2012-12-12, 18:52
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias-ee
Vad har ni alla köpt från dx.com? Dem har ju ganskaaaaa mycket prylar
Ja, cirka 80.000 olika prylar i dagsläget.

Vad förväntar du dig för svar? Ett par tusen olika "-Jag har köpt den och den..."?

Den typen av listtrådar orkar ingen med, dessutom ska vi inte ha listtrådar i detta delforum.

Däremot är det helt OK att på ett hanterbart och sansat sätt tipsa om kul hemelektronikprodukter som går att köpa på DX och liknande shoppingsajter.

Denna tråd är en sammanslagning av allehanda trådar om shoppingsajter med hemelektronik-karaktär. Några av de äldsta trådarna har samlats upp från andra delforum, därför är det ibland ingen konsekvens om just det här med hemelektronik i vissa tidiga texter.

Även efter nedfiltrering till hemelektronik så återstår säkert fortfarande merparten i form av det utbud hos DX och de övriga shoppingsajterna som diskuteras här.

Så ett heltäckande svar på frågan om vad vi har köpt från DX är för min del just "Hemelektronik som är billigare än härhemma eller kanske inte ens finns att köpa här.".

● modOlof
2012-12-13, 01:31
Medlem
Amazonites avatar
Beställde bl.a. SMS Audio Street by 50 Cent In-Ear den 24/11 från eForChina och 18 dagar senare alltså igår (12/12) så fick jag hem hela min beställning. Väldigt nöjd med allt jag fick.
2012-12-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Beställde bl.a. SMS Audio Street by 50 Cent In-Ear den 24/11 från eForChina och 18 dagar senare alltså igår (12/12) så fick jag hem hela min beställning. Väldigt nöjd med allt jag fick.
Kom det med en kartong med tex "amazing speakers" över SMS hörlurarna? Dvs göra så tullen tror det är endast tex ett par speakers.
2012-12-13, 19:13
Medlem
Om jag beställer tre par Beats Tour från eForChina vilket fraktsätt rekommenderar ni då? Jag vill gärna ha dem så snabbt så möjligt då jag funderar på att ge ett par till min bror i julklapp. DHL är ganska dyrt och jag har inte hört talas om Swiss Post förut.
Senast redigerad av zimnm 2012-12-13 kl. 19:14. Anledning: glömde ett ord
2012-12-13, 19:33
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyDilly
Kom det med en kartong med tex "amazing speakers" över SMS hörlurarna? Dvs göra så tullen tror det är endast tex ett par speakers.
Precis, det var exakt så de kom. Men mina saker har ändå aldrig fastnat i tullen konstigt nog.
2012-12-13, 19:34
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zimnm
Om jag beställer tre par Beats Tour från eForChina vilket fraktsätt rekommenderar ni då? Jag vill gärna ha dem så snabbt så möjligt då jag funderar på att ge ett par till min bror i julklapp. DHL är ganska dyrt och jag har inte hört talas om Swiss Post förut.
EMS, annars tror jag inte det finns en chans att de kommer fram före jul. Det brukar vara extra hårt tryck under julen när många beställer.
2012-12-15, 00:03
Medlem
zonedisks avatar
Köpte för några månader sedan en billig ciggplugg > USB adapter från en kinasite för att ha i bilen som jag inte använt än. Imorgon ska jag iväg på en länge biltur och ska då använda min telefon som GPS och musikspelare, men är lite osäker på om jag vågar använda denna skitbilliga laddaradaptern, eller skulle det kunna sabba min telefon? Är lite paranoid av mig. När jag kollar min kundkorg hittar jag produkten, men när jag försöker öppna länken till den, verkar det inte som att dom har kvar den på sidan.

Produkten heter iaf:
"Universal DC 12V / 24V Mini Car Cigarette USB Power Adapter / Charger (1000mAh Output)"

och på själv adaptern står det:
"RCF007-MINUS
l/P:10-30VDC 0/P.5.0V(likström symbol)1A MAX"

bild på adaptern här

Anledningen till min paranoia är ju såklart att det finns adaptrar där ute som kostar fler hundra och är så sjukt mycket större än min, det måste ju finnas en anledning till detta? Den jag har är ca 5,5cm lång.

