Citat:
Ursprungligen postat av
Segment
Detta kanske du inte kan svara på själv, men hur kommer det sig att du inte blir inburad så fort du drar upp ditt pass på svensk mark? För jag antar att du inte smugglar in dig själv när du åker på semester.
Vad är det för lag jag skulle ha brutit mot som skulle göra så det finns risk för att jag skulle bli arresterad? Det är väl jätte många som lever i Sverige med massa skulder och de blir inte fängslade?
Sverige och Thailand har inga avtal gällande skulder och kronofogden kan inget göra och inte heller inkassobolagen, samt att Thailändska banker är ganska bra för det ger inte ut någon information där heller, så jag kan åka på semester till Sverige när jag vill och använda mitt Thai bankkort och leva som vilken Svensk som helst?, Förövrigt är jag fortfarande skriven i Sverige på någon adress haha,
Dem drog dock bort vårat barnbidrag efter 7-8 månader det var elakt gjort tycker jag.
Men tänkte åka till Sverige och jobba lite i sommar och få lönen utbetald till mitt thai konto fast skattat såklart så länge jag är skriven på den där adressen så är det nog ingen som hittar mig.