur vet tullverket vad värdet ligger på i paketet?

Kan tillägga att jag är väldigt grön inom detta område.
2010-09-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Det tog ett tag för mig o fatta allt, men den där gift saken gör bara att dom skriver "gift" på paketet? Eller är jag helt ute o cyklar?

Då vart det efterskickat.. Gick på totalt 85.94$ = 584.85kr
Om vi säger att allt går vägen, vilka extrakostnader blir det då? moms? posten?

Hmm är lite fundersam - är det inte Hongkongdollar som är på siten och den är idag på 1~1.

Eller vilken valuta är det egentligen?
2010-09-12, 23:36
Medlem
mrBONDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Hmm är lite fundersam - är det inte Hongkongdollar som är på siten och den är idag på 1~1.

Eller vilken valuta är det egentligen?

Nej.. det är USD
2010-09-13, 08:04
Medlem
appe-s avatar
Citat:
"Typically ships in 4 to 7 days* (7 to 10 during new year season)" Står det i alla fall på deras hemsida, men det kan man inte lita på. Men hur vet tullverket vad värdet ligger på i paketet?

Kan tillägga att jag är väldigt grön inom detta område.
När ett paket skickas till Sverige måste värdet skrivas på. Det är det som senare förtullas.
2010-09-13, 16:19
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
När ett paket skickas till Sverige måste värdet skrivas på. Det är det som senare förtullas.
Preics. Men läste längre bak i tråden att DX oftast skrver 70% av det riktiga värdet för att vara snälla.
2010-09-13, 18:28
Medlem
Glengarnocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Jaha, då förstår jag!

Citat:
Preics. Men läste längre bak i tråden att DX oftast skrver 70% av det riktiga värdet för att vara snälla.

Okej det var snällt. Men såg på DX att man kunde köpa så att det inte står DX på paketet. Varför är det bra?
2010-09-13, 20:51
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Okej det var snällt. Men såg på DX att man kunde köpa så att det inte står DX på paketet. Varför är det bra?
Vet inte säkert, men tror det är för att då ser paketet ut som ett privat paket och inte något du har beställt. Vilket kanske gör att tullen inte bryr sig om det.
2010-09-13, 22:20
Medlem
Glengarnocks avatar
Citat:
Vet inte säkert, men tror det är för att då ser paketet ut som ett privat paket och inte något du har beställt. Vilket kanske gör att tullen inte bryr sig om det.

Okej, det var extremt billigt att beställa på det viset. Så det kommer jag garanterat göra.

Tack!
2010-09-19, 20:50
Medlem
Dealextreme tips!

Jag tycker det saknas ett ställe där vi tipsar varandra om bra dealextreme saker, jag fick en sådanhär importerad till min ipod touch 2G från en som hade importerats där ifrån: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32166

Fungerar perfekt, riktigt bra pris dessutom!

Vad har ni köpt eller sett på dealextreme som är bra/kul att ha?
2010-09-19, 21:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hemelektronik, ljud och bild

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här