2009-10-15, 22:02
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Har du en lista över världens farligste neurotoxin som man kan se?
Jag förstår faktiskt inte vad du menar? En lista på kvicksilver?
Citera
2009-10-15, 22:05
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiken
Själv har jag nog varit på gränsen till cfs i 3 år nu. Fick körtelfeber 2006 som var rätt kraftig. Återhämtade mig bra då men åkte utomlands och festaden sen krash.

Lever väldigt hälsosamt idag och tar en del piller
Citalopram40mg - Ska trappa ur då ingen effekt
Mirtazapin 30mg - FUNGERAR SKITBRA för sömnen! Allvarliga problem innan
Q10 600mg - Ingen effekt tror jag. Har dock inte varit sjuk på typ 1 år.
Inositol - Skitbra för sömnen. Ligger inte och spänner mig.
Echinacea - Skitbra vid ev halsont som vi ebv skadade lätt får!
Acetyl-l-carnitine - Skitbra man blir piggare och mindre depp!
L-tyrosine - Helvete vilken bra effekt
DMAE - dra åt helvete vilken effekt. Tas bara vid väldigt spec behov!
L-glutamine - gav en tydlig effekt redan dagen efter. Kände ett extra lugn
5htp - gav effekt i någon dag.
L-lysine - Har ej gett nån märkbar effekt dock så svälter den ihjäl herpesvirus som är våran djävligaste djävul. Så jag tror den har räddat mig vid några förkylningar och halsont.

Mediciner som ej gav effekt
Taurine
Gaba
Ginseng
Rosenro

Just nu mitt idiotiska experiment:
Chisan - 30 ml (dubbla dosen)
Ginsana - 30ml (tre doser)
Chisandra - 2 tabletter 108mg extrakt (normal dos)

..........
Överlag så kan jag starkt rekommendera mirtazapin, l-tyrosine, dmae, echinacea och inositol!!!

Jag har läst offanltigt många timmar kring dessa mer naturligare lösningarna.
Kommer uppdatera här hur det går med mitt lilla experiment.

Om ni vill att jag ska vara försökskanin för något så hojta till. Jag har ekonomin och stödet från min familj. Och jag vägrar leva trött. Bara det är en hållbar lösning.
Välkommen till tråden, maiken.
Vad är DMAE och 5htp?
Citera
2009-10-15, 22:07
Medlem
Shrewishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Pyttsan doktorn, där förlorade du i trovärdighet. Det har gjorts tiotusentals studier på hur kvicksilver påverkar celler och vår bio-kemiska balans och kvicksilveravgång från amalgam har inte bara mätts till doser om över 100 mikrogram/dygn, man kan faktiskt t.o.m. se hur de olika metallerna oxiderar med blotta ögat allteftersom amalgamet med tiden mörknar alltmer. Människan har känt till kvicksilvers toxicitet i ett par tusen år.

Tål tydligen att sägas igen: amalgam är inte kvicksilver. Amalgam innehåller däremot små mängder stabilt kvicksilver i en legering. Det finns inga studier som visar att de mikroskopiska kvicksilvermängder som frisätts genom åren har någon negativ effekt på kroppen (och då finns det mycket forskning inom området). Du får i dig mer kvicksilver genom maten än genom dina tandfyllningar.

Citat:
Jag har varit medlem i Tandvårdsskadeförbundet i över tio år och det du hävdar om dem är ren och skär lögn. Tvärtom, förbundet är betydligt mer öppet och tillmötesgående än vad skolmedicinen med bästa vilja i världen kan sägas vara. Dessutom publicerar de ofta analyser av ”undersökningar” som inte sällan är ”flawed”- som det engelska uttrycket heter, kommer inte på någon bra svensk översättning i skrivande stund – som t.ex. en av de sista där det påstods att de som har färre amalgamfyllningar har mindre krämpor än de med fler, utan att ta hänsyn till den som korrosion som uppstår mellan olika metaller dentalvården envisats med att (miss)bruka, som exempelvis guldkrona på amalgampelare.

Tandvårdsskadeförbundet samlar den mest fanatiska grupp med kroniska kverulanter man kan tänka sig.

Är det inte för övrigt ganska anmärkningsvärt att samma människor som "drabbas" av amalgamförgiftning inte sällan blir "elallergiker", får ont i huvudet av mobiltelefoner och "känner av" radiovågor? Detta efter amalgamet plockats ut, naturligtvis. Påminner faktiskt lite om skiftet av vanföreställningar man ibland kan se vid olika psykossjukdomar.

