2009-02-18, 23:39
Medlem
malmömannens avatar
Heeeeejjjjja Xanor

Diggar Xanor starkt klart bättre än Valium. Har dock inte nån stor erfarenhet på detta område men diggar det jag testat.

Hade gärna tagit emot tips på vart man kan vända sig för att fylla på förrådet!
Citera
2009-02-19, 07:10
Medlem
trissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryptizol
Hej, härmed ansöker jag om inträde i "Xanor Fan Club". Har testat de flesta SSRI-prep på marknaden de senaste 25 åren, men inget slår Xanor när det gäller ångest. Valium blir jag flummig av hela dagen (risk för "bensozombie"), fattar inte hur folk kan jobba samtidigt med den drogen i kroppen. Många här prisar Xanor Depot, men jag tycker den påminner för mycket om Valium, den går ju aldrig ur kroppen. Tycker inte om att känna mig "påverkad" hela dagen. Med den vanliga korttidsverkande tabletten kan man själv styra hur länge man vill den skall verka, jag brukar ta 1 tabl 2 timmar innan jag lägger mig, då sover jag gott och hela morgonen och förmiddagen känns bra, sen blir jag bara piggare och piggare och vill göra en massa saker (på gränsen till speedad). Sen på em känner jag hur tabletten börjar gå ur kroppen och det känns iofs inget bra med yrsel, irritabilitet och att det kliar över hela kroppen, men då går jag och tränar eller tar en folköl och då känns det bättre.

Jag stålsätter mig och väntar till klockan 22.00 innan nästa Xanor åker ner. Kanske är jag rädd för att bli addict, men skulle jag ta en till på em när jag känner att den går ur kroppen och ångesten börjar krypa på igen skulle jag bara bli trött och inget skulle bli gjort den dagen. Därför undrar jag hur du fixar det med att ta 1-4 mg per dag? Blir du inte trött? Hur länge har du tagit dom?

Hooked on Xanor, (forever?)

Jag tar precis som du, nästan alltid Xanor på kvällen. Dock i varierande dos (som sagt 1-4mg) så det är alltså samma för mig som för dig. Xanor är inget jag vanligtvis tar på dagen utan som något lugnande till kvällen/natten. Speciellt efter en dag på RC's eller CS.
Citera
2009-02-19, 07:17
Medlem
Ok, tack för svar och ha en bra dag.
Senast redigerad av tryptizol 2009-02-19 kl. 07:25.
Citera
2009-02-19, 07:23
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Förlåt för min okunnighet, men vad är RC och CS?

RC = Research Chemicals
CS = CentralStimulerande

Lite blandad svengelska men kommer inte på den exakta frasen för CS på engelska... mer kaffe!
Citera
2009-02-19, 07:28
Medlem
trissels avatar
Citat:
Förlåt för min okunnighet, men vad är RC och CS?

RC: Research chemical
"Kemikalier som saknar testning på djur och människor i större omfattning, d.v.s. Du undersöker dess effekter genom att själv bli ett försöksdjur. De kan ha psykedeliska effekter utan att vara narkotikaklassade. De kan vara farliga likaväl som ofarliga."

CS: Centralstimulanter
"Preparat som påverkar centrala nervsystemet, tex amfetamin och ritalin."
Citera
2009-02-19, 08:00
Medlem
Sex och droger

En annan sak jag undrar över och som ingen annan tagit upp här i fancluben är förhållandet med sex och Xanor (och det gäller alla andra droger också för den delen). Kanske finns det beskrivet på någon annan sida här på FB, men jag tycker det kan passa här också.

Jag tycker att sex är viktigare än droger, det är min utgångspunkt, så därför ser jag alltid till att drogerna på något vis måste boosta sexet om man säger så, annars får det vara med ruset.

En xanor till natten och man vaknar skön och sexig tycker jag. Antidepp är bara nedsättande, med ett undantag "Concordin" som tyvärr inte säljs i Sverige längre. Finns bara i USA under namnet Vivactil. Men här gäller lågdos, 10 mg, annars får det motsatt effekt. Tradolan blir man skön av i kroppen, men det är ju ett smärtstillande medel så känsligheten försvinner. Tycker orgamserna blir starkare på Anafranil (lågdos aldrig över 10 mg, tas till natten efter några drinkar).

Ja det var bara lite funderingar. Har ni några egna erfarenheter ni vill dela med er av så är ni välkomna med dom. Har inte så mycket erfarenhet av CS och andra tyngre droger, men det kanske nån annan här på forumet har, det verkar ju inte vara helt omöjligt..
Citera
2009-02-19, 08:25
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
RC: Research chemical
"Kemikalier som saknar testning på djur och människor i större omfattning, d.v.s. Du undersöker dess effekter genom att själv bli ett försöksdjur. De kan ha psykedeliska effekter utan att vara narkotikaklassade. De kan vara farliga likaväl som ofarliga."

