2007-11-06, 20:48
Medlem
CosMoes avatar
yes, som rubriken lyder.. Hur hårt hållar man på kommungränserna these days?
På det glada 80talet så gick det ganska villt till jar jag hört, själv var man bara en lite snorunge på 80talet.

Hur ser det ut nu för tiden, kommer själv från norrort och fejderna här blossar upp imeller tid.

finns det någon förort som känner ett genuint hat mot en annan osv.
Citera
2007-11-06, 20:49
Medlem
CosMoes avatar
Edit: jag syftar på förorterna i stockholms området.
Citera
2007-11-06, 21:08
Bannlyst
Alla förorter hatar Täby, Djursholm, Danderyd.

Alla förorter älskar City
Citera
2007-11-06, 21:09
Bannlyst
Märsta - Väsby = Självklart ha ha !
Citera
2007-11-06, 21:52
Medlem
CosMoes avatar
Så.. märsta och väsby är bittra fiender?

Här norr över så finns det ett ingrott hat mellan Upplands bro och Hässelby, varför vet jag inte. vet heller inte om det är sant men det pratas rätt friskt om det.
Citera
2007-11-06, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CosMoe
Så.. märsta och väsby är bittra fiender?

Här norr över så finns det ett ingrott hat mellan Upplands bro och Hässelby, varför vet jag inte. vet heller inte om det är sant men det pratas rätt friskt om det.

Förr om åren iaf, hur det är nu vet jag dock inte, men jag tvivlar på att de går hand i hand... Bra slagsmål har ägt rum, helt klart
Citera
2007-11-06, 22:56
Bannlyst
Orminge - Gustavsberg kommer jag ihåg...

Men värst var nog Orminge mot Björknäs. Busslaster med ungdomar kom från Björknäs för att slåss mot oss från Orminge! Som vanligt fick snuten reda på allt och var snabbt på plats dels för att köra bort folket från Björknäs, och oss radade dom upp mot väggen för att visitera. (vi hade ju såklart redan gjort oss av med grejerna vi hade innan snuten kom. Dom är ju inte osynliga direkt )

Det var tider det!
Citera
2007-11-06, 23:08
Medlem
H0nkens avatar
När jag var liten knodd i Hökarängen brukade vi slåss mot fjollorna i Gubbängen. Vi invaderade deras skola och de invaderade vår. Vi som fightades var mest kids från lågstadie till sjuan ungefär, men det hände ibland att niorna också var med.

Det värsta som hände under mina år var att en kille, som gick i sjuan i gubbängsskolan, fick en glasflaska intryckt i ögat så han miste synen. Detta skedde under ett slagsmål på det stora gubbängsfältet som skiljer de båda förorterna åt. Efter det blev det hela en polissak och det var ofta snutar på våra respektive skolor som såg till vi höll oss i skinnet.

Jag vet inte om ungarna idag känner samma agg mot sina gelikar i närförorten.
Citera
2007-11-06, 23:49
Medlem
ulexs avatar
Bor i vallentuna, så länge jag kan minnas har man alltid gått hårt åt de från Täby.

När jag var mindre berätta en äldre kille: om du är på fest i Täby och pratar med en kille säg att du är från Vallentuna, om du pratar med en tjej säg att du är från Täby

Jag har även hört ryckten om att det var nånting mellan vallentuna och sollentuna nu i helgen.

Så, nu väntar jag bara på kommentarerna om att Vallentuna är en bondhåla.
Citera
2007-11-07, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Bor i vallentuna, så länge jag kan minnas har man alltid gått hårt åt de från Täby.

När jag var mindre berätta en äldre kille: om du är på fest i Täby och pratar med en kille säg att du är från Vallentuna, om du pratar med en tjej säg att du är från Täby

Jag har även hört ryckten om att det var nånting mellan vallentuna och sollentuna nu i helgen.

Så, nu väntar jag bara på kommentarerna om att Vallentuna är en bondhåla.

Vallentuna är en bondhåla.
Har förövrigt alldrig hört om något ogillande starkt nog att leda till bråk mellan vallentuna och sollentuna, är helt enkelt för jobbigt att ta sig från det ena till det andra för att bråka.
Citera
2007-11-07, 08:01
Medlem
Enzo F Karlssons avatar
Rivaliteten mellan Tumba och Salem fanns förr, men inte längre tror jag. Troligen för att Salem tröttnade på att alltid få pisk och istället underkastade sig
Citera
2009-02-02, 17:46
Medlem
spånga mot vällingby hässelby, fast kanske inte alltför allvarligt, mest lite yngre personer som bråkade och "förbjöd" varandra att komma till "deras förort".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in