Citat:
Ursprungligen postat av transversum
Vad som förvånade mig mycket, och som förstås gjorde mig oerhört lättad trots
att det är starkt beroendeframkallande, är att högre dos Stesolid får bort de värsta
symtomen. Förstår inte varför.Upplever inte att det hela är psykiskt då jag kände
av symtomen redan i sängen när jag vaknade. Min man sade att han märkte att jag
tappade ord, letade ständigt efter saker som jag slarvat bort och kunde ligga på de
mest konstiga ställen. Den "mentala dimman" gjorde att allt var som i tunnelseende.
Att gå ut och handla var obehagligt, allt var som i en glasbur och när jag gick kändes
det som luft under fötterna. Läste en artikel i en tidning där en kvinna berättade om
sina symtom och det var som om jag skrivit det själv.
Någon mera som upplever lindring av Stesolid ?
Nu vet jag ju inte om detta är tillfälligt, kanske att symtomen kommer tillbaka för
det jag kände var absolut inte panikångest, för det har jag haft tidigare och det var
något helt annat.
Ett gott råd är att hålla dig borta från benzo´s.
Den kortvariga vinsten du ser, mot de problem som ligger framför dig med benzo.
Så är det inte värt det, för problemen med benzo vid långvarig konsumtion går aldrig undvika.
Jag tagit stesolid enskilda ggr, och varje gång har blivit trött och gått och lagt mig att sova i 3-4h.
Sen vad som är bästa för dig, är att skapa rutiner på vardagliga saker.
Som tex var man lägger saker.
Så att man aldrig behöver tänka på vart nycklarna är, eller vad det nu må vara.
Sen även att du ser till att hela tiden ha ett jämt flöde på vad du gör.
Så du inte överdriver, för då får man ju alltid betala tillbaka.
Men visst det ska ju inte hindra dig att någon gång överdriva, när det är nått skoj på G.
bara att man är medveten om att man behöver vila efteråt, så man inte har flera saker på rad.
Då kan det bli illa.
Annars det som är mest irriterande, är att folk ser en göra massa saker.
Så säger/tänker de, ja men det verkar ju inte vara nått fel på dig.
Men vad dom missar är att jag kommer sen få betala tillbaka detta med mycket sömn/vila.
Men det dom inte ser tror dom inte på, det är min erfarenhet genom åren.
Sen desto fortare du kan acceptera att ditt liv kommer se ut så här, desto snabbare får du mer energi.
För älta nått du inte kan påverka, suger ur energi ur dig.
Jag tex skiter helt i jobbet som så, jag sköter mina timmar och arbetar bra som så.
Men försöker få den psykologiska påverkan vara liten, så beblandar mig inte i diskussioner som itne är direkt kopplat till vad jag gör.