Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-13, 20:23
  #1
Medlem
Köpte en Acer Travelmate 5320

Windows vista flyter ju inte direkt.
Även om man nu bortser för windows vista så har ju puckona på acer packat datorn full med helt jävla onödiga skitprogram som ligger o suger resurser som monica lewinsky i ovala rummet.

Ska det vara såhär?!

Tankar för närvarande XP drivisar från deras supportsida, men inte heller det går fort, ska fakturera dom på bortfallet av arbetstimmar som jag måste reda ut deras jävla garnnystan.
Citera
2007-11-13, 21:09
  #2
Medlem
Ma.monkeys avatar
Eftersom det är windows vista och en bärbar så kan jag tänka mig att det inte flyter just för att bärbara har sån låg prestanda och vista kräver en hel del.
Fast främst en hel del minne beroende på vad du har effekterna inställda på i vista.

Sen så brukar alla pucko företagen alltid proppa datorn full med skit saker som du beskriver, fast i vissa fall är dessa saker kritiska för att datorn ska fungera korrekt.
Fick du inte med vista skivan så du kan installera om vista och skippa all skit?
Citera
2007-11-13, 21:46
  #3
Medlem
11
Citera
2007-11-20, 10:53
  #4
Avstängd
Inge Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma.monkey
Eftersom det är windows vista och en bärbar så kan jag tänka mig att det inte flyter just för att bärbara har sån låg prestanda och vista kräver en hel del.
Fast främst en hel del minne beroende på vad du har effekterna inställda på i vista.

Sen så brukar alla pucko företagen alltid proppa datorn full med skit saker som du beskriver, fast i vissa fall är dessa saker kritiska för att datorn ska fungera korrekt.
Fick du inte med vista skivan så du kan installera om vista och skippa all skit?
Desvärre följer inte någon fullständig Vista-skiva med Acer eller andra bärbara.
Bara en sk. restoreskiva som återställer hårddisken som den var vid leverans inklusive alla "skitprogram"
Citera
2007-11-20, 11:16
  #5
Medlem
Bryshans avatar
har exakt samma problem fast har en fujitsu siemens istället. tragiskt att dom ens överväger att slänga in Vista på en burk som absolut inte kan klara av de.
som tur är så såg jag att folk har fått igång XP på modellen jag har så de står på tur. men tillsdess så det ända jag gjort är att läsa lite tweaking guider på internet om vista. har hjälpt lite grann det har de.
Citera
2007-11-20, 11:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryshan
har exakt samma problem fast har en fujitsu siemens istället. tragiskt att dom ens överväger att slänga in Vista på en burk som absolut inte kan klara av de.
När jag köpte en laptop senast var Vista installerat, en lapp följde med där man rekommenderade mig att köpa dubbelt så mycket minne - för att datorn ska fungera smidigt! Sanslöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback