Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2007-11-12, 23:43
  #1
Medlem
Sylvesters avatar
Så, nu har jag spolat ner mina zolpidem i toaletten, vågar inte ta dom mer..
JA, fått dom på recpept men spelar ingen roll..nån som vet ngt alternativ man kan ta istället, som naturläkemedel?
Nu till historian.

Jag var helt ensam i lägenheten och tog 8*10 mg + två öl, inte meningen från början, men minnet är extremt suddigt efter 1-2, vet ej varför jag fortsatte knapra..har nog med att jag och exet pratat ut tidigare på kvällen att göra.

Såg mängden via hur många som försvunnit idag.

Blir väckt idag, försovning från jobbet (som började vid 14).
Var extremt yrvaken så jag hann inte reflekta alls över hur det såg ut i lägenheten..men hela dagen på jobbet har jag haft en skum känsla, ngt minne om att jag skulle haft en liten fest med långväga gäster (rymdvarelser, monster eller ngt..aldrig sett såna figurer förr iaf).
Men jag har trott att det varit en dröm eller ngt, visste att jag kunnat bli väldigt väck på zolpidem förr, hallisar och så i lättare form..men inte som det jag trodde att jag hade drömt.
Vad jag känt under dagen var att jag skulle haft någon slags fest, och att jag senare skulle ha blivit väldigt rädd för ngt, och jag hade inte kommit på vad som hänt om jag inte sett röran när jag kom hem från jobbet som fick många sjuka minnen att spelas upp.

Det första jag gör när jag kommer hem, är att kolla i kylskåpet hur många jag fått i mig dagen innan pga min skumma magkänsla, ser då som det står ovan att 8 tabletter är försvunna.

Går sedan ut i vardgs/sovrummet (bor i 1:a), när allt det sjuka spelas upp.
Ser först oöppnade ölburkar, och även två uppdruckna..då kom minnet om att jag trott att här varit folk, och att jag skulle bjuda dom på öl "som dom konstigt nog inte druckit upp ja..)

Kollar vidare mot TVn och ser då att jag vridit hela tv-bänken i 90 grader, och kommer då ihåg att jag legat och gömt mig bakom TVn för att jag varit rädd för besökarna, dom var i sängen och jag fick verkligen inte sova!
Hade till sist fått en känsla av att jag skiter i vad som händer, och trotsat rädslan, lagt mig i sängen och däckat direkt.

Nu är jag riktigt rädd, inte rädd så utan för att jag ska ha gjort bort mig..kollar laptopen och ser att alla sladdar är urdragna..tack gode gud var jag rädd för datorn också!

Så, har drogvana sedan back in the days..men slutat i flera år, det enda har varit zolpidem (i syfte att sova, inget annat) det senaste året..och ja, det slutade såhär

Så hejdå, Zolpidem och hoppas nån har fått lite kul läsning iaf!
Citera
2007-11-12, 23:48
  #2
Medlem
Ti-82 STATSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvester
Så, nu har jag spolat ner mina zolpidem i toaletten, vågar inte ta dom mer..
JA, fått dom på recpept men spelar ingen roll..nån som vet ngt alternativ man kan ta istället, som naturläkemedel?
Nu till historian.

Jag var helt ensam i lägenheten och tog 8*10 mg + två öl, inte meningen från början, men minnet är extremt suddigt efter 1-2, vet ej varför jag fortsatte knapra..har nog med att jag och exet pratat ut tidigare på kvällen att göra.

Såg mängden via hur många som försvunnit idag.

Blir väckt idag, försovning från jobbet (som började vid 14).
Var extremt yrvaken så jag hann inte reflekta alls över hur det såg ut i lägenheten..men hela dagen på jobbet har jag haft en skum känsla, ngt minne om att jag skulle haft en liten fest med långväga gäster (rymdvarelser, monster eller ngt..aldrig sett såna figurer förr iaf).
Men jag har trott att det varit en dröm eller ngt, visste att jag kunnat bli väldigt väck på zolpidem förr, hallisar och så i lättare form..men inte som det jag trodde att jag hade drömt.
Vad jag känt under dagen var att jag skulle haft någon slags fest, och att jag senare skulle ha blivit väldigt rädd för ngt, och jag hade inte kommit på vad som hänt om jag inte sett röran när jag kom hem från jobbet som fick många sjuka minnen att spelas upp.

Det första jag gör när jag kommer hem, är att kolla i kylskåpet hur många jag fått i mig dagen innan pga min skumma magkänsla, ser då som det står ovan att 8 tabletter är försvunna.

Går sedan ut i vardgs/sovrummet (bor i 1:a), när allt det sjuka spelas upp.
Ser först oöppnade ölburkar, och även två uppdruckna..då kom minnet om att jag trott att här varit folk, och att jag skulle bjuda dom på öl "som dom konstigt nog inte druckit upp ja..)

Kollar vidare mot TVn och ser då att jag vridit hela tv-bänken i 90 grader, och kommer då ihåg att jag legat och gömt mig bakom TVn för att jag varit rädd för besökarna, dom var i sängen och jag fick verkligen inte sova!
Hade till sist fått en känsla av att jag skiter i vad som händer, och trotsat rädslan, lagt mig i sängen och däckat direkt.

Nu är jag riktigt rädd, inte rädd så utan för att jag ska ha gjort bort mig..kollar laptopen och ser att alla sladdar är urdragna..tack gode gud var jag rädd för datorn också!

Så, har drogvana sedan back in the days..men slutat i flera år, det enda har varit zolpidem (i syfte att sova, inget annat) det senaste året..och ja, det slutade såhär

Så hejdå, Zolpidem och hoppas nån har fått lite kul läsning iaf!

3 av 5.

