Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-04, 16:57
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimaggion
Väsby är ju en en klassiker, ett stort utbud av slagskämpar bor där och har väl bidragit med en stor del till dagens knutte- och huliganscen som idag är ledande figurer.

Väsby-Märsta/Valsta
Väsby-Sollentuna/Malmvägen
Väsby-Vallentuna

För det mesta tattare och luffare men finns några som är värda att nämna helt klart!
Citera
2014-08-04, 23:31
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
För det mesta tattare och luffare men finns några som är värda att nämna helt klart!


I en ärlig fight hade väsby spöat alla helt klart.
Citera
2014-08-14, 00:32
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
För det mesta tattare och luffare men finns några som är värda att nämna helt klart!
Bara kolla Firman boys, har en känd profil ifrån Väsby, ingen man jiddrar med.
Citera
2015-03-26, 17:20
  #148
Medlem
MartinBajens avatar
Intressant ämne! Jag bor själv i västra Värmland, rivaliteten här mot norra Värmland är ganska stor typ Arvika området, är väl inte norra Värmland egentligen men ändå, nånstans där .
MEN nu så handlade det om Stockholm, jag var där nu senast när Hammarby besökte aik på friends.
Fick höra på kvällen, efter matchen, att killar från Danderyd och lite andra norrorter hade dratt ner till Hellströms på söder och börjat dra igång världens tjohej!
Hatet mellan norr och syd är tydligt stark
Citera
2015-07-03, 01:26
  #149
Medlem
JoonaToivios avatar
Någon som har mer storys och bjuda på?
Citera
2015-07-03, 09:04
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBajen
Intressant ämne! Jag bor själv i västra Värmland, rivaliteten här mot norra Värmland är ganska stor typ Arvika området, är väl inte norra Värmland egentligen men ändå, nånstans där .
MEN nu så handlade det om Stockholm, jag var där nu senast när Hammarby besökte aik på friends.
Fick höra på kvällen, efter matchen, att killar från Danderyd och lite andra norrorter hade dratt ner till Hellströms på söder och börjat dra igång världens tjohej!
Hatet mellan norr och syd är tydligt stark

Nej, men hatet mellan AIK och Hammarby är starkt. Finns många busiga AIKare från söderort, så har inget med regional tillhörighet att göra.
Citera
2015-07-05, 15:08
  #151
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo F Karlsson
Rivaliteten mellan Tumba och Salem fanns förr, men inte längre tror jag. Troligen för att Salem tröttnade på att alltid få pisk och istället underkastade sig

Ja, jag är uppväxt i salem på 90-talet och det var hyffsat mycket bråk med tumba. Redan i tidig ålder lärde man sig att hata grabbarna från tumba :P Sedan var det även lite beef med tullinge och rönninge. Utöver de jag nämnt så ogillade även folk från flempan oss väldigt mycket.
__________________
Senast redigerad av weedman99 2015-07-05 kl. 15:12.
Citera
2016-01-14, 21:02
  #152
Medlem
I 90 talet så i Märsta blev jag jagad av ett gäng i Ekillaskolan. Gud vilka minnen de gav. Va inte roligt då, men nu när jag ser på saken så börja jag tänka gamla minnen jag hade när jag gick där.

En gång så hade jag en smällare som hette "ryss-femmor" och dom var små, men fan dom smällde. Allafall en kompis sa: "Åh, kan jag få dom?" Jag tänkte inte fan smälla in i skolan men jag gav de till honom. Sen smällde han ändå inne i skolan och fick skiten för de. Dom frågade vart han hade fått dom men han aldrig golade ner mig.

Men tyvärr gick brandalarmet igång så alla fick gå hem ifrån skolan. Vi tyckte de va skit roligt. Men nu jag ha blivit äldre, jag kan förstå att vissa lärare tyckte inte om mig. En annan gång så hade jag bråk med en snubbe. Och de va ett långdragigt bråk mellan han och jag. Jag hade träslöjden, medans han hade data timme i samma våning. Han började som vanligt börja skälla på mig och etc. Jag försökte ignorera. Min klass kompisen kollade på mig "Gör ingenting dumt". Men sen började han spotta på mig. Så jag spottade på honom. Då sprang han ner och ifrån ingenstans så sprang jag till toan och låste mig. Han började sparka på mig och sa: Du ska dö din jävel, du ska dö in jävel. Polisen kom, gjorde anmälan och sedan lade åttalet ner.

Man kan säga efter den händelsen hände nånting där jag fick väldigt dåligt smeknamn efter de. Även idag så prata folket just om de. *suck* man bli ju trött på den historien. Att jag skulle vara den galne finnen och etc...Dom som gick i Ekillaskolan mellan 93-96, dom vet vem jag var. haha
Citera
2016-08-14, 03:22
  #153
Medlem
Jag var själv aldrig med på bråken, men de från min klass var ofta det. Från älta, och de slogs ofta mot tyresö och fiskis. Oftast kom de hit för att bråka båda sidor samlades upp någonstans för att sedan börja slåss. Rätt organiserat faktiskt. Dock kom poliserna ofta inte långt efter att det startats. Det löjligaste var att de killarna pratade som om de försvarade älta och krävde respekt och så. Och de blev till och med arga när jag inte vill gå med de. En gång blev till och med en kille så skadad att han åkte till sjukhuset. Alla andra pratade som om han var någon slags martyr i skolan medans han dagen innan hade förstört en lektion, slagit en kille i klassen och startat en brand i toaletterna för att han rökte där. Dock var det oftast de utan några bra framtidsutsikter som slogs så det var väl lika bra att de gick runt och dunkade varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback