2013-03-24, 03:36
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Bör man konfrontera när man misstänker skitsnack?
Det avgör du själv om du vill eller inte.
Citera
2013-03-24, 09:12
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Nej det var just det, kände ingenting. Var bara mer avslappnad än vad jag brukar vara.
Aka. benzo-effekten...
6 stavar senare kan vem som helst slänga ur sig "öööhhh jag känner ju för fan inget, bäst jag tar några till, och några starköl".
Dagen efter kan jag konstatera att jag kände mer än jag då ville.
Citera
2013-03-24, 12:50
Avslutad
nån som kan namnet på en 2mgare alprazolam tablett som är vit och rund?
har glömt totalt vad det står på tablett eller karta! den är riktigt dunder också!
Citera
2013-03-25, 20:20
Medlem
Spliffmeisters avatar
Att en nybörjare inte skulle känna av 1 mg kan vara det dummaste påståendet jag hört.. jag har missbrukat varenda benzo som existerar (nästan), rariteter som tetrazepam och lormetazepam har förgyllt min vardag förr haha.. slutade dock missbruka benzo för 3 år sen.

Nu brukar jag dem bara ibland, tex förra veckan så slank en lila pfizer ner, då hade jag inte rört benzo på 2 veckor.. jag var helt lost in the blåst kan jag säga..

Fattar inte att jag brukade ligga på 10-15 mg om dan förr när 1 sketen mg för en otolerant person gör dig till en grönsak haha
Citera
2013-03-26, 00:17
Medlem
KingKungs avatar
Ska få xanor istället för stesolid. Det jag undrar är om 10mg valium är likvärdigt mot 1mg xanor.
Sedan funkar detta schema bra för mig:
06.00 10 mg valium
11.00 5 mg valium
sedan resterande 5mgare till kvällen.
Doserna justerar ju självklart beroende på hur länge jag käkat och dylikt. Men principen kommer den hålla på xanor lika bra? Har man effekt cirka 3-4 timmar som på stesolid. Kommer muskelavslappnandet som infinner sig med valium ställa till några problem när man byter till xanor?

// PEACE
Citera
2013-03-27, 16:00
Medlem
Blir ni vimliga av 1mg? Tog 4mg igår sen 1mg idag och kände mig vimlig på stan....
Citera
2013-03-27, 16:04
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Blir ni vimliga av 1mg? Tog 4mg igår sen 1mg idag och kände mig vimlig på stan....
Nja, inte på 1 mg utan tolerans.
Citera
2013-03-27, 18:53
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx

Nej väldigt svårt att bli vinglig på bens, även fast jag tillägger alkohol.
Kan dock ha varit alla TUSENTALS 1000+, javisst, flera tusen, under 24H, läkarna sa, "Man dör inte av benso, men av att ta av erat per liter blod blablabla+alk, DU skulle ha legat död med dom här värderna sa dom" (vill inte gå in på det, sitter saker här som man inte ska skriva inför)
Hade helt klart tagit en benso överdos, även fast den ligger på FLERA tusen milligram(Rent pulver som skulle vara 1mg doser, slutade på flera gram), men visst har man överstigit den )

Men det va flera dumma år sen, kan sköta bens+alk helt ordentligt nu
Senast redigerad av znor 2013-03-27 kl. 18:55.
Citera
2013-03-28, 07:48
Medlem
Keiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKung
Ska få xanor istället för stesolid. Det jag undrar är om 10mg valium är likvärdigt mot 1mg xanor.
Sedan funkar detta schema bra för mig:
06.00 10 mg valium
11.00 5 mg valium
sedan resterande 5mgare till kvällen.
Doserna justerar ju självklart beroende på hur länge jag käkat och dylikt. Men principen kommer den hålla på xanor lika bra? Har man effekt cirka 3-4 timmar som på stesolid. Kommer muskelavslappnandet som infinner sig med valium ställa till några problem när man byter till xanor?

// PEACE

Varför skriver du valium om det är stesolid du får? Låter som du inte får stesolid utskrivet eftersom valium inte finns att skriva ut på recept. Finns bara stesolid på apoteken!

Hur som helst, så är det svårt att säga om det kommer att räcka med 1 mg xanor eller om du behöver mindre. Jag har ätit (fått utskrivet på recept) sobril, stesolid och nu 1mg 3 gånger per dag av Xanor tabletter (japp, inga depo). Skulle jag gå efter tabellen för ekvivalens mellan olika benso så skulle 1 mg Xanor vara för hög dos. Jag blev lite förvånad att jag "behövde" ta så hög styrka på Xanor (1 mg) för att få "samma" effekt av sobril. Stesoliden började hyperventilera istället för minskad ångest/oro. Fick motsatt effekt. Vilket var synd för den har mycket bättre muskelavslappnande effekt jämför med Xanor, enligt mig. Men det kan säkert vara väldigt individuellt. Sobril gav också en bättre muskelavslappning men blev så trött av dem. Jag har kronisk värk i bröstryggen och då är det bra med muskelavslappnande medel. Det hjälper mot värken men tyvärr så kunde jag inte fortsätta med stesoliden.

Fördelen med Xanor för mig är att jag inte blir trött av dem och kan koncentrera mig mycket bättre. Plus att den tar bort ångest symtomen väldigt bra. Jag vill uppmärksamma dig att minnet påverkas när man äter Xanor under en längre period. Jag har märkt av det. Jag kan ex glömma om jag har tagit mina mediciner eller inte. Och jag brukar ha stenkoll på sånt. Lite skrämmande hur "glömsk" man blir ibland av Xanor. Lite "senil". Däremot glömmer jag inte bort de "viktigaste" sakerna.

Sammanfattningsvis:
svårt att säga i förväg hur mycket du kommer att behöva av Xanor för att få samma effekt du får av Stesoliden idag.

Varför ska du byta ut stesolid till xanor?
Citera
2013-03-28, 14:53
Medlem
masterior26s avatar
tänkte ta 4 st xanor 0.5 mg alltså 2mg imon fredag men på tisdag ska jag lämna urinprov, tror det hinner gå ut tills dess jag vet ju att alprazolam har kort halveringstid sen så har jag inte tagit nån benso på 4 månader.
Citera
2013-03-28, 16:30
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
tänkte ta 4 st xanor 0.5 mg alltså 2mg imon fredag men på tisdag ska jag lämna urinprov, tror det hinner gå ut tills dess jag vet ju att alprazolam har kort halveringstid sen så har jag inte tagit nån benso på 4 månader.

Ingen med ett bra svar på detta??
Citera
2013-03-28, 16:54
Medlem
HjarterEsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ingen med ett bra svar på detta??

Det är lungt Fluoxetine förlänger halveringstiden om du råkar äta det.
Senast redigerad av HjarterEss 2013-03-28 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in