• 1
  • 2
2007-11-15, 01:35
Medlem
rasmusens avatar
Hej flashback!

De senaste året har jag lidit av, vad jag skulle kalla, extrema sömnproblem. Det kommer i intervaller med små mellanrum, i två veckor snittade jag runt 1-2 timmar per natt och då räknade jag in helgen där jag sov runt 10 timmar eftersom jag var vaken tills jag verkligen däckade. Jag kan vara vaken i 2-3 dygn och sköta studierna någolunda men ändå må rent ut sagt skit. Trots tröttheten somnar jag inte helt enkelt.

Jag har har testat naturläkemedel, men de smakar både illa och är verkningslösa. Så nu vänder jag mig hit. Problemet är att jag tvivlar på att jag har en chans att få något medel med effekt utskrivet då jag bara är 18 år.
Vad tror ni? vilka ska jag vända mig?

Tack på förhand!

Ps. Ge inte tips om olagliga alternativ som att fixa genom kompisar, möjligheten finns, dock vill jag helst få det lagligt.
Citera
2007-11-15, 01:40
Medlem
Chuckeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Hej flashback!

De senaste året har jag lidit av, vad jag skulle kalla, extrema sömnproblem. Det kommer i intervaller med små mellanrum, i två veckor snittade jag runt 1-2 timmar per natt och då räknade jag in helgen där jag sov runt 10 timmar eftersom jag var vaken tills jag verkligen däckade. Jag kan vara vaken i 2-3 dygn och sköta studierna någolunda men ändå må rent ut sagt skit. Trots tröttheten somnar jag inte helt enkelt.

Jag har har testat naturläkemedel, men de smakar både illa och är verkningslösa. Så nu vänder jag mig hit. Problemet är att jag tvivlar på att jag har en chans att få något medel med effekt utskrivet då jag bara är 18 år.

Tack på förhand!

Ps. Ge inte tips om olagliga alternativ som att fixa genom kompisar, möjligheten finns, dock vill jag helst få det lagligt.
Har du pengarna så besök privatläkare upprepade gånger tills du får någonting utskrivet!
Citera
2007-11-15, 01:53
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Hej flashback!

Tack på förhand!

Jag fick stilnoct första gången, första besöket hos en läkare när jag var 18. Läkaren sög dock och det har var 98 innan stilnoct blev känt för sin missbrukspotential och beroende. Kan förövrigt tillägga att alla 30 tabletterna åts upp samma natt som jag fick dom efterbliven som jag var på den tiden.
Citera
2007-11-15, 02:09
Medlem
rasmusens avatar
Tack för svaren. Som ni märker är jag fortfarande vaken trots att jag ska upp om sisådär 4 timmar. Som du nämner är alla effekter av stillnoct redan känt vilket borde göra det svårare att få det utskrivet. Har för övrigt testat stillnoct en gång.

Som fattig student är det ganska svårt att ekonomin att gå ihop om jag ska betala en privatläkare. Går det inte att vända sig till en vårdcentral? I sådanna fall, hur svårt kan det vara att få något utskrivet?
Citera
2007-11-15, 02:20
Medlem
lat_jävels avatar
Det är bara att gå till en landstingsläkare, du kommer lätt kunna få ut skräpmediciner som Propavan, Imovane, Theralen droppar, Stilnoct, SSRI och kanske någon mer som jag har glömt bort.
Men dom grejerna skulle du kunna få ut även om du hade varit under 18år.
Dom medicinerna hjälper ju vissa personer så det är bara att boka en tid och dra dit, har du tur så kanske du får ut något som fungerar också.

/lat_jävel
Citera
2007-11-15, 02:23
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lat_jävel
Det är bara att gå till en landstingsläkare, du kommer lätt kunna få ut skräpmediciner som Propavan, Imovane, Theralen droppar, Stilnoct, SSRI och kanske någon mer som jag har glömt bort.

/lat_jävel

Låter lovande!
Dock undrar jag bara vad du menar med skräpmediciner? Stillnoct fungerade perfekt för mig. Tänkte du på biverkningar eller ur ren berusningssynpunkt?

