Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Jag har inte upplevt någon AT alls på Xanor, men då ligger mina doser oftast lågt (typ 1-4mg/dag) och jag tar det inte heller helt dagligen (dock näst intill).
Hej, härmed ansöker jag om inträde i "Xanor Fan Club". Har testat de flesta SSRI-prep på marknaden de senaste 25 åren, men inget slår Xanor när det gäller ångest. Valium blir jag flummig av hela dagen (risk för "bensozombie"), fattar inte hur folk kan jobba samtidigt med den drogen i kroppen. Många här prisar Xanor Depot, men jag tycker den påminner för mycket om Valium, den går ju aldrig ur kroppen. Tycker inte om att känna mig "påverkad" hela dagen. Med den vanliga korttidsverkande tabletten kan man själv styra hur länge man vill den skall verka, jag brukar ta 1 tabl 2 timmar innan jag lägger mig, då sover jag gott och hela morgonen och förmiddagen känns bra, sen blir jag bara piggare och piggare och vill göra en massa saker (på gränsen till speedad). Sen på em känner jag hur tabletten börjar gå ur kroppen och det känns iofs inget bra med yrsel, irritabilitet och att det kliar över hela kroppen, men då går jag och tränar eller tar en folköl och då känns det bättre.
Jag stålsätter mig och väntar till klockan 22.00 innan nästa Xanor åker ner. Kanske är jag rädd för att bli addict, men skulle jag ta en till på em när jag känner att den går ur kroppen och ångesten börjar krypa på igen skulle jag bara bli trött och inget skulle bli gjort den dagen. Därför undrar jag hur du fixar det med att ta 1-4 mg per dag? Blir du inte trött? Hur länge har du tagit dom?
Hooked on Xanor, (forever?)