Citat:
FDA i USA, liksom Läkemedelsverket och Socialstyrelsen – som förresten hette något så fyndigt som Collegium Medicinalis när det startades på 1600-talet efter man bränt häxor på bål och skolmedicinen tog kontroll över vår hälsa – är naturligtvis inga ojäviga källor. När amalgamet introducerades i USA på 1800-talet var det en livlig debatt, för att inte säga bråk, tandläkare emellan och att kvacksalverisidan kunde vinna i den tvisten är obegripligt och kan få den mest jordnära person att tänka på ränksmideri.

Ränksmideri? Varför inte en världsomspännande 1800-talskomplott med syfte att förgifta jordens befolkning? Lite som med det aktuella vaccinationsprogrammet! Du är helt klart något på spåren.

Citat:
Men å andra sidan är ju den skola du representerar de som först introducerade kvicksilver och andra (tung)metaller, arsenik och andra rena gifter i ”vården” så det var kanske bara naturligt för dem. Naturmedicinen har aldrig använt sig av toxiner för att bota så vitt jag vet.

Naturmedicinen har aldrig botat ett skit så vitt jag vet.

Citat:
Kan du förklara det där med er slogan, vetenskap och beprövad erfarenhet? Hur kommer man fram till beprövad erfarenhet?

Tycker det framgår rätt tydligt av själva ordens innebörd? Genom årens lopp har en mängd sjukdomar studerats, och ännu fler behandlingar prövats. Kollegor genom tiderna och över världen har samlat information och delat med sig, för att deras upptäckter ska komma andra till nytta. Den samlade erfarenheten från miljontals människor är vad som lagt grunden till dagens medicin.
Citera
2009-10-15, 22:26
Medlem
Citat:
Jag förstår faktiskt inte vad du menar? En lista på kvicksilver?

Jag tror Heller syftar till en lista på neurotoxiner sorterade efter graden av giftighet.
Citera
2009-10-16, 08:01
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrewish
Tål tydligen att sägas igen: amalgam är inte kvicksilver. Amalgam innehåller däremot små mängder stabilt kvicksilver i en legering. Det finns inga studier som visar att de mikroskopiska kvicksilvermängder som frisätts genom åren har någon negativ effekt på kroppen (och då finns det mycket forskning inom området). Du får i dig mer kvicksilver genom maten än genom dina tandfyllningar.
Då kanske doktorn kan ta fram siffror på hur ”små mängder ’stabilt’ kvicksilver i en legering” amalgam innehåller och lite om den forskning på området som du åberopar och som påstås säga att ”de ’mikroskopiska’ kvicksilvermängder som frisätts genom åren inte har någon negativ effekt på kroppen”?
Citat:
Tandvårdsskadeförbundet samlar den mest fanatiska grupp med kroniska kverulanter man kan tänka sig.

Är det inte för övrigt ganska anmärkningsvärt att samma människor som "drabbas" av amalgamförgiftning inte sällan blir "elallergiker", får ont i huvudet av mobiltelefoner och "känner av" radiovågor? Detta efter amalgamet plockats ut, naturligtvis. Påminner faktiskt lite om skiftet av vanföreställningar man ibland kan se vid olika psykossjukdomar.
För att inte jag och läsarna ska tro att du yrar och bara återger dina egna åsikter och uppfattningar ombeds du redovisa något som stöder dina utsagor.

Varför skriver du det förresten inte rakt ut? Människor som drabbas av elallergi är sinnessjuka hypokondriker? Men de kanske är en del av komplotten du talar om? Du är helt klart något på spåren.
Citat:
Ränksmideri? Varför inte en världsomspännande 1800-talskomplott med syfte att förgifta jordens befolkning? Lite som med det aktuella vaccinationsprogrammet! Du är helt klart något på spåren.
Svårt att hålla en seriös debatt?
Citat:
Naturmedicinen har aldrig botat ett skit så vitt jag vet.
Har skolmedicinen ”’botat’ ett skit så vitt du vet”?
Citat:
Tycker det framgår rätt tydligt av själva ordens innebörd? Genom årens lopp har en mängd sjukdomar studerats, och ännu fler behandlingar prövats. Kollegor genom tiderna och över världen har samlat information och delat med sig, för att deras upptäckter ska komma andra till nytta. Den samlade erfarenheten från miljontals människor är vad som lagt grunden till dagens medicin.
Så forskningen har avstannat nu och mer behöver inte tillföras menar du?
Citera
2009-10-16, 08:07
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellen
Jag tror Heller syftar till en lista på neurotoxiner sorterade efter graden av giftighet.
Det bästa är förstås om Heller78 i egen hög person svarar på det, men faktum är att h*n efterfrågar:
Citat:
…en lista över världens farligste neurotoxin som man kan se?
https://www.flashback.org/showpost....7&postcount=89

