• 3
  • 4
2007-11-22, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Du bollar friskt med procentsatserna...
Men att 95 procent av invandrarna inte begår våldsbrott eller gruppvåldtäkter tror jag inte en sekund på..
Invandrarna är en liten grupp av sveriges befolkning som begår över 40 % av brotten och ännu högre om vi räknar grova våldsbrott.
Är det sant det du skriver så är de 5 procent du skriver om extremt kriminella,och med tanke på att så många invandrare sitter inne,borde det innebära att för få är ute i frihet för att kunna begå gruppvåldtäkter samt rån...

"Då är de 5% extremt kriminella".?
Hallå, hur tänker du nu..varför skulle det vara konstigt?

Du tror att du "vet" att mer än 5% av alla invandrare begå våldtäkter och våldsbrott? Men återigen: Att invandrare är överrepresenterade betyder som sagt inte att "de flesta av invandrarna begår brott". Du förstår kanske inte statistik så bra.

Våldsbrott av typen oprovocerat gatuvåld eller gruppvåldtäkter är kanske inte så vanliga brott som du tror? Snanare är det ju tvärtom.

Tänk lite. Hur många gruppvåldtäkter begås på ett år tror du? Nu är ju just gruppvåldtäkt ett väldigt ovanligt brott, men säg att det är ..16. Eller, förresten, vi fläskar på ordentligt: 20 stycken.

Hur många invandrare första och andra generationen finns det? Kanske 1 miljon.

Hur många procent blir det då? 0,0002 procent.. nånting sånt.

Vad ger dig rätt att döma invandrare som grupp för att mindre än en procent har begått en gruppvåldtäkt?

Är du bög för att 5% av svenskarna är bögar?
Citera
2007-11-22, 21:14
Bannlyst
Läs här från BRÅ-rapporten. Den var förut väldigt populär att referera till bland er blöjnazzar.

Citat:
perioden. För övriga typer av brott är andelen av de utrikes-
födda i populationen lägre. Andelen bland de svenskfödda med minst en
utrikesfödd förälder, som är misstänkta för dessa två typer av brott är 2,8
respektive 2,4 procent. Det betyder att bland de utrikes födda är över 95
procent inte misstänkta för några sådana brott
, och bland de svenskfödda
med minst en utrikes född förälder är andelen som inte är misstänkta för
några sådana brott över 97 procent.
En typ av brott som är föremål för stor uppmärksamhet i den allmänna
debatten i dag är sexualbrotten. Det finns skäl att här lyfta fram att andelen
av de utrikes födda, som är misstänkta för ett sexualbrott under perioden,
är mindre än en halv procent och andelen som misstänks för våldtäkt och
försök till våldtäkt är mindre än 0,3 procent.
Citera
2007-11-23, 01:07
Medlem
kafkanens avatar
Håller med

Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
Läs här från BRÅ-rapporten. Den var förut väldigt populär att referera till bland er blöjnazzar.

Sebbe, det är skönt att se dig lägg fram de olika procenten och rapporterna som existerar, så jag slipper göra det själv Sen att många här inne är indroktinerad med medias äckliga skapning av diverse "samhällshot" dom själva väljer att skapa är endast tragiskt. Sjukt att fördomar kan börja frodas på grund av att olika medier vill tjäna pengar, men människan är väl ganska primitiv.
Citera
2007-11-23, 12:50
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafkanen
Sebbe, det är skönt att se dig lägg fram de olika procenten och rapporterna som existerar, så jag slipper göra det själv Sen att många här inne är indroktinerad med medias äckliga skapning av diverse "samhällshot" dom själva väljer att skapa är endast tragiskt. Sjukt att fördomar kan börja frodas på grund av att olika medier vill tjäna pengar, men människan är väl ganska primitiv.
Ehh media gör allt för att dölja det faktum att invandrare är överrepresenterade genom att kalla invandrare för svenskar och att dölja ansiktena på invandrarde gärningsmän.

