2013-04-30, 22:29
Bannlyst
Söker stavar, vart kan jag leta när Silk Road är nere?
Citera
2013-04-30, 23:05
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Tänkte köpa lite xanor från silk road och då undrar jag hur jag ska göra när jag reser? Kommer åka till Paris om 1 månad och jag är ganska flygrädd så vore bra att poppa en zanny men vill inte att tullen ska ta mig för innehav av olaga droger. Vad ska jag göra? Är det lugnt om man lägger en karta i fickan och sen bara åker?
ingen?
Citera
2013-05-01, 00:11
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
ingen?
Hur ska någon kunna veta om just du blir uttagen för en rutinkontroll? har du inget recept så blir du så klart misstänkt för narkotikasmuggling.

Lägg pillerna i en vitaminburk eller något annat lagligt i pillerform. (har inte flugit utrikes men detta bör ju fungera, narkotikahundar kan inte sniffa till sig benso iaf)
Citera
2013-05-01, 00:17
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Hur ska någon kunna veta om just du blir uttagen för en rutinkontroll? har du inget recept så blir du så klart misstänkt för narkotikasmuggling.

Lägg pillerna i en vitaminburk eller något annat lagligt i pillerform. (har inte flugit utrikes men detta bör ju fungera, narkotikahundar kan inte sniffa till sig benso iaf)
Då är saken klar ju? Och chansen att jag blir uttagen för en rutinkontroll är 0 % baby!
Btw så ska jag ta med mig typ 4 piller, kommer inte räknas som smuggling skulle jag tro?
Senast redigerad av konstigkille93a 2013-05-01 kl. 00:22.
Citera
2013-05-01, 12:21
Medlem
mannyknows2s avatar
Citat:
Då är saken klar ju? Och chansen att jag blir uttagen för en rutinkontroll är 0 % baby!
Btw så ska jag ta med mig typ 4 piller, kommer inte räknas som smuggling skulle jag tro?

Har alltid flygit med benso med i necessären. Inga problem med 2 kartor det e din medicin säger du.
Dom jobbar sig inte med det som smuggling om du ej har recept. De Tar det i värsta fall.
Har aldrig råkar ut för nåt sånt flygit mycket, du kan ha dem lösa i fickan med.

bon voyage
Citera
2013-05-02, 10:45
Medlem
hapdes avatar
Citat:
Tänkte köpa lite xanor från silk road och då undrar jag hur jag ska göra när jag reser? Kommer åka till Paris om 1 månad och jag är ganska flygrädd så vore bra att poppa en zanny men vill inte att tullen ska ta mig för innehav av olaga droger. Vad ska jag göra? Är det lugnt om man lägger en karta i fickan och sen bara åker?

Det ska vara lugnt. Men om du blir tillfrågade till att visa vad du har i fickorna och visar dina blister som det står xanor på, så finns det en risk att du torskar. För tull tjänstemän känner rimligtvis igen dem flesta drogerna. Så vill du vara på en den absolut säkra sidan kan du köpa en dosett och lägga dina lösa xanor där i. Tipset om att lägga dem i en vitaminburk kan gå åt helvete. Tror ni inte att tull tjänstemän har stött på olika xanor piller förut?

I en dosett ser det medicinskt och legitimt ut.
Citera
2013-05-02, 11:25
Medlem
masterior26s avatar
om man tar 5 mg xanor och jag har varit ren i 4 månader från benso, och ska pissa 6 dagar efter det borde väll vara ute?
Citera
2013-05-02, 11:54
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
om man tar 5 mg xanor och jag har varit ren i 4 månader från benso, och ska pissa 6 dagar efter det borde väll vara ute?
Vet du vilken mängd som kan detekteras? Stoppa in i formeln och lös.
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Nej han har rätt så sluta tramsa. Halveringstiden är densamma så det spelar ingen roll om du ätit det i en månad eller tre år. Däremot kan det spela roll om du tagit det flera dagar i sträck jämfört med endast en dag.

Räkna med två veckor för att det ska vara helt ute.

Sönderfall enligt första ordningens kinetik.
m(t) = m0 *e^(-t/t½)

Där m(t) är massan beroende på tiden, kolla vad gränsvärdet ligger på.
m(0) är startmassan.
t är tiden.
t½ är halveringstiden för preparatet i fråga.

Låt oss säga att det har gått 96 timmar sedan intag av 4 mg och halveringstiden är 11,2 timmar.

m(96) = 4 * e^(-96/11,2) = 0,00076 mg återstår.
Ställ er frågan; kan detta detekteras?

För varje nytt intag, om det sker exempelvis varje dag, kommer m0 öka men endast till en viss punkt oavsett behandlingens längd.

Sönderfallet sker på samma sätt hos alla men skillnaden kan vara förlängd halveringstid.

Håll till godo!
Citera
2013-05-02, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk

Självklart kan hundarna plocka upp benso.

Ha dina tabletter i karta i din väska som om det vore Alvedon eller något mot åksjuka eller vad som. Ingen kommer bryta ner dig i tullen för att du har medicin i väskan. Däremot att resa med en näve tabletter i fickan är dumt. Skulle någon mot förmodan vela kolla dig så är det lättare att förklara 2 kartor xanor än massa lösa tabletter i fickan, i en burk dom inte kommer från eller i pulver. Tyckte någon nämnde det vilket vore otroligt osmidigt och pinsamt ifall någon skulle hitta ditt pulver.
Citera
2013-05-02, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Självklart kan hundarna plocka upp benso.

Ha dina tabletter i karta i din väska som om det vore Alvedon eller något mot åksjuka eller vad som. Ingen kommer bryta ner dig i tullen för att du har medicin i väskan. Däremot att resa med en näve tabletter i fickan är dumt. Skulle någon mot förmodan vela kolla dig så är det lättare att förklara 2 kartor xanor än massa lösa tabletter i fickan, i en burk dom inte kommer från eller i pulver. Tyckte någon nämnde det vilket vore otroligt osmidigt och pinsamt ifall någon skulle hitta ditt pulver.

Klart dom "kan" sniffa till sig benso men med tanke på hur dyrt det är att lära upp hundar så tvivlar jag på att det är vanligt med hundar som kan lukten av alprazolam. Då är dom större drogerna prio 1.
Citera
2013-05-02, 16:40
Medlem
Hur är effekten av Xanor?

Provade 10mg Stesolid för några dagar sedan och mådde bara ren skit, kände mig helt borta och min ångest blev nästan värre. var borta i säkert 6timmar

Kommer jag reagera likadant på Xanor?

Kan tillägga att jag inte använder piller eller gjort förutom Oxascand som funkar bra mot min Panikånest.
Citera
2013-05-02, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSmokeAlot
Hur är effekten av Xanor?

Provade 10mg Stesolid för några dagar sedan och mådde bara ren skit, kände mig helt borta och min ångest blev nästan värre. var borta i säkert 6timmar

Kommer jag reagera likadant på Xanor?

Kan tillägga att jag inte använder piller eller gjort förutom Oxascand som funkar bra mot min Panikånest.

Det var inte stess du fick om du blev "borta" i 6 timmar lille vän...

Nej så reagerar du inte på xanax, du blir ångestfri, ta 2 mg.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in