• 1
  • 2
2007-11-10, 01:05
Medlem
Om ni hade möjligheten att skriva på ett kontrakt som gav er 1 krona per död kines, och i detta fallet 1 miljon kineser - hade ni skrivit på?

Hade ni kunnat leva med att miljonen på kontot egentligen är en miljon människors liv?
2007-11-10, 01:08
Medlem
Jag hade kunnat reducera överskottet på män [one child policy] och gjort kinesen en björntjänst. Hur många miljoner blir det?
2007-11-10, 01:09
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Om ni hade möjligheten att skriva på ett kontrakt som gav er 1 krona per död kines, och i detta fallet 1 miljon kineser - hade ni skrivit på?

Hade ni kunnat leva med att miljonen på kontot egentligen är en miljon människors liv?

Måste medge att det är lite lustigt, hur minst hälften av alla trådarna i det här forumet handlar om att mörda. Eller om att andra skall mörda. Eller om att acceptera mord.

Nej, jag skulle inte mörda en miljon människor för en miljon kronor. Eller för någon summa. Eller om någon annan gjorde mördandet åt mig.
2007-11-10, 01:10
Medlem
Emp-snubbes avatar
Det fanns en identisk tråd om att trycka på en knapp för några veckor sen. Vet inte vart den tog vägen dock.
2007-11-10, 01:11
Medlem
Jag antar att jag inte hade kunnat åka fast eller så. Ja, jag hade velat ha 1 miljon kineser döda så att jag hade tjänat pengar på det.
2007-11-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Måste medge att det är lite lustigt, hur minst hälften av alla trådarna i det här forumet handlar om att mörda. Eller om att andra skall mörda. Eller om att acceptera mord.

Nej, jag skulle inte mörda en miljon människor för en miljon kronor. Eller för någon summa. Eller om någon annan gjorde mördandet åt mig.

Det var du som sa att de skulle mördas!! Jag menade bara att de dog... och så vitt jag vet kan man dö i t.ex. epidemier. Man kan även se det som så att denna miljonen kineser var folk som led och ville ha dödshjälp.

Men du som verkar vara en pervers och egoistisk människa antog såklart att de skulle mördas kallblodigt av en general eller?
2007-11-10, 01:13
Medlem
Agent|Os avatar
Jag hade passat på att bli miljardär.
2007-11-10, 01:15
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Det var du som sa att de skulle mördas!!

Tja, om jag skall få pengar för alla människor som dör, då blir det mycket pengar! Men nu fungerar ju inte ekonomi så att jag får en krona för alla som dör. Och inte heller borde ekonomi fungera så.

Dödsfetischism i vilket fall som helst. Tänk om någon, någon gång, frågade mig om livet istället för mot vilken summa jag skulle mörda, eller gladeligen se på när folk dör. (Eller dö själv.)
2007-11-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Tja, om jag skall få pengar för alla människor som dör, då blir det mycket pengar! Men nu fungerar ju inte ekonomi så att jag får en krona för alla som dör. Och inte heller borde ekonomi fungera så.

Dödsfetischism i vilket fall som helst. Tänk om någon, någon gång, frågade mig om livet istället för mot vilken summa jag skulle mörda, eller gladeligen se på när folk dör. (Eller dö själv.)

Detta handlar inte om att mörda som sagt, det handlar om att avsluta folks liv. Det är en viss skillnad, att avsluta folks liv är något fint medan att mörda bara görs av giriga personer.
2007-11-10, 01:24
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Detta handlar inte om att mörda som sagt, det handlar om att avsluta folks liv. Det är en viss skillnad, att avsluta folks liv är något fint medan att mörda bara görs av giriga personer.

Vad är det att avsluta folks liv? Eutanasi? Eller sådant där man gjorde i Treblinka? Eller något där emellan?

Jag skall förstås säga att själva njutningen av att "avsluta folks liv" är tillräckligt. Att jag vill se dem i ögonen när deras sista livsgnista slocknar. Och så vidare. Ja, för en krona naturligtvis! För det och inget mindre. Ja, nu har jag inget emot eutanasi, men om vi talar om att "avsluta folks liv" i någon annan mening så blir det genast ren och skär ondska. Och ren och skär ondska är mig inte lockande för någon summa pengar.

Jag sysslar hellre med att leva och att främja liv, än att mörda eller döda folk. Kalla mig konstig! (Om mina repliker har varit beska så får jag ursäkta, men i det här forumet verkar allt handla om att folk skall mörda och slakta människor - vilket sannerligen pekar på en mycket tragisk människosyn.)
2007-11-10, 01:28
Medlem
soulsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Jag hade passat på att bli miljardär.

2007-11-10, 01:29
Medlem
Nja du har nog misstolkat hela tråden. Jag menar såklart att man åker ut med kineserna över havet och slänger ut dem ur ett flygplan så de simmar sig utmattade sen drunknar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in