2021-09-26, 01:58
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Nu tio år senare är hennes sound kommersiellare än Stock Aitken Watermans och Max Martins allra mest själlösa popdängor. Från skön indiebrud till en dussinartist bland alla andra.

Transformationen till komplett sell out är nu fullbordad.

+1!

Gillade henne förr, men det hon släpper nu för tiden är 100% intetsägande och slätstruken dynga.
Citera
2021-09-26, 10:31
Medlem
The Beach boys avatar
När hon försökte skriva en refräng till Second Life Replay så kändes det väldigt kalkylerat för att få en hit.
Citera
2021-09-27, 10:07
Medlem
Men det var väl ett förbaskat klagande... Jag har precis lyssnat igenom en första genomlyssning och jag är tämligen överväldigad. Vilken lysande popmusik! Jag tror banne mig varenda komposition har något som överraskar. Texterna är acceptabla, man hade kanske önskat ett lite bredare motivfält än relationer, men rimmen är ganska avslappnade. Och nog är poplåtarna helt utsökta... liksom arrangemangen. Den omogna Komplicerad är det svagaste spåret. Av första intrycket skulle jag nog påstå att detta kan vara en av de tre bästa svenska skivorna någonsin... Ja, sådan är min smak.
Citera
2022-04-18, 00:43
Medlem
Kedoxs avatar
Trodde aldrig jag skulle skriva i en Miss Li tråd.

Visserligen har man väl tyckt att "Oh Boy!" och "Om du lämnade mig nu" är hyfsat sköna.

Som ett stort metalfan är det mest det jag lyssnar på men fick lite av en käftsmäll av låten "Porslin", helvete vad snyggt komponerad och bra text.
Är fullt allvarlig när jag vill påstå att det är en av de absolut bästa svenska låtarna som kommit ut de senaste 25 åren!

Edit: Var tvungen att dra igenom hela nya plattan. Som förväntat var det överlag slätstruken överproddad skit. Är enkom låten Porslin som sticker ut och är äckligt bra.
Senast redigerad av Kedox 2022-04-18 kl. 00:45.
Citera
2022-04-21, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Visserligen har man väl tyckt att "Oh Boy!" och "Om du lämnade mig nu" är hyfsat sköna.

Som ett stort metalfan är det mest det jag lyssnar på men fick lite av en käftsmäll av låten "Porslin", helvete vad snyggt komponerad och bra text.
Är fullt allvarlig när jag vill påstå att det är en av de absolut bästa svenska låtarna som kommit ut de senaste 25 åren!

Edit: Var tvungen att dra igenom hela nya plattan. Som förväntat var det överlag slätstruken överproddad skit. Är enkom låten Porslin som sticker ut och är äckligt bra.

håller delvis med dig, hennes nya låtar låter som musik producent skit. den du tyckte var bra skavde fan i öronen. Nej lyssna på hennes låtar för 10 år sen , plastic faces , dancing the whole way home, oh boy , samt covern på här kommer natten. De låtarna har iallafall hjärta.
Citera
2022-04-21, 16:53
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
håller delvis med dig, hennes nya låtar låter som musik producent skit. den du tyckte var bra skavde fan i öronen. Nej lyssna på hennes låtar för 10 år sen , plastic faces , dancing the whole way home, oh boy , samt covern på här kommer natten. De låtarna har iallafall hjärta.

Efter att ha lyssnat på den 20+ gånger så insåg jag nog att jag kanske skrev i ett euforiskt rus. Så kanske inte fullt så bra som jag beskrev det. Men fortfarande en riktigt lyckad låt enligt mig, åtminstone "droppet" och refrängen sitter där det ska.
Citera
2022-04-21, 16:57
Medlem
Jagozars avatar
Citat:

Porslin låter ju som om den är skriven av en 14 åring emotjej. Riktigt cringe text.
Citera
2022-04-21, 16:59
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Porslin låter ju som om den är skriven av en 14 åring emotjej. Riktigt cringe text.

Jag bryr mig sällan om texter då det musikaliska tilltalar mig mer.

Exempelvis brukar jag sätta på Van Halens "Don't talking 'bout Love" i instrumentalversion

Edit: Okej. Insåg att jag skrivit bra text. Men tänkte mest på musiken. Sanningen ligger väl nånstans mellan min hyllning och din sågning.
Citera
2022-04-21, 17:02
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Jag bryr mig sällan om texter då det musikaliska tilltalar mig mer.

Exempelvis brukar jag sätta på Van Halens "Don't talking 'bout Love" i instrumentalversion

Edit: Okej. Insåg att jag skrivit bra text. Men tänkte mest på musiken. Sanningen ligger väl nånstans mellan min hyllning och din sågning.

Då förstår jag. Jag var också så när jag var yngre. Brydde mig knappt om text och sång i låtar utan fokuserade helt på musiken. Har dock börjat uppskatta bra skrivna texter och artisters sångteknik mer på senare år.
Citera
2022-04-30, 19:32
Moderator
Humbugs avatar
Hennes senaste singel X är inte mycket bättre än de senaste singlarna och albumen, så det verkar som att radiopop är den väg hon valt att gå. Hon har tappat mig helt. Äsch, jag som var sådant stort fan

Det känns dessutom som att jag hört den låten förut. Eller något liknande tema. Kan inte komma på vad den påminner om dock.

Nej, jag tipsar istället om Moonica Mac, den nya stjärnan på himmelen!
Senast redigerad av Humbug 2022-04-30 kl. 19:49.
Citera
2022-04-30, 20:05
Medlem
Rebali179s avatar
"Oh Boy!" och "Om du lämnade mig nu" är hyfsat sköna. Men man blir lite trött på hennes låt Komplicerad
eftersom den är söderspelad på radion numera. Dock undrar man om hon dricker varje slatt själv.
Citera
2022-05-09, 00:17
Medlem
Jag klarar inet att lyssna på henne får byta kanal när hennes musik kommer på radio.'
Det är den ena banala låten efter den andra som av någon outgrundlig anledning får massa radiotid.
Banala texter, banala melodier och texterna är alltid narcissistiska och handlar om hennes privatliv som jag skiter fullständigt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in