Citat:
Trodde först du var ironisk.Annars är ju din fråga ganska idiotisk.
Ursprungligen postat av Nemesis1
De flesta som inte är NS, fascister, rasister eller "realister" brukar ju se Adolf Hitler som den ultimata definitionen på ondska... Utom jag, då förståss... Jag tycker Hitler var en väldigt fascinerande människa... Man tänker ju sig oftast att tyranner är okänsliga översittare men Hitler var intellektuell och konstnärlig... Han hade dessutom ett väldigt svårt liv under sin uppväxt och tidiga vuxna ålder... En dålig pappa, ont om pengar och ingen större framgång som målare... Jag tycker det är ganska fantastiskt att han lyckades ta makten i ett annat land och sedan ta över sitt gamla hemland med det landet...
Jag tror han helt enkelt var en väldigt extrovert konstnär som inte nöjde sig med att fantisera ihop en drömvärld, utan verkligen gick ut för att göra den riktiga världen till sin fantasi... Jag delar som sagt inte alls Hitlers drömmar och politiska åsikter, men ni måste hålla med om att det är ganska fantastiskt att en liten man (inte till storleken då, Hitler var faktiskt inte kort för sin tid!) från ett enkelt hem tog sin perfekta fantasivärld så långt... Synd bara att han inte hade mer humanistiska ideal, då hade han kunnat bli en verklig hjälte istället för en "villain"...
Finns det några andra Hitler-sympatisörer här som håller med mig??
Jag tror han helt enkelt var en väldigt extrovert konstnär som inte nöjde sig med att fantisera ihop en drömvärld, utan verkligen gick ut för att göra den riktiga världen till sin fantasi... Jag delar som sagt inte alls Hitlers drömmar och politiska åsikter, men ni måste hålla med om att det är ganska fantastiskt att en liten man (inte till storleken då, Hitler var faktiskt inte kort för sin tid!) från ett enkelt hem tog sin perfekta fantasivärld så långt... Synd bara att han inte hade mer humanistiska ideal, då hade han kunnat bli en verklig hjälte istället för en "villain"...
Finns det några andra Hitler-sympatisörer här som håller med mig??
Svaret är att man måste vara rasist för att sympatisera med honom.Hans ideologi är ju synonym med personen.Fundera på vilken fråga som var den absolut centrala för honom(viktigare än seger i kriget).
Förklara sen hur du inte är rasist.Jag får inte ihop det.Sorry!