Citat:
Ursprungligen postat av
Hero.
Känner igen mig. Kan bli aggressiv samt impulsiv av Xanor. Vore jag du skulle jag undvika Valium då den långa halveringstiden kommer öka din tolerans betydligt. Satsa på iktorivil istället. Har själv kört det 4mg/dag utan att öka toleransen. Den är starkare än Valium och bra avslappnande samt ångestdämpande effekt.
Mvh
Jo, det är toleransökningen jag är rädd för eftersom det råder korstolerans med z-analoger som jag råkar ha en särskild kärlek för. Hade Valium haft kort halveringstid hade det utan tvekan varit rätt medicin för mig. Det bästa vore nästan att köra opiater och z-analoger och skita i benzo helt, eller be om Flunizar, men det kan jag ju glömma. Ska helt klart höra med läkaren och se om jag kan få testa Ikto istället. Den har 18-50 timmar halveringstid, det är inte kort men iaf kortare än Diazepam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Holmquist
Provat på klonazepam(Iktorivil, Rivotril)? Väldigt muskelavslappnande, men har runt 20 timmar halveringstid.
Lorazepam(Temesta) har jag inte provat själv, men dom sägs vara ganska lika alprazolam och samtidigt lite muskelavslappnande. Kort halveringstid.

Jo, ikto har inte heller så kort halveringstid som sagt. Denna lista är ganska bra där man kan se halveringstid och motsvarande dos mellan olika benz
http://web4health.info/sv/answers/bio-benzo-overview.htm
Temesta har jag ej testat bara hört av en bekant att den är extrem att tända av på. Det kan också vara ett alternativ, ska höra med läkaren. Problemet med min läkare är att denne faktiskt verkar vara vettig och kunnig, men inte behärska det svenska språket så bra så man får vara tolk och det blir ingen vidare diskussion och det är svårt att resonera med en sådan person.
Vad som är klart är iaf att jag inte bör ta Xanor i fortsättningen, det har kunnat gått åt helvete många gånger har redan hotat folk osv, men bra att den fungerar för er som tar den!