Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-16, 12:54
  #1
Medlem
Bjornens avatar
Håller på att installera open office på min bärbara macbook, då säger den att jag måste fixa X11 vilket jag har fatta att man behöver sen läste jag http://porting.openoffice.org/mac/fa...lling/X11.html men när jag gör som den säger så funkar inte "Optional Installs" som förövrigt inte ligger på samma skiva som beskrivningen säger.
Kan detta bero på att min burk är köpt i USA? Skulle behöva lite råd hur jag ska fixa detta problem.

Har sök och letat men hittar ej.

Mvh
Citera
2007-11-16, 14:55
  #2
Medlem
robban200s avatar
Du borde kunna sätta in Leopard skivan o starta från den. Sen Uppgradera - Anpassa - kryssa ut allt utom X11 sen installera.
Citera
2007-11-16, 15:07
  #3
Medlem
Pallemans avatar
Jag gjorde så då jag skulle installera Open Office.. gick bra. OO var lite segt att starta då X11 skulle igång samtidigt bara. Sen bytte jag till NeoOffice. Haha, vilken skillnad! Snabbt, snyggt, smidigt. Mycket bättre, helt enkelt.

Så mitt råd till dig är att skita i OO och köra på Neo istället. Neo är byggt på OO, men anpassat för Mac.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback