Hej
har lånat ut pengar till en bekant till min sambo, personen vägrar nu att betala tillbaks trots skuldbrev som finns. Så jag gick till kronofogden o de tog sig an ärendet.
Problemet är att personen nu inte bor kvar på adressen som hon är skriven på, har en box-adress men där kom brevet från kronofogden i retur. Det hela har gått till delgivningsman som söker henne på hennes adress, där hon då inte längre bor...
Så som jag ser det är chanserna att kronofogden ska kunna delge henne skulden i stort sett obefintliga, jag har själv spårat hennes mobiltelefon till en annan adress där telefonen stannar över natten så det verkar vara där hon bor dock kan fogden inte testa delge henne på denna adress säger dom. Och de verkar inte heller kunna luska ut var hon jobbar för att besöka arbetsplatsen.
Så vad har jag för alternativ om kronofogden går bet på att delge henne? Dra igång en privatspaning för att hitta personen? Gå till tingsrätten? Men tingsrätten kan väl inte göra ngt mer än kronofogden om hon nu håller sig undan..?
Ja, jag vet, så jävla dumt o låna ut pengar men jag trodde att det var säkert för min del iom ett skuldebrev samt att hon då hade en fast adress...