Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-15, 09:13
Medlem
coqs avatar
Alkohol har faktiskt en sövande och lugnande effekt så det kanske skulle kunna vara ett kortsiktigt alternativ till sömn?
Citera
2007-11-15, 09:18
Bannlyst
Alkohol söp jag mig full på, känns knappast skönt att sova men visst slockar man snabbt
Bara en öl, glas vin eller en shot tror jag inte får en att somna bättre dock.
Man ska helst inte äta/dricka någonting innan man ska sova för då aktiverar man matspjälknings organen och då får man otroligt svårt att somna.
Citera
2007-11-15, 09:21
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puffu
Man ska helst inte äta/dricka någonting innan man ska sova för då aktiverar man matspjälknings organen och då får man otroligt svårt att somna.
Min personliga erfarenhet säger att man sover bättre med mätt mage. Visserligen sover man inte lika djupt vilket resulterar till att man är tröttare på morgonen.
Citera
2007-11-15, 12:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Tack för svaren. Som ni märker är jag fortfarande vaken trots att jag ska upp om sisådär 4 timmar. Som du nämner är alla effekter av stillnoct redan känt vilket borde göra det svårare att få det utskrivet. Har för övrigt testat stillnoct en gång.

Som fattig student är det ganska svårt att ekonomin att gå ihop om jag ska betala en privatläkare. Går det inte att vända sig till en vårdcentral? I sådanna fall, hur svårt kan det vara att få något utskrivet?
Theralen, lergigan funkar ju bra mycket bättre än naturläkemedel antar jag, och det är absolut inte svårt att få utskrivet. Theralen blir man dock jäkla seg på dagen efter. Men ett par lergigan borde du bli lite dåsig av, det lär åtminstonde funka bättre än valerina. Det kan du nog få av din familjeläkare eller psyk utan problem. Jag skulle ringt min familjeläkare, har du tur kanske du får stillnoct eller imovane, jag håller tummarna!
Citera
2007-11-15, 17:09
Medlem
furis avatar
Gymma efter skolan/jobbet. Ut och spring en stund på kvällen..
Eller börja i muay thai..

Lovar att du kommer att kunna sova som ett barn efter det..
Citera
2007-11-15, 17:25
Medlem
__carls avatar
bah, jag fick flunitrazepam utskrivet när jag var 16.
Citera
2007-11-15, 17:38
Medlem
Gravity2s avatar
Jag har både Stilnoct, Imovane och Xanor på recept och är inte mycket äldre än dig...
Citera
2007-11-15, 17:55
Medlem
Derisions avatar
Om du är ute efter att sova på dem och inte flumma så kanske Medicin och hälsa är bättre för den här tråden.

Propavan fungerar som sagt inte så bra för de flesta, men för mig fungerar dem bra när jag varit varken några dagar och verkligen behöver sova djupt. Visst kan det ta ett tag innan man somnar, men iallafall jag sover djupt på dem vid sådana tillfällen.
Citera
2007-11-15, 19:01
Medlem
Gravity2s avatar
Kom att tänka på en sak, om du inte bryr dig om hur seg du är dagen efter så funkar faktiskt Nozinan att sova på. Dock kan du räkna med att inte komma ur sängen dagen efter och må riktigt jävla dåligt, men sova får man i alla fall...
Citera
2007-11-15, 19:17
Medlem
Derisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Kom att tänka på en sak, om du inte bryr dig om hur seg du är dagen efter så funkar faktiskt Nozinan att sova på. Dock kan du räkna med att inte komma ur sängen dagen efter och må riktigt jävla dåligt, men sova får man i alla fall...

Håller med om det, man kan bli rejält knockad på det men så blir man ju som en zombie dagen efter också.
Citera
2007-11-15, 19:23
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derision
Håller med om det, man kan bli rejält knockad på det men så blir man ju som en zombie dagen efter också.
Ja, jag äter det ju inte frivilligt, men hade jag inte haft tillgång till annat så vore det väl kanske ett alternativ. Fördelen är ju att läkare brukar kasta det efter en när man säger att man har sömnproblem, efter Propavan då, speciellt psykläkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in