2014-09-29, 16:49
Medlem
evions avatar
Sorry för dubbel men kunde inte editera!

Dessa piller är bland de märkligaste jag stött på.
En del av dem smakar riktigt beskt under tungan samt samlas ihop till en stor "degklump" som ligger kvar där under i käften ett bra tag och kittlar mot tungan.

En annan del av tabletterna smälter direkt och smakar sött och mjöligt - typ som Sobril eller svaga Stesolid eller nån benso i den familjen. T

Tänkte först att det är hemmagjorda tabletter gjorda av rent alprazolam-pulver, och så har de inte fördelat det jämnt - men hur tusan kan vissa tabletter vara så degiga och beska (Xanor-smak) (dvs depot, om nån av er har haft en Concerta eller en annan depot-tablett av liknande typ under tungan vet ni vad jag menar med att det ligger en stor gelé-degklump i botten av munnen) medan andra piller smakar sött och mjöligt, utan att dega ihop sig? Särskilt när tabletterna verkar vara exakt lika stora samt formade? Kan det vara nåt sätt att spara pengar, att fördela billigare / svagare benso i vissa tabletter? Det låter väldigt långsökt, även för mig

Helt förvirrad

Tacksam för svar eller nån med erfarenhet! Gav ca 18 kr styck för dessa, sagda 2mg "serbiska xanor".Vilket känns helt okej, med tanke på hur desperat efter mer bens jag var.
Undertecknad råkar vara bortskämd med svensk medicin i blister så är inte van vid sånna här saker

edit: Stavning och förhoppningsvis gjordes texten mer läsbar
Senast redigerad av evion 2014-09-29 kl. 16:56.
Citera
2014-09-29, 16:55
Bannlyst
1:a bilden är nästan jag säker på att det är diazepam 10mg Bensedin Galenika

mvh

Citat:
Ursprungligen postat av evion
Sorry för dubbel men kunde inte editera!

Dessa piller är bland de märkligaste jag stött på.
En del av dem smakar riktigt beskt under tungan samt samlas ihop till en stor "degklump" som ligger kvar där under i käften ett bra tag och kittlar mot tungan.

En annan del av tabletterna smälter direkt och smakar sött ochö mjöligt - typ som Sobril eller svaga Stesolid eller nån benso i den familjen. T

änkte först att det är hemmagjorda tabletter gjorda av rent alprazolampulver, och så har de inte fördelat det jämnt - men hur tusan kan vissa tabletter vara så degiga (dvs depot, om nån av er har haft en concerta under tungan vet ni vad jag menar med att det ligger en stor gelé-degsklump under tungan) och andra piller inte när alla ser exakt likadana ut samt är lika stora? Kan det vara nåt sätt att spara pengar, att fördela billigare / svagare benso i vissa tabletter? Det låter väldigt långsökt, även för mig

Helt förvirrad

Tacksam för svar eller nån med erfarenhet! Gav ca 18 kr styck för dessa, sagda 2mg "serbiska xanor".Vilket känns helt okej, med tanke på hur desperat efter mer bens jag var.
Undertecknad råkar vara bortskämd med svensk medicin i blister så är inte van vid sånna här saker
Citera
2014-09-29, 16:58
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
1:a bilden är nästan jag säker på att det är diazepam 10mg Bensedin Galenika

mvh

Tack snälla för svar! Då hade jag inte fel när jag trodde den söta mjöliga smaken kunde vara diazepam! Men... han köper dem som serbiska xanor 2mg och säljer dem som serbiska xanor 2mg. Och vissa av dem känns beska precis som alprazolam, dock lite svagare smak än Upjohn och Ksalol. Någon som vart med om att en batch som ser likadan ut innehållit olika ämnen mellan tablett till tablett? Så skumt!
Citera
2014-09-30, 20:22
Medlem
negerbarns avatar
Hej!

Fick erbjudande av en kran att köpa xanor/alprazolam på blotters (!). Aldrig hört eller sett innan, men antar att han eller nån i ledet fått tag på pulver och själv lagt på blotters, tvivlar att det tillverkas av nåt företag.

I alla fall, priset gjorde erbjudandet rätt lockande, endast 800 för 100 st 1 mg, ger annars 1200 för 100 ksalol 1mg.

