Jag är tjej o har precis fått en adhd-diagnos, och jag känner mig sjukt förvirrad at the moment. Jag är extremt hypoaktiv och orkar aldrig göra något, jag tänker/ältar/analyserar/ och vrider o vänder på varenda tanke i mitt huvud. Jag blir lätt osäker bland folk fast jag försöker ha en stabil fasad utåt, men blir då knäpptyst och mår riktigt jävla pissdåligt istället.
Jag undrar lite om de mediciner som finns, typ Ritalin och Concerta och detdär andra på M som jag inte kommer ihåg vad det heter. Ni som har adhd och har fått medicin, är risken stor att det blir pannkaka av allting och jag bara mår ännu sämre och blir ännu osäkrare och har svårt med sociala sammanhang? Och hur är det med medicinen och hypoaktiviteten, kommer jag bli pigg som satan? För folk med hyperaktivitet blir ju lugnare av medicinen..
Jag vill ju inte ta något som fuckar upp min personlighet totalt (har läst att endel säger att dom inte känner sig som sig själva). Vill ju bara förbättra mig själv, inte tvärtom.. Vill verkligen inte bli ännu mer osocial och svår. Många tankar som snurrar nu, och ja vet att allt detta förmodligen redan står i tråden men jag pallar fan inte läsa mer.
Thanks alot on forhand