Citat:
Ursprungligen postat av
endaghenderdet
Tänkte höra hur det är när man slutar på Xanor.. Nån som gjort det?
Har ätit de varje dag i minst 3 år nu, blir man sig själv igen?
Känner att jag aldrig kommer våga sluta typ..
Benzo är starka grejer. Man kan inte gå på droger och förvänta sig att vara sig själv efter. Droger förändrar än, antingen till det bättre eller till det sämre.
Men lyssna inte på alla skräckhistorier där folk har varit fria från benzo i flera år och fortfarande är ”fucked up”. Tar du dig igenom avtändningen så kommer du ur den starkare än vad du var innan. Om detta sker utan substitut. Visst, antändning på benzo är allt annat än rolig. Den är ju trots allt både psykisk och fysisk. Men det svåra är inte den akuta fasen i avtändningen egentligen utan det svåra är att lära sig leva utan benzo och möta sina rädslor och sin ångest. Är du beredd att gå den hårda vägen och hitta roten till problemet och faktiskt göra allt du kan för att må bra så kommer du tillslut att må bättre utan benzo än med benzo. Men då gäller det att vårda sig själv med bra mat, träning, motion och ett någorlunda socialt liv.
Har själv använd mig av sobril, stesolid, iktorivil och xanor. Blandade gärna friskt med alkohol. När jag slutade helt hade jag ångest från helvetet och overklighetskänslor ett bra tag. Hade inte skött kosten heller under mitt bruk och hade ställt till det rejält för mig privat. Så jag kom till en punkt där jag bara var trött, jag visste inte vad som var verkligt längre.
Men kom ihåg att inte lita på dina tankar när du slutar. Tankarna kommer du inte kunna lita på under utsättningen och ett bra tag framöver. Det är bara kriga på och för guds skull, håll dig borta från tabletterna när du väl slutat.