2007-11-07, 18:20
Medlem
somnade några minuter efter jag startade topic, så har inte hunnit svara på någon än. Har hittat riktigt heta tips och jag tackar väldigt mycket! Angående min porrkonsumtion så skulle jag vilja påstå att den hemsidan inte hade mycket mer än Big Ass Anal Heaven 6 och I Scored A Soccer Mom 4.
Citera
2007-11-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
om jag förstår rätt så va det med ditt nya konto du fick pm? och sen vart ipbannad?

IFall fallet är så skulle jag gått in me mitt gamla konto(den med mycke ratio) och pm'at nån sysop eller admin och förklarat att du har syskon som har fuskat. Förklara även att du har skällt ut syskonet

Så fort jag försöker ansluta till hemsidan:

403 Forbidden
Unauthorized IP address.

Citat:
Ursprungligen postat av Zacay
Tror följande funkar:

1. Koppla ifrån ditt fina bredband!
2. Ta fram din teleonkabel och koppla in den i ditt gamla modem från förr och besök denna mysiga sida: http://www.flashback.nu/
3. Koppla upp dig med flashbacks gratis modem, rensa allt i webbläsaren alternativt byt webbläsare till kanske Opera för tillfället.
4. Besök sidan och registrera dig igen.
5. Nu kan du tanka porr igen!

En Andra lösning:
Använd Tor eller en annan typ av proxy programvara!

Vill ha Rapport på ifall det gick ur vägen?

Låter grymt! Tanken av att packa upp mitt gamla 56k skrämmer mig dock. Uppkopplingsljudet återfinns endast i mina djupaste mardrömmar och det är något jag endast vill göra i nostalgiskt syfte ^^. Aja. Jag ska prova alla tips jag får och du kommer självklart få en rapport!

___

Provade starta om modemet, funkade inte... fan. Jag har för mig att när jag fixade abonnemanget att det stod något om nya ip-adresser efter varje återuppkoppling eller nåt skit. Nästa steg blir proxy.
Citera
2007-11-07, 18:47
Medlem
stylewalkers avatar
Testat följande?

Startmenyn och "Kör"
Skriv "CMD"
Skriv: ipconfig /renew

Ger iallafall mig ett nytt ip.

//stylewalker
Citera
2007-11-07, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stylewalker
Testat följande?

Startmenyn och "Kör"
Skriv "CMD"
Skriv: ipconfig /renew

Ger iallafall mig ett nytt ip.

//stylewalker
Men då behåller man väl ändå de 5 första sifforna:
Ex: 85.228.XXX.XX
Citera
2007-11-07, 20:53
Medlem
stylewalkers avatar
De flesta ISP's brukar ju ha en liknande nummerserie, så ja, ofta byts bara de sista siffrorna ut med en Renew.

Dock har de ju knappast bannat en hel serie, som ditt exempel,
85.228.XXX.XXX, vilket innebär att 1 000 000 IP'n blir uteslutna.

//stylewalker
Citera
2007-11-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stylewalker
Dock har de ju knappast bannat en hel serie, som ditt exempel,
85.228.XXX.XXX, vilket innebär att 1 000 000 IP'n blir uteslutna.

//stylewalker

Nja inte riktigt. Närmare 65534.

För att återkomma lite till ämnet; det beror helt på din ISP hur du ska göra för att få nytt ip, om det ens går. En del ISPer använder sig utav statisk DHCP, eller väldigt långa leasetider.. då blir det lite knivigare.
Citera
2007-11-07, 21:27
Medlem
stylewalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fangoria
Nja inte riktigt. Närmare 65534.

Såklart, tänkte 0-999 där, men det är ju fel. 65534 är dock ganska många IP'n att blocka ändå

Annars är väl TOR ett ganska bra alternativ för att byta IP?

//stylewalker
Citera
2007-11-07, 22:13
Medlem
Allt har fixat sig nu. Gick in via proxy och skrev ett PM till moderator. Tråd kan ändå finnas kvar då det finns rätt heta tips här inne. Tack för er hjälp!
Citera
2007-11-08, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Låter grymt! Tanken av att packa upp mitt gamla 56k skrämmer mig dock. Uppkopplingsljudet återfinns endast i mina djupaste mardrömmar och det är något jag endast vill göra i nostalgiskt syfte ^^. Aja. Jag ska prova alla tips jag får och du kommer självklart få en rapport!

OT: Du menar alltså att du inte har det magiska uppkoppslingsöjudet som ringsignal på din mobil? Du verkar ju vara helt ute, alla har ju den!

OnT: Så de funkade inte? Provade du med Flashbacks gratismodem eller med din gamla ISPs inloggningar?
Citera
2007-11-08, 13:33
Medlem
Citat:
OT: Du menar alltså att du inte har det magiska uppkoppslingsöjudet som ringsignal på din mobil? Du verkar ju vara helt ute, alla har ju den!

OnT: Så de funkade inte? Provade du med Flashbacks gratismodem eller med din gamla ISPs inloggningar?

Hahaha. Jo allt har löst sig nu. Jag gick in via proxy och skrev till admin.
Citera
2007-11-14, 14:41
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Jag skulle nog säga att TOR är det lättaste att använda i detta fall.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3606

Hoppas det är till någon hjälp(inte nu förstås men i framtiden).
Citera
2007-11-14, 16:35
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:

Jag har uppkopplingsljudet som ringsignal på min mobil.

Låter ju helt underbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in