Citat:
Ursprungligen postat av logophobia
Som jag skrev innan, för mig men har hört att flera upplevt det att det är skillnad på effekten av concerta och effekten av ritalin. Nu talar jag förstås om doser som ordineras av en läkare och det är de doserna jag tar. Jag tar dem i medicinskt syfte då jag har en ADD diagnos.
Jag känner ett visst rus då jag tar första tabletten på morgonen men det avtar efter typ en timme sen känner jag mig mer motiverad och framåt.

Jag vet inte hur det är med andra som äter metylfenidat men jag har svårt att äta något alls förens det är dinner time...
1. Så Concerta ger alltså inte samma baksmälla?
Hur blir det då med den när den går ur kroppen?
2. Gjorde Ritalin dig socialt bättre och isåfall, drar Concerta på samma stråke eller är den snäppet bättre/sämre just när det gäller socialt?
Socialt bättre förklarar jag som att man blir enormt pratglad, vågar ta telefon samtal och ringa också för den delen, man får folk att skratta (Det fick jag av Ritalin och det var ett mirakel må jag säga haha!).
3. Är det samma "Hög"känsla, liksom att man har ett täcke över sig som får en lugn?
4. När du nämner rus här, syftar du på Ritalin eller Concerta?
5. Vilken är bättre, då inte menat endast hur länge den håller utan också effekt?
6. Koncentrationen, viljan man får, densamma med Concerta?
7. Hur fort verkar Concerta igentemot Ritalin som jag har räknat ut tar 1,5 timma på sig?
8. Vilka mg har du kört av vardera sort?
9. Störst unika effekt mellan vardera?
10. Tar du ett piller under natten eftersom att du har lätt att gå upp på morgonen?
Tack!