• 1
  • 2
2007-11-07, 15:29
Medlem
Finns det sätt att kringå ett IP ban utan alltför stor kunskap om nätverk? Blev nyligen bannad från en torrenthemsida där jag skulle "testa" att använda NRPG Ratio Master. Gjorde ett nytt konto bara för att testa och kanske lära mig lite av detta program. På mitt förra konto hade jag en mycket fin ratio med mer upload än download och hade bra rykte. Detta var ju självklart jävligt dumt gjort men jag hittar inget om det på internet/FB så jag startar en ny tråd.

Ironiskt nog så kom det ner ett vidrigt PM i mailboxen ungefär 11min efter jag hade startat mitt seed-fusk vilket var jävligt snabbt. Jag laddade inte heller upp i oresonabla hastigheter utan låg på en normal uppladningshastighet.

Hoppas ni kan hjälpa!

Citera
2007-11-07, 15:50
Medlem
Trance_Nations avatar
om jag förstår rätt så va det med ditt nya konto du fick pm? och sen vart ipbannad?

IFall fallet är så skulle jag gått in me mitt gamla konto(den med mycke ratio) och pm'at nån sysop eller admin och förklarat att du har syskon som har fuskat. Förklara även att du har skällt ut syskonet
Citera
2007-11-07, 16:01
Medlem
Om man har modem är det la bara att dra ut jacket under natten.. Annars kan man ringa till sin bredbandsleverantör och be om ett nytt. Om vi nu snackar isp.
Citera
2007-11-07, 16:04
Bannlyst
Tror följande funkar:

1. Koppla ifrån ditt fina bredband!
2. Ta fram din teleonkabel och koppla in den i ditt gamla modem från förr och besök denna mysiga sida: http://www.flashback.nu/
3. Koppla upp dig med flashbacks gratis modem, rensa allt i webbläsaren alternativt byt webbläsare till kanske Opera för tillfället.
4. Besök sidan och registrera dig igen.
5. Nu kan du tanka porr igen!

En Andra lösning:
Använd Tor eller en annan typ av proxy programvara!

Vill ha Rapport på ifall det gick ur vägen?
Citera
2007-11-07, 16:04
Medlem
jan-es avatar
Borde väl teoretisk fungera att besöka sidan via en proxy, därefter logga in med ditt "riktiga" konto och vidare kontakta adm. för torrentsidan och skylla på busiga syskon. I värsta fall stänger de även om ditt "riktiga" konto. Ev. kan du säga att du sitter på ett it-café och undrar varför du inte kommer in hemifrån. Du kan säkert skylla på trådlöst nätverk (oskyddat).
Citera
2007-11-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-e
Borde väl teoretisk fungera att besöka sidan via en proxy, därefter logga in med ditt "riktiga" konto och vidare kontakta adm.
Javisst, fast om man har aktiverat java åker man dit ändå.
Eller är det javascript? Är otroligt seg i huvudet efter den långa arbetsdagen.
Citera
2007-11-07, 16:32
Medlem
Ladda hem Hide My IP så löser nog det sig..
Citera
2007-11-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy112
Ladda hem Hide My IP så löser nog det sig..
För att slippa googla och för att hålla tråden levande kan du berätta vad det är och vad det gör.
Citera
2007-11-07, 17:02
Medlem
MaZtoRs avatar
Det räcker med att jag startar om mitt adsl modem så får jag nytt IP. Använde mig mycket av det när jag lirade dota på bnet. Hade man lite tur med killsen och hitta folk med lite liv så blev man bannad för de trodde man hade maphack.

Edit: En länk till hide my ip. http://www.newfreedownloads.com/Inte...ide-My-IP.html
har själv aldrig använt det så jag kan inte säga något om det.
Citera
2007-11-07, 17:17
formatera går ju alltid ? Oo
Citera
2007-11-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Det räcker med att jag startar om mitt adsl modem så får jag nytt IP. Använde mig mycket av det när jag lirade dota på bnet. Hade man lite tur med killsen och hitta folk med lite liv så blev man bannad för de trodde man hade maphack.

Edit: En länk till hide my ip. http://www.newfreedownloads.com/Inte...ide-My-IP.html
har själv aldrig använt det så jag kan inte säga något om det.
Ja vafan, jag känner igen det. www.whatismyip.com funkade det inte på.
Citera
2007-11-07, 18:17
Medlem
ManicFreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
formatera går ju alltid ? Oo

Nej, det löser inte detta. Det är inte själva datorn han har hans IP-adress som syns utåt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in