Vad tror ni, vågar man använda den eller kommer den få min telefon att explodera(gå sönder öht)? Borde jag åka in och köpa en "riktig"(som är lika mycket gjord i kina) på mediamarkt innan avfärd imorgon?
2012-12-15, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twepix
Bra skrivet. Frakten tar ju allt från 1 vecka till 3 månader. Frakttiden handlar helt enkelt bara om tur om man väljer China Air Mail eller Hong Kong Air Mail.

Med vänliga hälsningar, Twipex.

Tack för komplimangen. Det var nog första gången någon skrev bra skrivet för mig! Det kan till och med ta ännu mer tid. Men det är bra riktlinjer.

Vad skulle FB tro om någon skrev en FAQ i detta ämne? Jag börjar vara inne på det, ibland, efter något glas/lina.
2012-12-15, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Köpte för några månader sedan en billig ciggplugg > USB adapter från en kinasite för att ha i bilen som jag inte använt än. Imorgon ska jag iväg på en länge biltur och ska då använda min telefon som GPS och musikspelare, men är lite osäker på om jag vågar använda denna skitbilliga laddaradaptern, eller skulle det kunna sabba min telefon? Är lite paranoid av mig. När jag kollar min kundkorg hittar jag produkten, men när jag försöker öppna länken till den, verkar det inte som att dom har kvar den på sidan.

Produkten heter iaf:
"Universal DC 12V / 24V Mini Car Cigarette USB Power Adapter / Charger (1000mAh Output)"

och på själv adaptern står det:
"RCF007-MINUS
l/P:10-30VDC 0/P.5.0V(likström symbol)1A MAX"

bild på adaptern här

Anledningen till min paranoia är ju såklart att det finns adaptrar där ute som kostar fler hundra och är så sjukt mycket större än min, det måste ju finnas en anledning till detta? Den jag har är ca 5,5cm lång.

Vad tror ni, vågar man använda den eller kommer den få min telefon att explodera(gå sönder öht)? Borde jag åka in och köpa en "riktig"(som är lika mycket gjord i kina) på mediamarkt innan avfärd imorgon?

Nu dubbelpostar jag. Men.

Jag skulle rekommenderar dig att prova. Kanske inte om du har en veckas gammal samsung s3/iphone 5 fast utan garanti. Men det ska inte vara något problem. Värsta fall så laddar den långsamt/fungerar ej.
2012-12-15, 14:59
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Nu dubbelpostar jag. Men.

Jag skulle rekommenderar dig att prova. Kanske inte om du har en veckas gammal samsung s3/iphone 5 fast utan garanti. Men det ska inte vara något problem. Värsta fall så laddar den långsamt/fungerar ej.
Finns ingen risk att den steker min S2a då? Typ pumpar ut för mycket ström eller nåt?
2012-12-15, 17:04
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Finns ingen risk att den steker min S2a då? Typ pumpar ut för mycket ström eller nåt?
Denna kör jag till S3 och S2, funkar utmärkt.
Outpot är 2.1A

http://dx.com/p/car-cigarette-powered-dual-usb-adapter-charger-for-ipod-dc-12-24v-48029
2012-12-15, 19:04
Medlem
Grizzlys avatar
Laddare,transformatorer,etc är väldigt ofta ganska dåliga när dessa kommer från kina butiker.
Tex kan det vara saker som att strömen ut inte är jämn och fin utan kan skifta.
Samt även att OM du skulle koppla fel heller nåt i den skulle gå sönder (vilket är ganska troligt om det är en billig skit konding som sitter i tex) så KAN du om du har otur få ut 240v ifrån kontakten som ska ge tex 12v.

Sen har dom ofta väldigt dålig separering mellan högspänningsdelen (240v) och låg späningsdelen (12v) som kan ge upphov till krypströmmar som då kan läcka ut till 12v kontakten.
Även leedningsbanor är väldigt ofta snålt tilltagna så att dom ofta inte klarar av den utsatta effekten (tex 1A till en ipad) utan att gå sönder.
osv,osv,osv.

Visst finns det sådant som fungerar med! MEN frågan är då hur dessa kommer att fungera om nåt går sönder? och man ska nog ha stor tur att hitta något som är bra tillverkat OCH planerat,utfört på rätt sätt.

Kolla in tex denna video från eevblog där dessa saker tas upp i en teardown av olika pirat appel laddare och han även förklara varför just den designen inte är bra på ett ganska lätt förstått sätt.
http://www.youtube.com/watch?v=wi-b9k-0KfE
Detta är även en riktigt bra videoblogg för den som vill lära sig mer om elektronik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in