2013-01-26, 14:22
Medlem
Ubnormalbatess avatar
Och dessutom jämförerser mellan olika piller som innehåller alprazolam? Xanor,Xanax, Zimed, Ksalol, etc... vad är som biter bäst? Jag vid ångestlindring har haft nytta av samtliga preparat då de enligt deklartion har innehållit 1 mg verksam substans alprazolam...Fake preparat som innehåller mest socker förekommer dock ofta i internethandeln. Vill dra till minnes Valium a´10 mg Roche original som jag inhandlade genom ett netbutik.Dessa var `really`original.Vid nästa beställning var dessa òut of stock`men jag erbjöds då 50 st Valium GPO istället. Totalt utan någon som helst effekt även om hade konsumerat 5x 10mg.
Citera
2013-01-26, 22:17
Medlem
Vad är rekommenderad dagsdos? Tar för tillfället 6mg totalt per dag...
Citera
2013-01-27, 11:40
Medlem
dispatchess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Vad är rekommenderad dagsdos? Tar för tillfället 6mg totalt per dag...
Är ju alldeles för högt för att det ska bli hållbart i längden tror jag.
Du måste ju ha en jäkla toleransökning och när du ska lägga av på sådana där doser så kommer avtändningen inte bli rolig.
Citera
2013-01-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dispatches
Är ju alldeles för högt för att det ska bli hållbart i längden tror jag.
Du måste ju ha en jäkla toleransökning och när du ska lägga av på sådana där doser så kommer avtändningen inte bli rolig.

Vad är rimligt då? Jag har brukat 30mg stesolid per dag och övergått till xanor nu. 2mg är det mer rimligt?
Citera
2013-01-27, 12:14
Medlem
dispatchess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Vad är rimligt då? Jag har brukat 30mg stesolid per dag och övergått till xanor nu. 2mg är det mer rimligt?
2mg är absolut mer rimligt!

Enligt flashbacks FAQ:
Citat:
Alprazolam = 1 mg
Bromazepam = 6 mg
Bentazepam = ?
Brotizolam = 0,5 mg
Cinolazepam = ?
Diazepam = 10 mg

Jag vet inte riktigt hur den stämmer för jag tycker att 1mg xanor slår hårdare än vad 10mg valium gör.
Problemet är väl att du kommer få fylla på lite mer då xanor har kortare halveringstid.
Citera
2013-01-27, 12:55
Medlem
Citat:

Enligt flashbacks FAQ:

Jag vet inte riktigt hur den stämmer för jag tycker att 1mg xanor slår hårdare än vad 10mg valium gör.
Problemet är väl att du kommer få fylla på lite mer då xanor har kortare halveringstid.

Tack!

Japp det slår på hårdare och har kortare halveringstid. Det är därför doseringen blir knepig... Tar jag 2mg lär jag fylla på med 2mg senare...
Citera
2013-01-27, 13:38
Medlem
Ubnormalbatess avatar
Alprazolam = 1 mg
Bromazepam = 6 mg
Bentazepam = ?
Brotizolam = 0,5 mg
Cinolazepam = ?
Diazepam = 10 mg
Enligt mig är sk ´motsvarighetstabellen`helt fel.Varje godkänt läkemedel har sina specifika användningsändamål .Det känns so att jämföra päron och äpplen.
Citera
2013-01-27, 15:41
Medlem
Ubnormalbatess avatar
Hej,
frågan är hur länge du har gått på Stesolid (Valium.Stesolid ,Diasepam) Aprazolam har mycket kortare halveringstid än Diasepam. Stesolid (dvs diasepam) brukar användas vid nertrappning av t.ex Xanor (alprazolam) pga den långa halveringstiden.
Citera
2013-01-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubnormalbates
Hej,
frågan är hur länge du har gått på Stesolid (Valium.Stesolid ,Diasepam) Aprazolam har mycket kortare halveringstid än Diasepam. Stesolid (dvs diasepam) brukar användas vid nertrappning av t.ex Xanor (alprazolam) pga den långa halveringstiden.

Gått på diazepam i 5 månader ungefär.

mvh
Citera
2013-01-27, 18:02
Medlem
Ubnormalbatess avatar
Hej,
hur såg doserna per dag ut ungefär? Både vid nertrappninng av Diazepam och Alprazolam är det tyvärr så att `bakfyllan `kan slå till flera dagar efteråt med typ grand mal epilepsi anfall som foljd.Det är definitivt rekommenderat att söka professionel hjälp.HAR DESSUTOM ALKOHOL VARIT INBLANDAT ÄR RISKEN DESSUTOM MÅNGFALLDIGT STÖRRE.ALTTSÅ SÖK PROFESSIONAL HJÄLP OM DU VILL BLI AV MED DITT MISSBRUK. Det kan tänkas att en schust läkare kan skriva ut ett preparat som gör din vardag någorlunda handerbart.Lycka till, att vara beroende av benso är inte lätt.
Citera
2013-01-27, 18:09
Bannlyst
Citat:

Enligt flashbacks FAQ:

Den där listan är totalt skev, 1mg alpra motsvarar 20mg diazepam.
Citera
2013-01-27, 19:33
Medlem
znors avatar
Brukar ~2mg/dag, minskar hela tiden, är på nedtrappning. Men trycker i mig kanske ~ 7mg + en hel del alkohol, kanske 2gånger i veckan. Hur mycket sumpar det nedtrappningen när jag håller på som jag gör?
Toleransen är det jag tänker på?
Kort svar, men det får ni nöja er med än så länge. Om nån vill veta mer är det bara att ta kontakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in