Efter incidenten på Kungsholmen gjorde Expressen två artiklar om den våldsamma svenska överklassen vilka sedan togs bort när dom insåg att det var icke svenskar som var gärningsmän och dessa artiklar ersattes inte med dylika om den våldsmma invandrarklassen.

Ni fattar ingenting och dom enda som klarar av att leva upp till epitet blöjor är ni.

Citat:
"Då är de 5% extremt kriminella".?
Hallå, hur tänker du nu..varför skulle det vara konstigt?

Du tror att du "vet" att mer än 5% av alla invandrare begå våldtäkter och våldsbrott? Men återigen: Att invandrare är överrepresenterade betyder som sagt inte att "de flesta av invandrarna begår brott". Du förstår kanske inte statistik så bra.

Våldsbrott av typen oprovocerat gatuvåld eller gruppvåldtäkter är kanske inte så vanliga brott som du tror? Snanare är det ju tvärtom.

Tänk lite. Hur många gruppvåldtäkter begås på ett år tror du? Nu är ju just gruppvåldtäkt ett väldigt ovanligt brott, men säg att det är ..16. Eller, förresten, vi fläskar på ordentligt: 20 stycken.

Hur många invandrare första och andra generationen finns det? Kanske 1 miljon.

Hur många procent blir det då? 0,0002 procent.. nånting sånt.

Vad ger dig rätt att döma invandrare som grupp för att mindre än en procent har begått en gruppvåldtäkt?

Är du bög för att 5% av svenskarna är bögar?
Dom flesta invandrare begår inte brott men den ökade invandring skapar ett otryggare samhälle jag dömer inte invandrare jag dömer invandringen som är ett politiskt vansinne och ett förakt mot den svenska befolknigen.

Och det räcker med en överrepresentation för att invandringen ska kunna ses som misslyckad då överepresentationen skapar whiteflight från invandringstäta områden som våra förorter är idag och snart är hela Malmö ett blatteghotto just på grund av detta.

Det kommer bli likadant överallt där det är för mycklet invandrare och det tragiska är att våra folkvalda är för inkompetenta för att förstå detta.
Citera
2007-11-25, 23:10
Medlem
kafkanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Ehh media gör allt för att dölja det faktum att invandrare är överrepresenterade genom att kalla invandrare för svenskar och att dölja ansiktena på invandrarde gärningsmän.

Efter incidenten på Kungsholmen gjorde Expressen två artiklar om den våldsamma svenska överklassen vilka sedan togs bort när dom insåg att det var icke svenskar som var gärningsmän och dessa artiklar ersattes inte med dylika om den våldsmma invandrarklassen.

Ni fattar ingenting och dom enda som klarar av att leva upp till epitet blöjor är ni.

Jag ger upp, du har helt rätt och du har all den kunskap som jag saknar, trots mina tidigare kriminologiska studier på universitet.

Är som att prata med en vägg att ens föra en dialog med personer som har dina värderingar, du har inte en aning om vad du snackar om helt enkelt. Men det är din värld och vill du leva i den skeva verkligheten så varsågod, jag ska inte försöka få dig att ändra dig. Ha det bra!
Citera
2007-11-25, 23:16
Medlem
Citat:
Det du inte förstått är att det du läser om i sensationslystna kvällstidningar, inte är representativt för verkligheten i stort, utan bara för de aktuella fallen. Du måste tänka på att det finns en verklighet för hundratusentals människor med invandrarbakgrund, och att de fall du läser om är enstaka fall, inte något som beskriver hundratusentals människor.

Jo, jag har förstått sEBbe.. Men tack för att du klargjorde det för alla.
Citera
2007-11-26, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
Jo, jag har förstått sEBbe.. Men tack för att du klargjorde det för alla.

Det kan behövas just här, med tanke på hur många blågulafrågor-idioter det finns på forumet, människor som inte kan ta till sig och förstå grundläggande statistik.
Citera
2007-11-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gosh
Du vet att massmedia lever på att skrämma upp folk va? Rädsla säljer

jo det vet jag, usa är kanske det främsta exemplet på att rädsla används för att kontrollera folk.

rädsla säljer inte bara, det kontrollerar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in