Du har fortfarande ingen lust att svara på de spörsmål som tillställts dig tidigare i tråden?
Citera
2009-10-16, 08:37
Medlem
klybans avatar
Sen oavsett vad världens forskare säger det är för lite kvicksilver släpp från almaganet, så betyder det inte att vissa personer kan vara överkänsliga ändå.

Finns ju mängder med saker vi människor är allergiska/överkänsliga som är helt ofarliga i övrigt, men skapar stora problem för vissa individer trots allt.
Citera
2009-10-16, 08:55
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Det bästa är förstås om Heller78 i egen hög person svarar på det, men faktum är att h*n efterfrågar:

https://www.flashback.org/showpost....7&postcount=89

Du har fortfarande ingen lust att svara på de spörsmål som tillställts dig tidigare i tråden?
Men vilket ordmärkeri; toxiner. Du får inget pris i lateralt tänkande direkt. Klart att Bellen tolkar frågan rätt.
Citera
2009-10-16, 10:17
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Men vilket ordmärkeri; toxiner. Du får inget pris i lateralt tänkande direkt. Klart att Bellen tolkar frågan rätt.
Men skriv rätt då, så slipper du misstolkas.

Jag vill förtydliga mig angående grundämnet kvicksilver och dess giftighet. Hg är sannolikt den mest (neuro)toxiska metallen.
Har du något att invända mot det?
Citera
2009-10-16, 10:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sen oavsett vad världens forskare säger det är för lite kvicksilver släpp från almaganet, så betyder det inte att vissa personer kan vara överkänsliga ändå.

Finns ju mängder med saker vi människor är allergiska/överkänsliga som är helt ofarliga i övrigt, men skapar stora problem för vissa individer trots allt.
Det märkliga är att hanteringen av kvicksilver omges av rigorösa säkerhetsbestämmelser eftersom det anses vara så miljöfarligt. Vän av ordning undrar då om denna toxicitet försvinner när det stoppas in i munhålan på folk?

Självklart är Hg giftigt även i den legerade form det appliceras i våra tänder, allt annat är vilseledande desinformation och oseriöst. Att ämnet kan framkalla kroniska förgiftningar och därmed sjukdomstilstånd torde vara vetenskapligt belagt sedan urminnes tider.

Jag skulle vilja fråga dig som trådstartare och drabbad av kroniskt trötthetssyndrom om du har eller har haft kvicksilveramalgam i munnen?
Citera
2009-10-16, 11:17
Medlem
Ronaldinhos avatar
Är du elöverkänslig, BlizzardKing?
Citera
2009-10-16, 11:45
Medlem
Citat:
Jag har naturligtvis tagit bort mina amalgamfyllningar – som förstås aldrig borde ha hamnat i munhålan överhuvudtaget, vare sig hos mig eller någon annan, om dentalvården hade uppträtt korrekt och seriöst - men det hör till saken att om man väntar för länge med saneringen kan Hg orsaka irreversibla sjukdomstillstånd.

Det säger du rakt av utan att hänvisa till en källa? Finns det något annat ämne som blivit förbjudet enkom för att ”det finns fullgoda alternativ”? Vore även intressant att se ditt svar på klybans fråga.
Anser du att kvicksilveramalgam är så ofarligt som dina inlägg låter påskina?

Vilket material tycker du att tandläkarna skulle använt "förr i tiden"?

Plastalternativet dök upp rätt sent, och vart efter tog det helt över amalgam. Känns som ett helt korrekt förfarande anser jag.

Sen undrar jag lite om "guldkronor på amalgampelare? Det brukar väl vara tvärt om? Guldet sitter inne i tanden, poslinet utanpå.

Det finns massor av material och ämnen som förbjudits efterhand det kommit alternativ. Så också mediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in