Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Detta handlar inte om att mörda som sagt, det handlar om att avsluta folks liv. Det är en viss skillnad, att avsluta folks liv är något fint medan att mörda bara görs av giriga personer.
Vad är det att avsluta folks liv? Eutanasi? Eller sådant där man gjorde i Treblinka? Eller något där emellan?
Jag skall förstås säga att själva njutningen av att "avsluta folks liv" är tillräckligt. Att jag vill se dem i ögonen när deras sista livsgnista slocknar. Och så vidare. Ja, för en krona naturligtvis! För det och inget mindre. Ja, nu har jag inget emot eutanasi, men om vi talar om att "avsluta folks liv" i någon annan mening så blir det genast ren och skär ondska. Och ren och skär ondska är mig inte lockande för
någon summa pengar.
Jag sysslar hellre med att leva och att främja liv, än att mörda eller döda folk. Kalla mig konstig! (Om mina repliker har varit beska så får jag ursäkta, men i det här forumet verkar allt handla om att folk skall mörda och slakta människor - vilket sannerligen pekar på en mycket tragisk människosyn.)