2013-02-10, 03:50
Medlem
bigp420s avatar
Kommer jag bli fysiskt beroende om jag tar c.a 6mg xanor (3 stavar) varje dag i 2 månader?

Jag röker dagligen cannabis också.

Jag vet att minnet förstörs men det spelar ingen roll, men kommer jag få fysisk abstinens efter det?

Tack i förhand för svar
Citera
2013-02-10, 05:37
Medlem
Hur ser era dagliga doseringscheman ut? Och hur många mg tar ni per dag ?

**Lång text om en mans nedgång, ni behöver inte skriva livshistorier men bara doseringarna**

Kan börja med mig själv, 2-3st 1mg när jag vaknar. (Det är svenska 1mg / 2mg stavar som gäller)
Sen när jag bortsat tänderna och druckit vattens osv tar jag 1mg under tungan.

Sen låter jag det gå ett par timmar, 2-3h och då tar jag ca 3st oralt och 1mg under tungan.

Sen när det börjar närma sig kväll så tar jag 2st orat och senare 1 under tungan.
Sen tar jag under tungen ett par gnger innan jag somnar.

Så det dagliga intaget ligger nog runt 15mg
Men det är smådoser mot vad jag brukade käka på tidiga 2000 talet då jag både hade läkare som skrev ut 1mg fotbollar och sen kostade 2mg stavarna 10kr i styckpris...
Och min närmsta kontakt sålde burkar, 100st 2mg för 6-800kr. Då hade jag en tolerans som var utav demma jord jag åt dom där stavarna hela tiden som godis jag vet inte hur många jag åt per dag för det var så länge sen och ni vet ju "benzo blackou" men skulle väll gissa runt 30ä-40 och var det fest var det ju mera.

Det slutade med delerium tremens och direkt in på psyk. Ingen rolig historia men jag lever och kan verätta!
Senast redigerad av Lee Sterling 2013-02-10 kl. 05:41.
Citera
2013-02-10, 10:20
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigp420
Kommer jag bli fysiskt beroende om jag tar c.a 6mg xanor (3 stavar) varje dag i 2 månader?

Jag röker dagligen cannabis också.

Jag vet att minnet förstörs men det spelar ingen roll, men kommer jag få fysisk abstinens efter det?

Tack i förhand för svar
Ja oja, det kommer du verkligen bli.
Citera
2013-02-10, 11:13
Medlem
Holmquists avatar
Har varit ren från xanor i 2 månader nu och hade sparat 2mg sedan dess som jag fick för mig att fira med nu på 2 månaders dagen. Smälte båda två under tungan och 3-4 minuter senare så käkade jag lunch, kommer jag nu att få full effekt eller är det bara tiden tills effekten kommer som förlängs?

Eller har det ingen som alls betydelse då jag smälte dem under tunga?
Citera
2013-02-10, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Har varit ren från xanor i 2 månader nu och hade sparat 2mg sedan dess som jag fick för mig att fira med nu på 2 månaders dagen. Smälte båda två under tungan och 3-4 minuter senare så käkade jag lunch, kommer jag nu att få full effekt eller är det bara tiden tills effekten kommer som förlängs?

Eller har det ingen som alls betydelse då jag smälte dem under tunga?

Eftersom du smälte dom i munnen innan intag så kommer ju effekten snabbare, men sen att du åt direkt efter gör ju att det tas upp lite långsammare.

Så det blir väll 1 minus 0.
Citera
2013-02-10, 14:18
Medlem
SadCats avatar
Happ. Där försvann min sista karta Xanor...
Mår dock fantastiskt bra för tillfället så varför klaga

Får hoppas Mr. Brevbärare kommer med något av intresse imorgon.
Flubromazepam, MDMA, 3-MMC, 5-MAPB eller 2-FMA. Anything works

Är lite småskeptisk till det där med att boosta Xanoren med grapefrukt, men jag har kört det nån vecka nu och märker ingen större skillnad.
(Kan till lägga att jag tycker Grapefrukt smakar gott, så inte endast därför jag dricker det. 1 stort glas Grapefruktjuice efter man borstat tänderna smakar gudomligt enligt mig (Helt seriöst).)

So, bullshit eller funkar det?
Vad jag förstår så ska det göra så det bryts ner långsammare=längre effekt eller vad?

Mvh, Katten.
Senast redigerad av SadCat 2013-02-10 kl. 14:21.
Citera
2013-02-11, 04:40
Medlem
Hur många dagar stannar Alprazolam kvar i kroppen.

MAO hur många dagar tar det för en normal person(MAN) att bli helt Alprazolamfri om han har käkat 10-15mg om dagen

(Jag vet 11.2 hours vid ej depot tabletter)
Senast redigerad av Lee Sterling 2013-02-11 kl. 05:30.
Citera
2013-02-11, 07:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling

MAO hur många dagar tar det för en normal person(MAN) att bli helt Alprazolamfri om han har käkat 10-15mg om dagen

Det tar längre tid än så.
Citera
2013-02-11, 10:18
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling

för mig tog det över 3 veckor att bli helt ren,och då hade jag käkat ungefär samma mängd,dock under en väldigt lång tid.
Citera
2013-02-12, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Får läkaren ens göra så? Att bara ta bort hela medicinen så direkt? 5mg är ju trots allt en rätt stor dos och det kan vara farligt och bara sluta så tvärt.

Jag vet och det slutade inte så bra heller

Är bensofri men också venlafaxinfri så den kossan förstörde ca 2månader av livet!
Citera
2013-02-12, 22:12
Medlem
Gingers avatar
Du ljuvliga xanor. Jag älskar dig.

Blev lite poetisk såhär på kvällskvisten.
Citera
2013-02-12, 23:51
Medlem
Påverkar xanor levern något märkvärdigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in