Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-05, 09:39
  #1201
Medlem
Tänkte återuppväcka denna gamla tråd. Jag skall ner till malta i 3 långa veckor strax och skall bo hos några polare som jobbar där. De har inte lyckats styra röka på ca 4-5 månader där nere, iofs har de inte legat i eller frågat på internet.

Så jag tänkte fråga er, det borde finnas gamblingmänniskor som bor där nere som vet hur det ligger till? Några generella tips vart jag borde leta?
Citera
2010-07-05, 12:43
  #1202
Medlem
Tar inte droger själv men har spenderat en del tid på Malta. De vanligaste drogerna är CB (brunt, grönt sägs vara av sämre kvalite på ön) och kokain.

Malteser är i regel ett väldigt trevligt folk (speciellt off season, på turister under sommarn kan de säkert bli väldigt trötta, vad vet jag..) och de brukar inte försöka att blåsa dig. Jag rekomenderar dig dock inte att köpa av någon random på gatan, utan försök istället att ragga upp lite brudar. Maltesiska tjejer gillar i regel svenska killar. Under min tid på Malta lärde jag känna en hel del maltesiska tjejer som rökte CB. Dessa hängde oftast på olika beachclubs på dagarna och rökte lite. Pröva t.ex. Exiles.

Om du inte går genom maltesiska tjejer är ditt best bet att gå till bargatan Paceville på kvällarna. Driv runt lite mellan stälena Nordic och Native (inte särskilt bra ställen tyvärr men där hänger mycket skandinavier som är bosatta på ön). 99% av dessa personer är drogliberala (de flesta brukar dock inte drogerna men en ganska hög procentuell andel gör det) och vet vart du kan få tag på röka. Det finns svenskar som tar beställningar, hittar ni någon av dem så kan ni köpa brunt i vart fall.

Kokain säljs, vad jag vet till 100%, av en vakt till en av de större och bättre stripklubbarna. Det säljs säkerligen av fler vakter och annat folk också. Här är det större risk att bli blåst, vet folk som betalt 80 € för 0,4 g. Riktpris bör vara ca 60€/G för skandinavier.

Helt seriöst tycker jag dock att du bör skippa de illegala drogerna, alkoholen är i princip gratis och du slipper oroa dig för poliser. Civilpoliser är ovanlgit och de flesta uniformerade poliser står uppe vid "torget" innan paceville vid burgerking.

Vem eller vilka personer, vart och hur du köper får du ta och lista ut själv. Jag främjar inga brott utan delar bara med mig av vissa relativt objektiva observationer.

Good luck & Enjoy your stay
Citera
2010-07-05, 13:19
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
Tar inte droger själv


Tack för det informativa inlägget, mycket uppskattat. Nu har jag lite mer kött på benen, ska bli riktigt kul att leta lite. Synd bara att kvallen på det gröna verkar vara bristande då det är detta jag är ute efter.
Tack igen! =)
Citera
2010-07-05, 14:03
  #1204
Medlem
danny79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoo
Vi skulle köpa flipflops i en vanlig affär å då frågade han om vi gillade smoke så sa vi ja sedan fick vi köpa det =P så fråga skummisar eller turkar i affärer

Prutade ni med rökat ska snart till alanya med och där prutar man ju för allt. Gäller detta även rökat elle ta ni d priset turkarna säger?
Citera
2010-07-05, 16:08
  #1205
Medlem
illusionals avatar
Var i Malta under två veckor förra sommaren. Och jag fick fråga runt i cirka en vecka innan jag fick napp. Då var det en riktig "ghettonigger" som gick runt på stranden och jag gick fram och frågade. Det jag fick var en stav brunt av riktigt dålig kvalité. Priset var cirka 20€ för en knapp 1,5g men det var det man fick ta. Såg dock några ligga på stranden och mecka svart

Lycka till och ha det kul i skitstaden
Citera
2010-07-05, 16:16
  #1206
Medlem
General-snuss avatar
Tjenna, tänkte sno tråden, det är samma veva på cypern va?, med det menar jag taxi chaffisar eller finns de vissa områden där det är känt att det säljs?, ska till aya napa för övrigt
Citera
2010-07-05, 17:49
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Tjenna, tänkte sno tråden, det är samma veva på cypern va?, med det menar jag taxi chaffisar eller finns de vissa områden där det är känt att det säljs?, ska till aya napa för övrigt


