• 1
  • 2
2007-11-05, 18:43
Medlem
OneUps avatar
Jag har skt ett flertal arbeten inom kundtjnst, och har d skickat nedanstende personliga brev.

Synpunkter?

Jag r 23 r, har 1,5 rs erfarenhet inom kundtjnst med bra meriter. Varfr skulle en arbetsgivare inte vilja ha mig d? En polare har ingen serviceerfarenhet utom TM, han fick komma p intervju men inte jag. D skrev han ett personligt brev p ca 5 rader...
Bryr sig arbetsgivare ens om personliga brev?
Citera
2007-11-05, 19:01
Medlem
Det finns vl ingen vettig mnniska som "verkligen vill jobba med kundtjnst" ? Tror du inte att ven arbetsgivaren vet detta och drmed genomskdar dig rtt fort? Jag spekulerar bara.

Jag r ingen arbetsgivare, men intrycket jag fr r att du ljuger i brevet
Citera
2007-11-05, 19:03
Medlem
D3ans avatar
ja har ingen egentlig erfarenhet av att lsa andras anskningar, s ta inte mitt svar fr allvarligt, men de ja reagerade p spontant r att de r lite lngt, ja orkade knappt lsa igenom de och ja kan frestlla mig att rekryteraren lser din anskan som de 87e eller nt, fr dagen, kan de upplevas vldigt jobbigt fr du sger egentligen inte s mycket mer n att service r din grej.
Frsk sg samma sak i kortare text helt enkelt.
Lycka till.
edit: jag hller ven med Anencefali de knns inte helt kta.
Citera
2007-11-05, 19:03
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anencefali
Det finns vl ingen vettig mnniska som "verkligen vill jobba med kundtjnst" ? Tror du inte att ven arbetsgivaren vet detta och drmed genomskdar dig rtt fort? Jag spekulerar bara.

Jag r ingen arbetsgivare, men intrycket jag fr r att du ljuger i brevet
Hur konstigt det n kan lta, s vill jag faktiskt det, iaf just nu
Har jobbat i 1 r med det, och funderar p att brja plugga nsta hst, s det vore ett perfekt arbete under tiden!
Citera
2007-11-05, 19:07
Medlem
Ok. Jag menade inte att vara elak eller ngot

Har du ngot i ditt CV som kan styrka vad du sger i brevet? Annars r det ju bara tomma ord.
Citera
2007-11-05, 19:45
Medlem
buyzabas avatar
Halvera det.
Citera
2007-11-05, 19:46
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anencefali
Ok. Jag menade inte att vara elak eller ngot

Har du ngot i ditt CV som kan styrka vad du sger i brevet? Annars r det ju bara tomma ord.
Ingen fara, vet att kundtjnst inte r ngt statusyrke direkt.

Nja, inte mer n att jag har erfarenheten.

Tycker de iaf borde bli nyfikna, om det nu r s att jag verkar vara ber1337 p kundtjnst
Citera
2007-11-05, 20:06
Medlem
Regalis avatar
S klart det finns folk som r intresserade av service. Om man r bra att kommunicera med mnniskor och tycker det r roligt s r ju servicebranschen dr man skall vara.

Jag tycker att det r vldigt skumt att du inte blev kallad till intervju medan din mindre kvalificerade kompis blev det.
Jag skulle tro att du verkar verambitis fr positionen (ifall det inte gllde t.ex. chef i supportavdelningen).
Du kanske borde tona ner brevet lite till nsta gng, men vad vet jag.. kanske de inte lste alla brev bara.
Citera
2007-11-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp

Med vnliga hlsningar

OneUp

Dr har du problemet..Jag skulle minsann inte anstlla ngon som kallar sig sjlv fr En upp
Citera
2007-11-05, 20:17
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Dr har du problemet..Jag skulle minsann inte anstlla ngon som kallar sig sjlv fr En upp
...

Jag avslutade sjlvklart med:

Jonas Altberg
Botvgen 12
302 72 HALMSTAD

Allts mitt riktiga namn och adress.
Citera
2007-11-05, 20:27
Medlem
Snvits avatar
Skippa de hrda fakta som du redan har i ditt CV. Sen ska du utforma det personliga brevet utefter det jobbet du sker, varfr just du vill ha det jobbet och varfr just de ska anstlla dig.

Citat:
Som person r jag:
Jag skulle heller inte anvnda ngra punktformer utan bilda meningar av allt. Du mste dessutom vara med konkret.
Citat:
Lugn och stresstlig
ok varfr r det bra fr det aktuella jobbet? Utveckla detta alla skriver att de r stresstliga.
Citat:
Logisk
Ok, vad menar du?
Citat:
Bra p att frst och samarbeta med mnniskor samt p att se saker objektivt

Se saker objektivt hur d?
Citat:
Bra p att ta kritik, omvnda denna till ngot positivt och frga om ngonting r oklart
Stt ven detta i sammanhang.

Exempel p vad du kan skriva:

Det jag framfrallt tycker r utmanande och roligt med kundtjnst r att jag fr kontakt med s mycket varierande mnniskor. Det r ocks en av mina styrkor att jag kan hantera olika mnniskor och alltid vara serviceinriktad ven under stressade situationer.
Citera
2007-11-05, 20:30
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Skippa de hrda fakta som du redan har i ditt CV....
Bra bra!
Tack fr synpunkterna alla andra ocks, nu har jag lite mer koll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in