• 1
  • 2
2007-11-12, 09:53
Bannlyst
Hur ställer ni er till det som hänt i Italien?
Personligen njuter jag när jag läste att Lazio och Romas fans söogs tillsammans mot snutarna!
Citera
2007-11-12, 10:01
Medlem
Bungies avatar
Den lilla ljusglimt i denna tragedi är just det du säger, att Lazio och Roma fans står sida vid sida... Något mer positivt kan jag inte se med det hela. Att dom gör det mot polisen, fyllda av hat, har jag svårt att se njutbart?
Citera
2007-11-12, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Personligen njuter jag när jag läste att Lazio och Romas fans söogs tillsammans mot snutarna!

Varför?
Citera
2007-11-12, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Varför?
För att snutar alltid kommer undan så jävla billigt undan världen runt.
Detta de gjorde nu är helt åt helvete.
Snutar är oftas fega små kräk.
De har batonger ,spray, sköldar hjälmar och dessutom lagen på sin sida.
Vad är det rädda för??!!!
Hade jag fått dragit ihop 15 pers med dessa förutsättningar så behövs de inga pistoler.
Tanken på 200 fotbolls ligister på jakt efter snutar tycker jag är högst tillfreställande
Citera
2007-11-12, 11:02
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Hade jag fått dragit ihop 15 pers med dessa förutsättningar så behövs de inga pistoler.
Tanken på 200 fotbolls ligister på jakt efter snutar tycker jag är högst tillfreställande

Kommer alltid undan så jävla billigt? Vad tror du det beror på?
Skulle de kriminella sköta sig från början skulle polisen aldrig behöva rycka in. Det är skillnad på våld och våldsbrott. Våld är befogat och får användas i den grad att hotet är under kontroll (hit räknas även självförsvar av civilt folk). I Det som huliganerna i detta fall sysslar med är endast våldsbrott och skadegöresle. Olyckligt inte bara för samhället utan även för dem själva, vem tror du ska betala allt det där? Jo, deras surt fördärvade skattepengar.

Dock håller jag med om att Polisens agerande i denna situation är väldigt olycklig och han handlade troligen före han tänkte. Men att dra alla poliser över en kant och skapa något sorts "polishat" bara för du åkt fast för fortkörning eller hällt ut din öl är bara löjligt.
Citera
2007-11-12, 11:49
Medlem
sparkfots avatar
Ja det är på gränsen att man blir tårögd när man ser hur de andra lagens supportrar stödjer den mördade laziosupportern.

Polisen sköt ett varningsskott som "råkade" hamna i killens nacke, när han dessutom satt i en bil.
Polisen kommer få sota för det här. Jag tror inte att fansen kommer ge sig tills dom anser att dom fått den hämd som den mördade förtjänar.
Citera
2007-11-12, 11:56
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Ja det är på gränsen att man blir tårögd när man ser hur de andra lagens supportrar stödjer den mördade laziosupportern.

Polisen sköt ett varningsskott som "råkade" hamna i killens nacke, när han dessutom satt i en bil.
Polisen kommer få sota för det här. Jag tror inte att fansen kommer ge sig tills dom anser att dom fått den hämd som den mördade förtjänar.

Något som inte fansen kan lösa genom att göra upprop. Allting hänger på vad rättssytemet i Italien gör åt saken. Blir det rättegång mot polisen?
Citera
2007-11-12, 12:00
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:

Hmm ännu ett spännande inlägg från vår lantlige vän LW.
Citera
2007-11-12, 12:38
Bannlyst
Citat:

Låter som om det är någon som är ledsen på farbror blå för att han åkt dit för många gånger.

Skulle vilja se dej kaxa dej mot några carabinieris
Citera
2007-11-12, 15:22
Medlem
7331s avatar
Hur fan skjuter man varningsskott in i en bil? Låter ju mer som en avrättning.
Citera
2007-11-12, 15:29
Medlem
TearZdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Låter som om det är någon som är ledsen på farbror blå för att han åkt dit för många gånger.

Skulle vilja se dej kaxa dej mot några carabinieris
Ajo polisen verkar "stenhårda" i Italien,snarare förbannat fega.
Det är ju inte första gången folk blive ihjälskjuten under upplopp/demonstrationer direkt.
Sen har de ett riktigt stort maffia problem i större delar av landet,vart är då "tuffingarna" inom poliskåren
Skada folk som inte kan svara med samma mynt är alltid mycket bekvämare.
Citera
2007-11-12, 15:30
Medlem
TearZdudes avatar
Citat:
Njuter för fulla muggar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in