Edit. Såg att du ändrade ditt inlägg precis innan jag postade.
Citera
2007-11-15, 02:25
Medlem
Liberty.s avatar
Käkade 450mg lyrica + 4 st propavan igår.. somna kl 06 vakna 22:00..
Propavan är kanske inte så dåligt iaf, testar 1-2 i övermorgon 2 timmar innan sömn (lägger mig på en normal tid :I) .. "BRB" :P

Grejen är att skilja på meds som jag verkligen behöver och på meds som mitt knarkiga jag behöver..
Tror flashbackare är dåliga på det.
Citera
2007-11-15, 02:26
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Låter lovande!
Dock undrar jag bara vad du menar med skräpmediciner? Stillnoct fungerade perfekt för mig. Tänkte du på biverkningar eller ur ren berusningssynpunkt?

Det jag menar med skräpmediciner är att dom inte fungerar öht på mig och då är det enligt mig skräp.
Däremot så är det dessvärre inte säkert att du får Stilnoct utskrivet på en regelbunden basis.

/lat_jävel
Citera
2007-11-15, 04:10
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Låter lovande!

Edit. Såg att du ändrade ditt inlägg precis innan jag postade.

"Skräpmediciner" för "oss" som har provat diverse piller som inte fungerar, men på "vanliga" människor brukar dom fungera utmärkt. Så gå till vårdcentralen så får du testa dig fram i ordningen som nämdes ovan (Propavan, Imovane, Theralen droppar, Stilnoct). Är du inte ute efter ett berusningsyfte så fungerar dom oftast väldigt bra om du inte är van vid sådana mediciner. Stilnoct sover jag bäst på, Theralen sover jag också på men blir ganska seg dagen efter. Gå till vårdcentralen och prova dig fram. Det kostar 80.- eller så. Oftast om du frågar i drogdelen så jämför "vi" med det vi är vana vid, och inte vad gemene man är van vid. Ställ inte för höga krav direkt dock, och ha inte inställningen att "dom sa på internet att det här är skit" för att då kommer det inte fungera för dig.
Citera
2007-11-15, 04:19
Medlem
lat_jävels avatar
b0gfetto: Jag menade inte att dom var dåliga för att det inte går att berusa sig på dom (förutom Stilnoct) utan jag anser att dom är dåliga för att dom inte uppfyller sitt syfte dvs få mig att sova och det har dom aldrig gjort vare sig innan eller efter jag började knapra i mig diverse piller.

Däremot så fungerar dom utmärkt på de flesta (har inte hört mycket negativt om Imovane och Stilnoct när det handlar om att sova) och dom kan förhoppningsvis hjälpa rasmusen.

/lat_jävel
Citera
2007-11-15, 04:30
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lat_jävel
b0gfetto: Jag menade inte att dom var dåliga för att det inte går att berusa sig på dom (förutom Stilnoct) utan jag anser att dom är dåliga för att dom inte uppfyller sitt syfte dvs få mig att sova och det har dom aldrig gjort vare sig innan eller efter jag började knapra i mig diverse piller.

Däremot så fungerar dom utmärkt på de flesta (har inte hört mycket negativt om Imovane och Stilnoct när det handlar om att sova) och dom kan förhoppningsvis hjälpa rasmusen.

/lat_jävel

Nä, det var inte riktat mot dig bara, utan allmänt i drogdelen så är det ju oftast desto starkare grejjer du får ut desto bättre vilket är målet för många. Men vill man som icke-"knarkare" ute efter nåt för att sova så brukar faktiskt dom "klena" läkemedlena fungera, om man inte har bestämt sig för att: Dom här är värdelösa, det har jag läst på internet.

Så: ni som är ute efter saker att sova på, gå till vårdcentralen bara och funkar inte medicinen så får ni förmodligen snäppet starkare.

Ps Ursäkta mitt användande av "", i blame the öl and stesolid ;D Ds
Citera
2007-11-15, 09:10
Bannlyst
blå lotus ska tydligen vara avslappnande, har inte provat det själv men det kommer med posten om 0-1dagar.
är själv också 18 med liknande sömnproblem så jag rapporterar hur det går.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in