Citat:
Ursprungligen postat av Jannibal
Jag finner fascination i fascisten, måste jag säga. Jag skulle bra gärna vilja veta hur det skulle vara att tala med Hitler om allt möjligt, säg allmän politik, intressen, damer, musik, vetenskap osv. Jag tror att han skulle vara en väldigt intressant person att tala med...................
Om du läser några av Albert Speers böcker ,så får du en inblick i hur det var att snacka med Adolf.
Speer var ju en av dem som ingick i den inre cirklen av personer som Hitler umgicks med privat och han tillbringade många och långa timmar i Hitlers sällskap. Verka mest som det var ganska enhanda samtal som ständigt upprepades vid varje sammanträff ,och det var ju Hitler som "styrde" samtalsämnena ,hade någon en annan åsikt blev han inte långvarig i "gruppen". Politik snackade man inte om ,om man inte ville bli ett huvud kortare .
Tycker Speers berättelse om lunchbjudningarna för parti topparna var rätt kul att läsa. Hitler dök alltid upp ganska sent vid lunchtid ,sedan pågick lunchen/middagen en bra bit in på kvällen ,ingen vågade gå ifrån tidigare ,och allt arbete på på departmenten förlamades ju dem dagarna då det var lunchbjudning.
Rudolf Hess tog i lönndom med sig egen "vegetarisk" mat till dessa luncher och Hitler blev skitförbannad när han fick reda på detta .Hess hade ju någon knäpp ide att Hitlers käk var "skadlig"

Sista månadern i bunkern snackade han ju bara om "bästa sättet att begå självmord" samt om hundar ,hundar