2009-02-06, 11:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Okej, alltså lite valet och kvalet där om det är värt eller inte med tanke på alpras korta halveringstid. Men om det nånsin skulle krisa sig & man vill ha lite snabbare påslag kan det ju vara en idé att kombinera med koffein.
Du kan ju ta en mugg med 5 sockerbitar i, elt lugnt, drick inte 10 koppar bara...
Citera
2009-02-06, 12:29
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Vi hpooas på en bra dag idag, med många Xanor!

Må väl!

Det blir en bra dag min herre och jag tackar så mycket, jag önskar dig detsamma!

En schysst nyhet är att jag får tillbaka mitt körkort som jag varit av med i över 3 år, länsstyrelsen upptäckte ett misstag och idag fick jag läsa ett brev där det står att de gjort fel och att jag om några veckor ska få ett nytryckt körkort i näven, inte helt fel alls. Mycket snygg början på en bra dag
Citera
2009-02-06, 16:16
Medlem
jag är lite ny på denna front..

min läkare skrev ut xanor 0.5 "ifall" jag behöver de
eftersom jag är oskuld på xandor fronten undrar jag om man blir flummig av det eller vad händer, försvinner tankarna upp i rymden?

sen undrar jag vad Lorazepamen är för nåt?
Citera
2009-02-06, 16:57
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce

eftersom jag är oskuld på xandor fronten undrar jag om man blir flummig av det eller vad händer, försvinner tankarna upp i rymden?

Bästa sättet är att testa dig fram, börja med 1.5-2mg med någon öl till. Om du har mycket psykiska problem, eller ja, oro och ångest så kommer du känna av effekten rätt bra. Man blir skön å lite halvflummig, tankarna släpper från ångesten och det är perfekt för att glo på nån film eller sitta framför teven å bara relaxa.

Lorazepam är en annan benso, som i Sverige kallas för Temesta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lorazepam
Citera
2009-02-06, 19:37
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:

Har du aldrig tagit, så testa 0,5mg första gångerna, så du vänjer dej lite. Själv däckade jag på 1mg första gången jag fick...

Ta en kopp kaffe eller en cola och 0,5 när du är pigg, ocm du inte tuggar sönde, eller tar på fastande mage så tänk på att det kan ta 1-2h innan max effekt uppnås.

Efter några ggr gör du som fuckedupmaniac säger (och min kompis) släng i dig 3 - 4mg krossa och drick någon folköl till. Du bör bli fluddrad om du druckit 3-4 bärs och slänger i deg 4mg xanor.
Citera
2009-02-06, 19:39
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Bästa sättet är att testa dig fram, börja med 1.5-2mg med någon öl till. Om du har mycket psykiska problem, eller ja, oro och ångest så kommer du känna av effekten rätt bra. Man blir skön å lite halvflummig, tankarna släpper från ångesten och det är perfekt för att glo på nån film eller sitta framför teven å bara relaxa.

Lorazepam är en annan benso, som i Sverige kallas för Temesta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lorazepam
Vi borde ta det i Lora forumet, men det är fan en riktig filmdrog. Känner sig helt slut i skallen, orkar inte tänka och as skön i kroppen.
Citera
2009-02-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har du aldrig tagit, så testa 0,5mg första gångerna, så du vänjer dej lite. Själv däckade jag på 1mg första gången jag fick...

Ta en kopp kaffe eller en cola och 0,5 när du är pigg, ocm du inte tuggar sönde, eller tar på fastande mage så tänk på att det kan ta 1-2h innan max effekt uppnås.

Efter några ggr gör du som fuckedupmaniac säger (och min kompis) släng i dig 3 - 4mg krossa och drick någon folköl till. Du bör bli fluddrad om du druckit 3-4 bärs och slänger i deg 4mg xanor.

hehe, va fan menar du med däcka? svimma du av den eller vad, är de så jävla "stark" första gången
Citera
2009-02-07, 11:49
Medlem
finns det inga "lugnande" som kroppen inte vänjer sig vid? så man slipper höja dosen alltså
Citera
2009-02-07, 12:28
Medlem
Jean Claudes avatar
Första gången är den bästa!

Jag kommer inte ihåg vilken styrka det var men förmodligen 0,5mg och jag blev helt upprymd, pigg och sanslöst ohämmad på en gång. Ljuvlig känsla.

Tänk om den kom en gång till....

Ja, första gången är en stark upplevelse. Jag hade förmodligen däckat på 1mg också. Inte svimmat men däckat/somnat.

Tänk om varje gång var som den första

Och nej, jag har inte stött på något lugnande medel som man inte utvecklar tolerans mot.
Citera
2009-02-07, 12:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
hehe, va fan menar du med däcka? svimma du av den eller vad, är de så jävla "stark" första gången
Jag tyckte det + ´2st bara, ZZzzzzz.

Men jag var trött innan (Stilnoct 10mg, Zyprexa 5mg, Propavan 2st)
Plus Xanor 1mg 3ggr dagligen. Det var mitt första besök på psyk i slutet av 99.
Citera
2009-02-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Du nämner koffein, frågade tidigare i nån tråd hur koffein påverkar benso, speciellt alpra, men fick aldrig något riktigt klart svar. Ger koffein någon slags boost, eller drar det ner ruset?
Min erfarenhet är att kaffe drar ner bensoruset ganska kraftigt, men det kanske inte är så för alla.

Däremot är det jävligt gott med en kopp svart efter några citodon ex. Det boostar inte på något sätt, är bara gott.
Citera
2009-02-07, 13:00
Medlem
Men hur gör ni nu då när ni gått på skiten i 10år? funkar det fortfarande alltså

hur resonerar läkarna när de skriver ut medicinen?
eller finns det att köpa nånstans?

(ursäkta mina noob frågor)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in