Finns det nån fördel/nackdel att ha det på blotters? Vet inte om jag tänker lägga det under tungan (pga smaken), som jag är van att göra med blotters, utan antar väl att jag sväljer dem hela. Jag undrar om det påverkar något med upptaget, att det går snabbare/långsammare pga att det är på papper?
Snorta det kan man ju inte göra iaf, men det är nåt attt

Å andra sidan är jag ju van vid piller och tycker det känns som om det är enklare att svälja piller än blotters. Men priset är fortfarande lockande. Ska nog be att få testa ett par st, för att se om de håller samma

33% billigare är trots allt ett bra argument att välja blotters, och de är lättare att gömma i plånboken för att kunna ta med lite här och där.

Vad tror ni? Är det nån här som sett Alprazolam på blotter innan?
Citera
2014-10-01, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Hej!

Fick erbjudande av en kran att köpa xanor/alprazolam på blotters (!). Aldrig hört eller sett innan, men antar att han eller nån i ledet fått tag på pulver och själv lagt på blotters, tvivlar att det tillverkas av nåt företag.

I alla fall, priset gjorde erbjudandet rätt lockande, endast 800 för 100 st 1 mg, ger annars 1200 för 100 ksalol 1mg.

Finns det nån fördel/nackdel att ha det på blotters? Vet inte om jag tänker lägga det under tungan (pga smaken), som jag är van att göra med blotters, utan antar väl att jag sväljer dem hela. Jag undrar om det påverkar något med upptaget, att det går snabbare/långsammare pga att det är på papper?

Å andra sidan är jag ju van vid piller och tycker det känns som om det är enklare att svälja piller än blotters. Men priset är fortfarande lockande. Ska nog be att få testa ett par st, för att se om de håller samma

33% billigare är trots allt ett bra argument att välja blotters, och de är lättare att gömma i plånboken för att kunna ta med lite här och där.

Fördel är lättare hantering, gömma, påslaget blir snabbare (Du lägger dem på tungan).

Nackdelen är att det kan vara en rc benso.

Det fanns en sida som sålde på blotter förut.
Citera
2014-10-01, 11:56
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Hej!

Dom Xanor blotters som jag haft har funkat fin fint!
Citera
2014-10-01, 14:49
Medlem
Gaspars avatar
Jag får Alprazolam 1mg utskrivet mot sömnbesvär då jag har svårt att koppla av. Men jag tycker de sitter i för länge. Vad är halveringstiden för dessa? Läste på Fass men fick inget svar.

Jag vill gärna dricka några glas vin vid tillfälle, men blir bara konstig och springer runt i cirklar tills jag somnar. Inte speciellt roligt.

Finns det något annat jag kan ta istället? Det är lite svårt att planera in mediciner och alkoholintag.

*Misstag mig rätt nu. Det tar två dagar innan Alprazolam går ur mig helt, och äter dem heller inte dagligen, utan kanske 4mg/månad.
Citera
2014-10-01, 19:33
Medlem
om jag tar en 1 mg ikväll, är jag ren i blodet på lördag då? flera år sen jag tog benzo sist
Citera
2014-10-01, 19:54
Medlem
Hur långt tar de för 1 mg xanor att försvinna från kroppen . så de inte kan hittas i urinet på Sticka. Spårningstiden med andra ord.
Citera
2014-10-01, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
Jag får Alprazolam 1mg utskrivet mot sömnbesvär då jag har svårt att koppla av. Men jag tycker de sitter i för länge. Vad är halveringstiden för dessa? Läste på Fass men fick inget svar.

Jag vill gärna dricka några glas vin vid tillfälle, men blir bara konstig och springer runt i cirklar tills jag somnar. Inte speciellt roligt.

Finns det något annat jag kan ta istället? Det är lite svårt att planera in mediciner och alkoholintag.

*Misstag mig rätt nu. Det tar två dagar innan Alprazolam går ur mig helt, och äter dem heller inte dagligen, utan kanske 4mg/månad.

Be om xanor depot. 6 timmar halvering ca.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.nano
om jag tar en 1 mg ikväll, är jag ren i blodet på lördag då? flera år sen jag tog benzo sist

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av beeenz
Hur långt tar de för 1 mg xanor att försvinna från kroppen . så de inte kan hittas i urinet på Sticka. Spårningstiden med andra ord.

Ca 5 dygn. 7 för att vara säker.
Citera
2014-10-02, 12:35
Medlem
Hur är det att blanda alpra och klonazepam?
Citera
2014-10-02, 12:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Hur är det att blanda alpra och klonazepam?

Bra kombo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in