Haha lär vara rätt frisk skillnad på malta och aya napa..
Citera
2010-07-05, 19:07
  #1208
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fakiren08
Haha lär vara rätt frisk skillnad på malta och aya napa..

sant

men vafan, ju mer man vet ju bättre är det
Citera
2010-07-11, 20:02
  #1209
Medlem
lassekasses avatar
Tjena, ska till Rhodos senare i sommar, någon som vet hur tillgången ser ut där? Vart är det lättast att få tag på?
Citera
2010-07-11, 20:03
  #1210
Medlem
scroshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassekasse
Tjena, ska till Rhodos senare i sommar, någon som vet hur tillgången ser ut där? Vart är det lättast att få tag på?

Var i Rhodos för någon vecka sedan, Ixia närmare bestämt, och där var utbudet kasst.. Väldigt kasst. De har dock en butik där som säljer rizzla, bongar etc. Rhodos stad är väl där jag skulle kunna tänka mig att det finns.
Citera
2010-07-13, 09:29
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymil
Jag vill ha liknande svar fast på Mallorca!


Var på Can Picafort i Mallorca förra månaden, inget festställe, men röka var relativt lätt att få tag på. Andra kvällen så frågade vi en snubbe som delar ut biljetter till sin klubb och glatt svarar han att han hade det bästa pollen och att för 50€ skulle vi få mellan 8-9g. Han ber oss gå mot stranden då det är mindre poliser där och vi gör som han säger. Nån minut senare kommer han gående och vi börjar röra oss längs stranden. Går förbi typ 20 restauranger och han tycks känna de flesta ägare. Tillslut kommer vi till ett par grabbar som sitter och väntar på oss. Han ber om pengarna i förväg för att sedan cykla ca 5min för att hämta det. Vi var inte så taggade på att ge pengarna men vafan, vi ville röka mer Tog hans klocka som försäkring också. Så där sitter vi, jag å min polare och 2 av hans polare. 10min går, ena duden (han som vi inte kände) drar, mummlar nåt å taggar. 20min går, den andra snubben börjar bli rastlös å går runt som fan, vid detta lagret så trodde vi 100% att vi blivit hustlade. Det går för övrigt 2 skitstora svartingar vid oss, och vi tolkade detta som "tagga, ni har blivit hustlade." men vi satt kvar. Plötsligt så taggar den andra snubben också (sista), så nu sitter bara jag å min polare kvar, men som tur är så skulle han ba pissa . efter typ 30-35min kommer vår lirare, han ber mycket om ursäkt för försening, han sa att han cyklat runt hela stället för att skaffa det och att det inte var det bästa han hade men det ända han kunde fixa tills ikväll, fick lite grönt som plåster på såret också. Testar det på hotellet och det är rätt kefft, man kände lite om man rökte mycket.

Köper av han igen och får en fet bag grönt för 40€ som ursäkt för förra gångens keffa brunt, detta gången grönt. Det är rätt chill, slår rätt skönt och vi fick väl en 8-9g tror jag.
Några dagar senare, efter några gåsar taggar vi ner till BK som ligger på gatan ner, där sitter typ en 13åring och hans polare som röker på, vi flippar upp en gås och lightar. Den lilla duden ser detta och ber att få lukta, han säger att det är kefft och ber oss smaka på hans. Det smakade mycket godare och var mycket skönare, han tar fram sin kamera och visar hans odling. Säger att han har WW och en 5a kostar 30, vi tar hans nummer och taggar. Nästa dag ringer vi honom, och träffar han 5min senare. Vi går typ 20m bort från BK in på en mindre gata, han får cashen och vi får vedet - snabbt och enkelt. Va så jävla taggade på att testa detta så vi nästan springer till hotellet där resten av gänget och väntar. Rullar upp en blunt å lightar direkt. Riktigt skönt rus, så jävla mycket skillnad från det vi fick innan, och denna snubbe var typ 12 (han sa att han var 18 men han såg ut som: http://www.hilltribechildren.com/ima...ldrens/002.jpg fast spansk.) Tror inte att det var perfekt odlat WW, men nice var det, och billigt.

Det var vår Mallorcaresa, knarkvis PMa om ni har frågor, har även numret till den lilla snubben om nån är intresserad.
Citera
2010-07-15, 14:13
  #1212
Medlem
Nån som har koll på Las Vegas? Vart frågar man där?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback