Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-17, 03:09
  #1
Medlem
_abous avatar
Har varit ganska redigt förkyld nu i nån vecka, men det börjar ge med sig tror jag. Dock är det så att jag i skrivande stund är skittrött och verkligen behöver sova. Men så fort jag lägger mig ner börjar jag hosta som en dåre!
Spelar ingen roll hur jag ligger, jag hostar och hostar så jag tror lungorna ska komma upp vilken sekund som helst.
Någon som har några tips, dricka mycket läste jag precis, men om jag ska sätta mig upp och dricka hela tiden får jag ju ingen sömn. Och Google tipsade bara om massa mediciner som jag inte kan köpa nu ändå, så snälla, ge mig bra tips så jag får gå och lägga mig
Citera
2007-11-17, 03:30
  #2
Medlem
AlitheSeconds avatar
Ta en cigg.
Citera
2007-11-17, 03:33
  #3
Medlem
_abous avatar
Har redan gjort det, men det gav ingen märkbar skillnad
Citera
2007-11-17, 03:33
  #4
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Har redan gjort det, men det gav ingen märkbar skillnad

Utan filter?

Annars kan nog sprit/whiskey bedöva tillräckligt mycket så att kroppen inte vill hosta.
Citera
2007-11-17, 03:34
  #5
Medlem
_abous avatar
Nja, eller jag rökte en joppe som innehöll kanske 2/3 tobak och 1/3 weed, och inget filter.

Jo, hade whisky i bakhuvudet, men har tyvärr bara öl hemma
Citera
2007-11-17, 04:02
  #6
Medlem
CashBlows avatar
Känner igen det där med kvarvarande rethosta efter förkylning. Det försvinner på bara några dagar med Pulmicort.

Du får sitta upp och sova.
Citera
2007-11-17, 21:16
  #7
Medlem
_abous avatar
Jahapp, trodde jag hade blivit av mad skiten, men nu börjas det igen.
Var precis nere på ICA och kollade deras måttligt stora utbud av hälsoprodukter, och gick därifrån med Echinagard oraldroppar, är det någon vits att köra på dessa, eller kan jag lika gärna vänta ut/kurera min förkylning för att ta dessa nästa gång?
Citera
2007-11-18, 00:12
  #8
Medlem
_abous avatar
Lyckades äntligen söka, och ett tips mot halsont var tydligen att gurgla saltvatten. Så nu sitter jag här med det, eller det är väl mer vattensalt, men hur länge ska man gurgla då? Och kommer det ens hjälpa mot själva hostan, eller är det bara just halsont som det reducerar?
Citera
2007-11-18, 01:12
  #9
Medlem
Saltvattnet hjälper nog inte mot hosta.. Inte echinagard heller.. De brukar man köra mot själva infektionen, inte symptomen.

Testa att bulka upp med kuddar så att du 'halvligger'. Eller sätt dig i soffan och försök somna framför TVn.

Whiskey och liknande brukar man ju använda mot hosta, men om du bara har öl hemma så testa det. Vad det kanske kan göra är att du somnar lättare.

Sen får du skaffa hostmedicin tills imorn natt så du kan få sova lugnt då! Gå till läkare imorn och be om sån lite starkare på recept.

Edit: Hittade det här på wikipedia just:
Citat:
A recent study indicates that, because of the presence of theobromine in chocolate, 50 grams of dark chocolate may be an effective treatment for a persistent cough
Så dra och köp lite mörk choklad på ICA och testa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback