2007-11-12, 22:28
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Det är en filosofisk moralfråga, men trådar som denna är uttjatade och svaren kan man räkna ut på förhand. Folk har svårt för att känna empati med människor som de inte har träffat, vilket är både mystiskt och oroväckande. Jag skulle föreslå att en mod låste tråden eftersom samma fråga redan har diskuterats otaliga gånger i filosofiforat.
Ja, det är i stort sett samma människor som svarar i dem också. ^^
2007-11-12, 22:36
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Ja, det är i stort sett samma människor som svarar i dem också. ^^
amen
2007-11-13, 01:47
Medlem
Hade inte randomplockat kineser för pengarnas skull däremot hade jag eventuellt kunnat tänka mig att vara bödel och utse vilka brottslingar och styrande politiker som gjort sig skyldiga till straffet som är döden.

Priset på Maos huvud måste trots allt ha varit skyhögt med tanke på de som föll offer för det stora språnget.
2007-11-13, 05:36
Medlem
Gronabuddahs avatar
Om jag fick möjligheten att skriva på ett kontrakt som skulle ge mej en krona för varje död idiot som skapar efterblivna trådar på flashback så skulle jag med glädje skriva under.
2007-11-13, 16:27
Medlem
Star Treks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Om ni hade möjligheten att skriva på ett kontrakt som gav er 1 krona per död kines, och i detta fallet 1 miljon kineser - hade ni skrivit på?

Hade ni kunnat leva med att miljonen på kontot egentligen är en miljon människors liv?
Kanske lättare att säga "ja" när det inte är seriöst iallafall men tror absolut jag skulle kunna skriva på kontraktet eftersom jag inte ens sett dessa kineser och jag tjänar dessutom pengar på det..
2007-11-13, 16:42
Medlem
Enligt mig själv är ett människoliv mer värt än 1 kr, däremot kanske trådskaparen inte värderat sitt eget liv högre än 1 kr.
2007-11-13, 19:39
Medlem
Hm. Om inte jag hade läst lite i tråden innan hade jag tolkat det som att man beordrar ett massmord för att jag ska få pengar, men så behövde man tydligen inte tolka det :] Om man bara får en krona för att en kines dör utan att man själv är inblandad så gör det ju ingen skillnad för dom om jag får pengar eller inte. Så jag förstår inte varför jag inte skulle skriva på :]
2007-11-13, 19:45
Medlem
Minderbinders avatar
Skulle inte döda en enda random-människa för några pengar i världen. Tror inte att särskilt många skulle göra det om det kom till kritan, om inte alternativet vore att man själv/ens familj svalt ihjäl eller dylikt. Lätt att vara tuff på internet, dock.
2007-11-13, 19:52
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Skulle inte döda en enda random-människa för några pengar i världen. Tror inte att särskilt många skulle göra det om det kom till kritan, om inte alternativet vore att man själv/ens familj svalt ihjäl eller dylikt. Lätt att vara tuff på internet, dock.
Att 1 miljon helt okända kineser dör kan jag rakt och uppriktigt säga inte betyder ett dyft för mig - och varför skulle det göra det?
2007-11-13, 21:44
Medlem
Ja, vafan ska ett par snedvridna, kinapuffsätande kommunistjävlar få leva när jag kan bli miljonär?!

Nej men seriöst, jag hade nog gjort det om ingen skulle fått reda på det. Annars skulle jag ju bli mördad. Fast vad är 1 miljon liksom? Känns meningslöst.. Nästan lika meningslöst som kinesarnas liv..
2007-11-13, 21:53
Medlem
jokers avatar
Om det bara dog lite random kineser så skulle jag tacka ja. Menar, hur många dör en naturlig död i Kina varje dag? Om jag däremot skulle tvingas åka dit och avliva dem personligen så skulle jag aldrig göra det.
2008-05-21, 19:07
Bannlyst
Beror på, om det var bara att skriva på ett kontrakt och sen få pengarna dagen efter som att inget hade hänt hade jag sagt ja. Men om det hade varit så att alla skulle veta att det var just JAG som gjorde detta beslutet så skulle man nog bli hatad av allt och alla, vliket då inte är värt pengarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in