2013-01-27, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Brukar ~2mg/dag, minskar hela tiden, är på nedtrappning. Men trycker i mig kanske ~ 7mg + en hel del alkohol, kanske 2gånger i veckan. Hur mycket sumpar det nedtrappningen när jag håller på som jag gör?
Toleransen är det jag tänker på?
Kort svar, men det får ni nöja er med än så länge. Om nån vill veta mer är det bara att ta kontakt

Du förstör ganska mycket av nedtrappningen.
Det bästa är att gå över till diazepam och minska 1-2mg per vecka.
Citera
2013-01-27, 22:12
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Brukar ~2mg/dag, minskar hela tiden, är på nedtrappning. Men trycker i mig kanske ~ 7mg + en hel del alkohol, kanske 2gånger i veckan. Hur mycket sumpar det nedtrappningen när jag håller på som jag gör?
Toleransen är det jag tänker på?
Kort svar, men det får ni nöja er med än så länge. Om nån vill veta mer är det bara att ta kontakt

Det förstör nedtrappningen helt.
Citera
2013-01-28, 22:22
Medlem
mp83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
2 mg för mig

skall du flumma på alpra o vart med ett tag så smäller du dig 20-30mg per dag lätt killen
Citera
2013-01-30, 20:10
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mp83
skall du flumma på alpra o vart med ett tag så smäller du dig 20-30mg per dag lätt killen

Låter helt sjukt, tagit 2-3mg och varit helt borta och satt i hörn och lekte med mjukisdjur.
Citera
2013-01-30, 20:39
Medlem
Strulstrutss avatar
Tagit Xanor 2-3 ggr i veckan i ca 1,5 år. Ibland har jag tagit varje dag i ca 5 dagar, ibland har jag inte tagit nåt på över en vecka.
Maxdos har varit ca 3-4 mg men har som oftast legat på 1-2 mg vid behov mot panikångest.
Har inte tagit nåt på 10 dagar nu, dock så har jag druckit en del. Borde jag klara mig undan nån slags abstinens tro? Med tanke på att det inte är så höga doser jag legat på.
Alkoholabstinensen klarar jag utan problem.
Citera
2013-01-30, 20:47
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strulstruts
Tagit Xanor 2-3 ggr i veckan i ca 1,5 år. Ibland har jag tagit varje dag i ca 5 dagar, ibland har jag inte tagit nåt på över en vecka.
Maxdos har varit ca 3-4 mg men har som oftast legat på 1-2 mg vid behov mot panikångest.
Har inte tagit nåt på 10 dagar nu, dock så har jag druckit en del. Borde jag klara mig undan nån slags abstinens tro? Med tanke på att det inte är så höga doser jag legat på.
Alkoholabstinensen klarar jag utan problem.
Du lär få bensoabstinens.
Citera
2013-01-30, 20:52
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Du lär få bensoabstinens.

han verkar ju inte ha någon abstinens efter 10 dagar, menar du att alkoholen tagit ut den?
Citera
2013-01-30, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
han verkar ju inte ha någon abstinens efter 10 dagar, menar du att alkoholen tagit ut den?

Ja, alkohol och benzo är samma sak för hjärnan.
När han slutar dricka kommer abstinensen.
Citera
2013-01-30, 21:02
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3

Man får väl gå över från 2mg piller till 1mg , sen 0.5mg , tugga lite varje dag så blir det nog bra eller?

Är nog bäst ta sånt med läkare.
Senast redigerad av ramsay 2013-01-30 kl. 21:04.
Citera
2013-01-30, 21:48
Medlem
Strulstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3

Misstänkte det. Hur länge kan den abstinensen sitta kvar och vad kan jag förvänta mig? Förstår att det är svårt att svara på,men på ett ungefär.
Tack för svar
Citera
2013-01-30, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
Man får väl gå över från 2mg piller till 1mg , sen 0.5mg , tugga lite varje dag så blir det nog bra eller?

Är nog bäst ta sånt med läkare.

Ja man måste trappa ut det, och även då är det pissjobbigt.
Citera
2013-01-30, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strulstruts
Misstänkte det. Hur länge kan den abstinensen sitta kvar och vad kan jag förvänta mig? Förstår att det är svårt att svara på,men på ett ungefär.
Tack för svar

Det beror lite på hur länge du ätit och i vilka doser.
Kan bara utgå från mig själv som käkade stesolid i ca ett år i låga doser.
Åt visserligen xanor ibland också, men mest stesolid.
Det tog ca 2 månader innan jag började fungera normalt igen.
Biverkningar du kan räkna med är yrsel, ångest, panikattacker, svårt att sova, konstant oroad, derealisation, tinnitus osv.
Men jag ska inte skrämma upp dig i onödan, det är inte säkert att du får alla biverkningar.
En del har turen att knappt märka av en benzo-at.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in