Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
EDIT: Hur går det ihop? 1 mg syns i ett dygn = 4 mg = 4 dygn men trots att man äter (10 mg eller 10 st?) så visar det negativt?
Då hade väl 2 st 2mg Alpra plus en 1mg Flunis vara lugnt till på ons?
Så har det varit för mig iallafall! 1 mg brukar man säga tar 1 dygn (max) för att gå ur kroppen. 2 mg = max två dygn osv osv..
Men jag läste nånstans att bl.a Xanor och kanske även Iktorivil (fler med relativt kort halveringstid) bara syns i max 4 dygn även om man käkar 10 st.. Ett undantag är förmodligen om man käkar Xanor dagligen i månader, då syns det nog längre än 4 dygn. Jag brukade Knapra bla. Xanor under en lång tid (2-3 mg per dag) flera dagar under en vecka, men ändå pissa rent 4 dygn senare.
Detta kan naturligtvis vara individuellt, så lita inte helt på mig, det kan nog skilja sig.
Flunitrazepam har ungefär samma halveringstid som Alprazolam;
Alprazolam (0.5 mg) 6-12 timmar halveringstid
Flunitrazepam (1 mg) 18-36 timmar halveringstid
En flunis plus xanor borde alltså vara lugnt om du ska pissa på onsdag! Men naturligtvis ska du inte ta 8-10 mg under dessa dagar, man vet aldrig om det syns längre än 4 dygn. 4-5 mg xanor idag helst och en flunis, sen drick mycket vatten så ska det vara lugnt tills på onsdag!