Kan inte folk fatta att Stilnoct är bra att somna in på (men inte hålla sig sovande) och inget annat?
Citera
2007-11-12, 23:50
  #3
Medlem
b0gfettos avatar
Kul läsning vettifan, om man vet vad man gör så är det roligt när det händer. Det är "allmänt" (läs drogdelen i forumet) känt att tar man fler än man behöver än för att sova alt. sitter vaken när man har tagit Stilnoct så tar man en till ("en till sen så ska jag lägga mig").
Att du dessutom blandat med alkohol... ja då går det som det går. Läs bipackssedeln.

Strongt att du gjorde av dig med dom, men det är inte dom som ensamma har orsakat problemet, hade du använt dom som rekommenderat av läkaren (½-1 när du ska sova) och läst bipacksedeln så hade detta aldrig inträffat. Stilnoct är en utmärkt insomningstablett men kan ge hallisar och "ta gärna förmånga piller"-syndrom om man inte vet vad man gör.

PS. Är full och stekt så ursäkta om jag stavat fel eller har fel i grammatiken. DS.
Citera
2007-11-13, 01:13
  #4
Medlem
DeepForests avatar
Jag fick i mig 18*7.5mg zopiklon samt 8 sobril och lite annat jox. Vaknar upp på MAVA och sedan iväg till psyk där jag blev tvångsinlagd alá 7 dagar.

Minnet slutar vid 2st tabletter.
Går inte in på vad jag ställt till med men man blir ju inte direkt smart av skiten.

Rör aldrig zopiklon igen.
Citera
2007-11-13, 02:12
  #5
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ti-82 STATS
3 av 5.

Kan inte folk fatta att Stilnoct är bra att somna in på (men inte hålla sig sovande) och inget annat?

Nej dom är skitsköna att flumma på! Så länge man röker en spliff så att man håller sig lugn och inte överdoserar
Citera
2007-11-14, 21:12
  #6
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Nej dom är skitsköna att flumma på! Så länge man röker en spliff så att man håller sig lugn och inte överdoserar

Jag skulle nästan våga påstå att dom inte går att flumma särskilt lyckat på. Antingen tar man en för låg dos så att ingenting händer eller så tar man alldeles för många. Jag har tagit ett antal olika tabletter i mina dagar men just stilnoct är helt jävla omöjliga att sluta slänga i sig när man väl har börjat. Jag är riktigt, riktigt nojjig för zolpidem efter alla dumma jävla saker jag har gjort på dom.
Citera
2007-11-14, 21:34
  #7
Avstängd
AnonymAnvändares avatar
Nu ska jag moralisera lite
Ge fan i att släng droger i toaletten sådär!
Ge dom till apoteket istället.
Lite ansvar om man får be?
Citera
2007-11-14, 23:25
  #8
Medlem
Sylvesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Nu ska jag moralisera lite
Ge fan i att släng droger i toaletten sådär!
Ge dom till apoteket istället.
Lite ansvar om man får be?

Mkt dumt av mig..

Håller med "Himmler!" btw, zolpidem/stilnoct går inte att dosera "rätt", jo för att sova om man tar en och sen lägger sig..men att sitta uppe på dom..ja då kan man vakna som jag gjorde dagen efter..
Citera
2007-11-15, 04:20
  #9
Avstängd
Fräddääs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvester
Går sedan ut i vardgs/sovrummet (bor i 1:a), när allt det sjuka spelas upp.
Ser först oöppnade ölburkar, och även två uppdruckna..då kom minnet om att jag trott att här varit folk, och att jag skulle bjuda dom på öl "som dom konstigt nog inte druckit upp ja..)

Hahah, holy fuck va kul noja du har haft Det är ju synd att det blev sån snetripp men, den 2 största noja/hallisar jag fått av zolpidem är(4x10mg):
1.
Låg i sängen å skulle sova , med tjejen bredvid mig.
Plötsligt blev tjejen en stor djungel av torra, gråa träd och lianer osv,
En panda kröp ut ur hennes öga och flög iväg.

2.
Supermario64 noja!
Också denna gång, låg ja i sängen å skulle sova, med tjejen(hemma hos henne denna gång dock).
hon fick ett sms å va tvungen å dra iväg.
fönstret blev den dära himmelbanan (när man kollar upp i solen i början på slottet i supermario64), och det kom toads därifrån och skulle ta mig.
Sedan kom alladin å gudvetvad. nojjade som fan och lyckades smsa till tjejen:
"JAG.ÄR.RÄDDTARTVÅTILL", tog 6 till (precis som jag "skrevi smset")
och däckade
Citera
2007-11-15, 13:50
  #10
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag skulle nästan våga påstå att dom inte går att flumma särskilt lyckat på. Antingen tar man en för låg dos så att ingenting händer eller så tar man alldeles för många. Jag har tagit ett antal olika tabletter i mina dagar men just stilnoct är helt jävla omöjliga att sluta slänga i sig när man väl har börjat. Jag är riktigt, riktigt nojjig för zolpidem efter alla dumma jävla saker jag har gjort på dom.

Stilnoct är farliga, zolpidem är sköna, men man måste se till att ta dom i sängen och inte vara så jättepigg när man tar dom, så man kan somna när ruset börjar klinga av.
Citera
2007-11-15, 15:29
  #11
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Stilnoct är farliga, zolpidem är sköna, men man måste se till att ta dom i sängen och inte vara så jättepigg när man tar dom, så man kan somna när ruset börjar klinga av.

Öh, stilnoct och zolpidem är samma sak.
Citera
2007-11-15, 15:56
  #12
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Stilnoct är farliga, zolpidem är sköna, men man måste se till att ta dom i sängen och inte vara så jättepigg när man tar dom, så man kan somna när ruset börjar klinga av.
Haha, klockrent svar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback