2007-11-12, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TearZdude
Ajo polisen verkar "stenhårda" i Italien,snarare förbannat fega.
Det är ju inte första gången folk blive ihjälskjuten under upplopp/demonstrationer direkt.
Sen har de ett riktigt stort maffia problem i större delar av landet,vart är då "tuffingarna" inom poliskåren
Skada folk som inte kan svara med samma mynt är alltid mycket bekvämare.

Antar att du inte var med under VM 1990, var där och fick erfara vad italiensk polis tycker om fotbollssupportrar, lite skillnad mot vad svenska poliser presterar.

Åk ner och skaffa dej egna erfarenheter innan du börjar brösta upp dej här på forumet, du kanske spricker annars.
Citera
2007-11-12, 16:08
Medlem
%s avatar
Några andra snutar som gör en del ogenomtänkta saker i närheten av huliganer: http://www.youtube.com/watch?v=WAZN8VgmdLE
Citera
2007-11-12, 16:17
Medlem
TearZdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Antar att du inte var med under VM 1990, var där och fick erfara vad italiensk polis tycker om fotbollssupportrar, lite skillnad mot vad svenska poliser presterar.

Åk ner och skaffa dej egna erfarenheter innan du börjar brösta upp dej här på forumet, du kanske spricker annars.
Precis inne på samma spår som dej
Bara att jag konstaterade att det är enkelt å vara "tuffa" mot fotbollssupportrar.
Lagen på _sin_ sida och inte speciellt stor risk å få "smaka på sin egen medicin"
Citera
2007-11-12, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Kommer alltid undan så jävla billigt? Vad tror du det beror på?
Skulle de kriminella sköta sig från början skulle polisen aldrig behöva rycka in. Det är skillnad på våld och våldsbrott. Våld är befogat och får användas i den grad att hotet är under kontroll (hit räknas även självförsvar av civilt folk). I Det som huliganerna i detta fall sysslar med är endast våldsbrott och skadegöresle. Olyckligt inte bara för samhället utan även för dem själva, vem tror du ska betala allt det där? Jo, deras surt fördärvade skattepengar.

Dock håller jag med om att Polisens agerande i denna situation är väldigt olycklig och han handlade troligen före han tänkte. Men att dra alla poliser över en kant och skapa något sorts "polishat" bara för du åkt fast för fortkörning eller hällt ut din öl är bara löjligt.

Ja de kommer givet vis undan för att de jobbar åt staten.
Ja givet vis kommer skattebetalarna få betala för detta kalaset.
Men man kan se på detta på många sätt.
Snutarna är redan anställa på fast månadslön.
Så dessa pengar är redan inräknade.
Sedan denna lilla övertids ersättning vi pratar om är inget att hänga upp sig på.
Dina antagande kan du bara ta och köra upp i arslet.
Citera
2007-11-12, 17:07
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Ja de kommer givet vis undan för att de jobbar åt staten.
Ja givet vis kommer skattebetalarna få betala för detta kalaset.
Men man kan se på detta på många sätt.
Snutarna är redan anställa på fast månadslön.
Så dessa pengar är redan inräknade.
Sedan denna lilla övertids ersättning vi pratar om är inget att hänga upp sig på.
Dina antagande kan du bara ta och köra upp i arslet.

Men snälla barn (ja, jag skrev barn). Måste du ta till så hårda ord för du känner dig lite arg?

Övertidsersättningen? Det är nog bara en bråkdel av kostnad jämfört med all den materiell skadegörelse som sker nere i Italien. Snarare den jag hänger upp mig på. Någonting säger mig att du står först i ledet vid AFA demonstrationer...

Du kom inte med mycket mot argument där men att säga att jag ska, det där barnsliga, köra upp det i arslet samt "att man kan se det på många sätt", vilka då?
Citera
2007-11-12, 20:59
Medlem
ChristianXs avatar
OT raderat. Topic...

/Mod
Citera
2007-11-12, 22:27
Bannlyst
Som en ledare för en huliganfraktion sa i "Real football factories".
The cops are the worst hooligans. Gällde polisen i midlands UK.

Inte för att jag tycker A.C.A.B men många ggr fattar dom inte vad fan dom pysslar med.

Nu tycker jag iofs att det är så jävla korkat och idiotiskt det som skedde i Rom, fan om dom där jävla Roma/Lazio packet ställt till det så ligan ställs in ett par veckor. Fan ska man titta på då? Spanska ligan suger ju getballe och engelska spelas i huvudsak på lördagar. Smart va LV?
Citera
2007-11-12, 22:46
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Som en ledare för en huliganfraktion sa i "Real football factories".
The cops are the worst hooligans. Gällde polisen i midlands UK.

Inte för att jag tycker A.C.A.B men många ggr fattar dom inte vad fan dom pysslar med.

Nu tycker jag iofs att det är så jävla korkat och idiotiskt det som skedde i Rom, fan om dom där jävla Roma/Lazio packet ställt till det så ligan ställs in ett par veckor. Fan ska man titta på då? Spanska ligan suger ju getballe och engelska spelas i huvudsak på lördagar. Smart va LV?

Håller med....alltså polisen blir brutal (om det är som det tros att han skjutit är det ju helt galet) men om inte idiothulligarnerna funnits, ska stanna och slåss, på väg till varsin bortamatch så hade detta aldrig hänt, så var ligger felet, polisen eller att puckon ska slåss för att man håller på ett fotbollslag
Citera
2007-11-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Håller med....alltså polisen blir brutal (om det är som det tros att han skjutit är det ju helt galet) men om inte idiothulligarnerna funnits, ska stanna och slåss, på väg till varsin bortamatch så hade detta aldrig hänt, så var ligger felet, polisen eller att puckon ska slåss för att man håller på ett fotbollslag

Nu är det lite svårt att hitta information kring vad som egentligen hände där. Känner ingen som har förstahandsinfo och media går knappast att lita på. Men hur en polis kan skjuta ett varningsskott i nacken på en person som sitter i en bil förstår iallafall inte jag.
Citera
2007-11-13, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-
Nu är det lite svårt att hitta information kring vad som egentligen hände där. Känner ingen som har förstahandsinfo och media går knappast att lita på. Men hur en polis kan skjuta ett varningsskott i nacken på en person som sitter i en bil förstår iallafall inte jag.

Olyckor kan hända. Sedan om det var en olycka i detta fallet återstår att se.

Minns en sjuk olycka för en massa år sedan utanför södertälje där militären var ute och övningssköt och en förlupen kula hittade sitt mål över en kilometer bort och träffade en snubbe som körde bil. Vad är sannolikheten för det?
Citera
2007-11-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro

Ett tips är ju att faktiskt veta vad det är man snackar om när man öppnar käften. Aftonbladet ger ju bilden av att det var ett massivt slagsmål och att polisen sköt ett varningskott som råkade träffa Gabrielle i nacken när han satt i en bil. Andra säger att det var ett litet tumult som uppstod mellan ett tiotal personer. Tycker du att alla som då och då hamnar i slagsmål på krogen eller liknande ska kallas för idiothuliganer och förtjäna en avrättning?
Citera
2007-11-13, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Ett tips är ju att faktiskt veta vad det är man snackar om när man öppnar käften. Aftonbladet ger ju bilden av att det var ett massivt slagsmål och att polisen sköt ett varningskott som råkade träffa Gabrielle i nacken när han satt i en bil. Andra säger att det var ett litet tumult som uppstod mellan ett tiotal personer. Tycker du att alla som då och då hamnar i slagsmål på krogen eller liknande ska kallas för idiothuliganer och förtjäna en avrättning?

Var det en avrättning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in