CS: Centralstimulanter
"Preparat som påverkar centrala nervsystemet, tex amfetamin och ritalin."

Så är det ja, tackar för förtydligandet.
Citera
2009-02-19, 10:03
Bannlyst
Joinar klubben.

Xanor e bäst. ksalolen e fina
Citera
2009-02-19, 14:22
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rib0t
Joinar klubben.

Xanor e bäst. ksalolen e fina

Visst är dom! Hade lyckan att få tag på ett fåtal igår, blir snart 1-2mg till en kopp kaffe
Citera
2009-02-19, 18:24
Medlem
trissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labo
xanor funkar på mig utmärkt, tar bort ångest och socialfobi så jag kan fungera som en vanlig människa! det sättet jag har fått det på förut är dock inte aktuellt längre! så behöver nått sätt att fylla på mitt förråd, skulle uppskatta ett hjälpande PM ;D

MVH Labo

Har du diagnos för din ångest och din sociala fobi? I så fall tycker jag att du ska försöka med sjukvården i första hand. Dvs få ett recept av en läkare.
Citera
2009-02-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Har du diagnos för din ångest och din sociala fobi? I så fall tycker jag att du ska försöka med sjukvården i första hand. Dvs få ett recept av en läkare.

Är inte såå himla lätt dock att få utskrivet benzo typ Xanor. Jag har haft känningar av ångest sedan jag började röka (missbruka) hasch i unga år och under alla dessa år har jag bara fått utskrivet SSRI-prep. Först de gamla tricykliska (Anafranil mm) och sedan alla de nya (från Fontex till Zoloft), men de gör bara saker och ting värre tycker jag, hemska biverkningar (t o m ångestförstärkning!) och en trötthet som inte är av denna världen. Och Ataraxen skall vi inte prata om, den gör en totalt likgiltig för allt tycker jag. Men jag käkar fortfarande en låg dos Anafranil 10 mg, för man sover gott på den och sedan hjälper den också mot värken i min ena axel.

På så sätt har jag lärt mig att leva med min ångest, som kommer ur ett slags vemod över livet i stort. Och jag trodde faktiskt till slut att det var normalt att må så där, trodde alla såg på livet på det sättet, att det var något som skulle uthärdas.

Men så i vintras under en resa till Thailand när jag hade svårt att sova på grund av tidsskillnaden fick jag tips om ett "blått litet piller" som fanns på närmaste Pharmacy. Tog en tabl 1 mg och sov som en stock och till min förvåning mådde jag jättebra på morgonen, så bra som aldrig mått tidigare. Jag forskade på nätet och det visade sig ju att det var Alprazolam förstås.
När jag kom hem berättade jag det för min läkare och fick Xanor utskrivet.

Det tog alltså 15 år för mig att få Benso utskrivet!!
Citera
2009-02-20, 18:01
Medlem
Citat:
Är inte såå himla lätt dock att få utskrivet benzo typ Xanor. Jag har haft känningar av ångest sedan jag började röka (missbruka) hasch i unga år och under alla dessa år har jag bara fått utskrivet SSRI-prep. Först de gamla tricykliska (Anafranil mm) och sedan alla de nya (från Fontex till Zoloft), men de gör bara saker och ting värre tycker jag, hemska biverkningar (t o m ångestförstärkning!) och en trötthet som inte är av denna världen. Och Ataraxen skall vi inte prata om, den gör en totalt likgiltig för allt tycker jag. Men jag käkar fortfarande en låg dos Anafranil 10 mg, för man sover gott på den och sedan hjälper den också mot värken i min ena axel.

På så sätt har jag lärt mig att leva med min ångest, som kommer ur ett slags vemod över livet i stort. Och jag trodde faktiskt till slut att det var normalt att må så där, trodde alla såg på livet på det sättet, att det var något som skulle uthärdas.

Men så i vintras under en resa till Thailand när jag hade svårt att sova på grund av tidsskillnaden fick jag tips om ett "blått litet piller" som fanns på närmaste Pharmacy. Tog en tabl 1 mg och sov som en stock och till min förvåning mådde jag jättebra på morgonen, så bra som aldrig mått tidigare. Jag forskade på nätet och det visade sig ju att det var Alprazolam förstås.
När jag kom hem berättade jag det för min läkare och fick Xanor utskrivet.

Det tog alltså femton år för dig att få benzo utskrivet...

hmmm.. tanken slog dig aldrig att uppsöka någon kran??

Hursomhelst grattis till ditt förvärv

alprazolam e ju "creme de la creme" om man säger så..

Vårda dem som de vore ett spädbarn.. fast bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in