2010-07-08, 22:59
Medlem
EXXMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akagangsta1
jag köpte xanor för 12 kr st undra om det e bra 2 mg...???????
e ju garanterat inga svenska du fått tassarna på så du har ju säkert en 50/50 chans på att de e skit o halvdant skit du sätter i dig,
Citera
2010-07-09, 11:20
Medlem
alprazolam: din inbox är full, jag försöker skicka PM till dig.
Citera
2010-07-16, 16:40
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Köpte ett gäng omärkta blåa xanor här i veckan som verkligen gör vad de ska. När jag tog två i fredags så höll jag enligt brorsan och hans polare på att somna i maten, haha.

Aldrig känt att den här tråden fyller någon större funktion, men med lite flöddrad eftertanke så är den ju precis lika värdefull som t.ex. den numera stängda "Vilka e är just nu i din stad"-tråden. Dock har jag personligen aldrig blivit lurad när det gäller xanor, ty de har alltid hållit måttet, men det handlar väl iofs bara om kontakter, som med allt annat. Problemen och frågorna uppstår ju först om man handlar på gatan från randoms...

Vill passa på att ge en hyllning till denna fantastiska substans - alprazolam - som det handlar om. Tycker att den är fullkomligt outstanding när det gäller bensodiazepiner/lugnande. Flunitrazepam är mer potent, men samtidigt ofta så pass mycket dyrare. Alprazolam är det självklara valet när det kommer till avtändningar (uträknat opioider), att sova på och ger mig ärligt talat det enda tillståndet i vilket jag numera finner cannabis njutbart.

Alprazolam, amen.
/thegoldenboy
Förmodligen Xanor Ksalol, mycket bra.

Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
vart finner man dessa blåa små xanor-monsterna då? har missat det i tråden
De cirkulerade lite överallt förut iallafall, kanske likadant fortfarande. Tror att jag läst att det fanns fejk av dessa också.
Citera
2010-07-16, 17:27
Medlem
Bananazs avatar
Alprazolam föredrar jag mot andra bensodiazepiner, mest för att man inte blir lika seg och borta som på diazepam/Steslid.

Alprazolam skiljer sig också från övriga bz att dom har en dokumenterad antidepressiv effekt. Nackdelen är deras korta halveringstid. Många upplever också stark ångest mellan doserna, och det är allmänt vedertaget att alprazolam ger snabbare beroende och tolerans jämfört med övriga bz. Skit i det, alprazolam är för mig (och många andra) det bästa bz som finns att få tag på...
Citera
2010-07-16, 18:59
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananaz
Alprazolam föredrar jag mot andra bensodiazepiner, mest för att man inte blir lika seg och borta som på diazepam/Steslid.

Alprazolam skiljer sig också från övriga bz att dom har en dokumenterad antidepressiv effekt. Nackdelen är deras korta halveringstid. Många upplever också stark ångest mellan doserna, och det är allmänt vedertaget att alprazolam ger snabbare beroende och tolerans jämfört med övriga bz. Skit i det, alprazolam är för mig (och många andra) det bästa bz som finns att få tag på...

Alprazolam funkar perfa för mig med, men bensodiazepiner overall är så sjukt individuellt vid ångestproblematik, speciellt när man ska stalka brudar på nätet, right?
Citera
2010-07-17, 00:37
Medlem
Himmler!s avatar
OT raderat.

Mod.
Citera
2010-07-17, 12:32
Medlem
Bananazs avatar
Man kan väl allmänt säga att bensodiazepiner med kort halveringstid ger starkare abstinens. Xanor i depotform reagerar man väldigt olika på pga den oförutsägbara absorptionen. Detta gäller samtliga läkemedel som finns i depotberedning. Lorazepam/Temesta, har ungefär samma halveringstid som alprazolam, men tack vare den starka affiniteten till bensodiazepinreceptorerna verkar dom betydligt längre hos många än vad halveringstiden anger.

Alprazolam/Xanor har mer förutsägbar effekt än vad diazepam/Stesolid har, och ger ingen större risk för ackumulering. Å andra sidan ger alprazolam låg muskelavslappnande och antikonvulsiv effekt. Till dessa stora fördel måste man dock räkna in det faktum att man sällan blir dåsig på terapeutiska doser av alprazolam. Och en viss antidepressiv effekt har dom dokumeterat.

Vid paniksyndrom är alprazolam den enda godkända bensodiazepinen. Den ger snabb effekt mot panik, och används ofta tillsammans med SSRI i initialskedet eftersom SSRI kan trigga panikattacker.

Visst, man reagerar väldigt olika på bz, men dåsighet och nedsatt kognitiv förmåga är mindre framträdande hos alprazolam jämfört med övriga (icke-triazolo)-bensodiazepiner. Naturligtvis gäller detta rekommenderade terapeutiska doser. Smäller man i sig 10 mg på en gång blir man lika borta som på 50 mg diazepam...
Citera
2010-07-18, 11:19
Medlem
McHarleyBandits avatar
Xanor fan club!! den här måste jag gå med i ...brukar snylta depo 2mg av en granne och krossa dom..man blir riktigt småmysig av dom ska boka 10st av han varje månad hohoho...trodde inte gud fanns i tablettform
Citera
2010-07-18, 12:48
Medlem
DanneKs avatar
bästa som finns är ju så skönt
Citera
2010-07-18, 21:09
Medlem
Tjenare

Nån som kan uttala sig om de nya 2mg stavarna på NP..........

Är det nån klass på dem.

Ha de
Citera
2010-07-18, 21:13
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yosen
Tjenare

Nån som kan uttala sig om de nya 2mg stavarna på NP..........

Är det nån klass på dem.

Ha de

Testat sök-funktionen någon gång? Den fungerar faktiskt!

https://www.flashback.org/t1141910
Citera
2010-07-19, 06:47
Medlem
gugglianos avatar
2x 0,5 i arslet slog rätt schysst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem