2018-02-20, 12:21
Medlem
eradicos avatar
Hade jag varit dig så hade jag inte varit överdrivet rädd för fogden utan istället kontaktat dem respektive de du är skyldig pengar för att försöka lösa det. En bra start kan vara att ringa CSN och förklara din situation. Eventuellt kan de hjälpa dig med en bättre avbetalningsplan för CSN-skulderna eller att slippa betala för tillfället.

Jag hade egentligen satsat på skuldsanering om jag var i ditt läge, eftersom att du är ung och har såpass höga skulder kan det vara möjligt att få igenom det. Om det inte går får du försöka lägga ihop alla SMS-lånen till ett lån med bättre ränta. 30 000 i månaden i lånekostnader för 900 000 låter skyhögt.
Citera
2018-02-20, 12:55
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag hade lätt dragit. Hur skulle det vara att sitta hemma i det här jävla landet och harva på existensminimum livet ut? Jag kan inte komma på något positivt med det i överhuvud taget.
Citera
2018-02-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Detta kanske du inte kan svara på själv, men hur kommer det sig att du inte blir inburad så fort du drar upp ditt pass på svensk mark? För jag antar att du inte smugglar in dig själv när du åker på semester.

Vad är det för lag jag skulle ha brutit mot som skulle göra så det finns risk för att jag skulle bli arresterad? Det är väl jätte många som lever i Sverige med massa skulder och de blir inte fängslade?

Sverige och Thailand har inga avtal gällande skulder och kronofogden kan inget göra och inte heller inkassobolagen, samt att Thailändska banker är ganska bra för det ger inte ut någon information där heller, så jag kan åka på semester till Sverige när jag vill och använda mitt Thai bankkort och leva som vilken Svensk som helst?, Förövrigt är jag fortfarande skriven i Sverige på någon adress haha,
Dem drog dock bort vårat barnbidrag efter 7-8 månader det var elakt gjort tycker jag.
Men tänkte åka till Sverige och jobba lite i sommar och få lönen utbetald till mitt thai konto fast skattat såklart så länge jag är skriven på den där adressen så är det nog ingen som hittar mig.
Citera
2018-02-20, 14:38
Medlem
dANiis avatar
Du känns rätt kokt i bajs, skuldsanering är ditt enda val, va på dom som en kobra, nekar dom, hota med självmord så vänder dom kappan.

Kram.
Citera
2018-02-20, 14:52
Medlem
deathbycannabiss avatar
Skuldsanering, sen lämna Sverige, börja på franska främlingslegionen. Hade jag gjort yes:
Passa på att ta en lapp lsd innan allt bara och tänk över ditt liv
Citera
2018-02-20, 15:05
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Vad är det för lag jag skulle ha brutit mot som skulle göra så det finns risk för att jag skulle bli arresterad? Det är väl jätte många som lever i Sverige med massa skulder och de blir inte fängslade?

Jag vet inte, men det låter ju inte helt orimligt att tänka sig att det vore olagligt att köpa en tjänst av någon och sedan inte betala för denna samt att aktivt hålla sig undan Kronofogdens försök att driva in skulden.
Citera
2018-02-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Jag vet inte, men det låter ju inte helt orimligt att tänka sig att det vore olagligt att köpa en tjänst av någon och sedan inte betala för denna samt att aktivt hålla sig undan Kronofogdens försök att driva in skulden.

Ja det ska väl finnas någon sak som man kan bli arresterad för kanske om man beställer en telefon och plockar ut den utan att ens betala, men alltså det ska då bevisas att man fått fakturer och att man inte valt att betala, det är jätte svårt för dem att bevisa.

Sen så har mina ärenden inte kommit till kronofogden då dem inte kunnat nå mig för att jag ska medgiva mina skulder så det studsar bara tillbaka till inkassobolagen.
Citera
2018-02-20, 15:31
Medlem
Malta är ett av få ställen som direkt skulle lämna ut dig till Sverige. De är notoriska rövslickare mot just Sverige för man ser upp till vårt feministiska haveri. Ja enda land i världen som gör det.
Ja jag har bott på Malta och jobbat där på högre positioner.

Däremot har de bra regler så dina första 3 mån är skattefria. Samt skall de sänka skatten nästan 5% mer för alla inom IT. En skatt som idag är strax över 20% blir då runt 15% för IT.

Så du skulle teoretiskt kunna jobba där, äta skitmat som är billig och sen betala av mer på lånen.
Citera
2018-02-20, 15:40
Medlem
Jodelhoras avatar
Skuld 500k hos kronofogden

Jag är en schysst kille på 25 år.
Jag har under flera år samlat på mig en stor skuld som gått till kronofogden.
Jag är arbetslös och får leva på 4.500kr i månaden.
Jag har alltså inte råd att leva, och funderar nu på att bli grovt kriminell eller bara ta livet av mig?
Samtidigt lider jag av panikångest syndrom sedan 8 år tillbaka. Jag har tagit lån och köpt saker för att må bättre och hålla livsgnistan vid liv så att säga.

Hur skulle ni göra?
Jag skulle kunna få tag i ett jobb, men då drar kronofogden bara mer pengar. Så hellre arbetslös med 4.500kr än jobba heltid för 4.500kr
Citera
2018-02-20, 15:45
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Ring Lyxfällan klipp dig och skaffa ett jobb.
Citera
2018-02-20, 15:47
Medlem
Mouses avatar
Du verkar vara mentalt yngre än 25..
Att bli grovt kriminell hade kanske varit något, men då du lider av panikångest skulle jag inte rekommendera dig det..

Skaffa ett jobb och betala av din skuld. Det hade jag gjort.
Alternativ två är att leva på existensminimum för all framtid..
Citera
2018-02-20, 15:49
Avslutad
"ag skulle kunna få tag i ett jobb, men då drar kronofogden bara mer pengar. Så hellre arbetslös med 4.500kr än jobba heltid för 4.500kr"

Det där var ju oroväckande mentalitet.

Din skuldnivå är inte häpnadsväckande trots allt, se till den vanliga Svensson med studielån, billån, bostadslån, lån till möbler, bensinkort med lån.

Lån är vanligt men ofta inte önskvärt. Skaffa ett jobb och se vad som går att göra med skulden.
Är det ohållbart finns skuldsanering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in