2017-12-04, 17:34
Medlem
Liv02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen
Jag hade tagit 2-3mg xanor dagligen i ca 8-9år,och det fungerade bra mot min ångest.
Plötsligt en dag så fick jag panikattacker,högt blodtryck,hög puls,depersonalizatio,myrkrypningar,käkkramper,sjä lvmordstankar & dödsångest samtidigt,brännande känslor osv ca 20 min efter jag intagit xanor. Detta har aldrig hänt förut.
Nästa dag provade jag att ta xanor igen och det blev samma..pga denna misär så var jag tvungen att göra en snabb uttrappning.

Nu,snart 10 mån utan xanor så mår jag fortfarande inte riktigt bra,men det är fan så mycket bättre än vad det har varit.

Nu till frågan...Kan dessa plötsliga paradoxala reaktioner tyda på tolerans abstinens?
Någon som varit med om samma?
Ja. Men jag fick en paradoxal reaktion då jag tog för mkt xanor på en gång.

Brukar ta 0,25 mg vid en panikattack. Tog 1 mg usch, fick en hemsk ångest, ryckningar I ansiktet, hög puls, akatasi och grät. Har ingen hög tolerans på xanor. Men jag är "underlig" när det gäller mediciner.
Blir uppjagad av en alvedon
Imovane ger mig depressioner.
Paradoxal reaktion är skrämmande. Bra att du slutat med xanor
Citera
2017-12-04, 19:36
Medlem
BDnrjs avatar
Where I live I can buy xanax 1 mg at any pharmacy. Strangely enough it is not considered more serious than taking an ipren. Is it possible to get strong euphoria from this drug? Im so used to opiates now so I forgot.
Citera
2017-12-04, 19:44
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Where I live I can buy xanax 1 mg at any pharmacy. Strangely enough it is not considered more serious than taking an ipren. Is it possible to get strong euphoria from this drug? Im so used to opiates now so I forgot.
Where do you live? Can you buy it without prescription? That's awesome. I eat Xanax myself, I don't get euphoria but my anxiety is gone completely and I'm totally relaxed and kind of sleepy, hanging my head, easy to fall asleep.

I combine it with Tramadol for the euphoria and I really like that mix. But mix carefully!

What opioids are you using?
Citera
2017-12-04, 20:41
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
Where do you live? Can you buy it without prescription? That's awesome. I eat Xanax myself, I don't get euphoria but my anxiety is gone completely and I'm totally relaxed and kind of sleepy, hanging my head, easy to fall asleep.

I combine it with Tramadol for the euphoria and I really like that mix. But mix carefully!

What opioids are you using?

Thats cool! I dont really have any anxiety though but Ill give it a shot anyways. I live on an island in Thailand.

Opiates, chip a little bit of everything. Morphine, tramadol, codeine... cant get oxy here they dont have it in Thailand. Tried heroin a few weeks ago.

So tramadol boosts the effect of xanax? Gotta try that then!
Citera
2017-12-04, 20:46
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Thats cool! I dont really have any anxiety though but Ill give it a shot anyways. I live on an island in Thailand.

Opiates, chip a little bit of everything. Morphine, tramadol, codeine... cant get oxy here they dont have it in Thailand. Tried heroin a few weeks ago.

So tramadol boosts the effect of xanax? Gotta try that then!
I wouldn't say tramadol boost the effect of Xanax but it feels really good to combine them. I've noticed the nodding to be more intense with Xanax though!
Citera
2017-12-04, 23:04
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
I wouldn't say tramadol boost the effect of Xanax but it feels really good to combine them. I've noticed the nodding to be more intense with Xanax though!

I can imagine! Ill do that combo as soon Im off the original opiate binge. Excited!

Btw someone told me its "extremely dangerous" to do benzo with opiates. She said you could stop breathing.
Citera
2017-12-04, 23:23
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
I can imagine! Ill do that combo as soon Im off the original opiate binge. Excited!

Btw someone told me its "extremely dangerous" to do benzo with opiates. She said you could stop breathing.
Yes the risk for respiratory depression increases alot. But if you know how to dosage it will actually help. For example, you can get severe cramps from Tramadol (on higher doses) while on the other hand, benzo increases the seizure threshold, so it's perfect to mix them. In reasonable amount ofcourse. Should you be inexperienced with opioids you should really take it easy mixing them, try small doses and move up.

If you get respiratory depression, it's an ambulance ride asap to get naloxon to fix it and at the same time eliminate the effects from the opioids.

Btw, don't ever mix alcohol with opioids. That's a one way ticket to the morgue, if you drink to much.

Like I said before, be smart if you're using, otherwise it's just natural selection and I'll say suit yourself hehe. Do it like me, read as much as you can about the drugs you wanna try, ask friends that's used to them and ask here before doing something stupid!

Take care mate!
Citera
2017-12-05, 04:21
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
För att Ksalol är i allmänhet jävligt ojämna. Ibland får man bra tabletter ibland inte... och det spelar inte roll om dom är blistrade eller inte, det finns många som sitter hemma med blister/tablettmaskiner och pressar egna, Tyvärr

Upplever samma. Och även om dom är bra i styrka känner jag av en svensk som jag hämtat på Apoteket mer. Lite konstigt det där. Trodde doms skulle börja försvinna, Ksalol alltså. Men verkar fortfarande dominera. Märkt att det blivit stanard med dom i karta vart man än köper där jag bor i alla fall. Tidigare kom dom nästan alltid lösa istället.
Citera
2017-12-09, 23:31
Medlem
svinsurs avatar
Varför känner jag absolut nada av ca 3.5mg Xanax?
Har ingen tolerans what so ever.
Är det för jag åt en stor pizza innan? Smälte dock ner den under tungan några min sen svalde ner kletet.

Ca 3h sedan nu.
Inte det minsta vinglig/trött eller nåt.
Gröna pfizer-stavar.
Citera
2017-12-10, 01:02
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinsur
Är det för jag åt en stor pizza innan? Smälte dock ner den under tungan några min sen svalde ner kletet.

Ca 3h sedan nu.
Gröna pfizer-stavar.

Mat kan fördröja effekten något, men det låter som att du har blivit blåst. 3.5 mg? Då borde du vara ganska bäng eller ligga och sova nu.
Citera
2017-12-10, 01:06
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinsur

Ca 3h sedan nu.
Gröna pfizer-stavar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Mat kan fördröja effekten något, men det låter som att du har blivit blåst. 3.5 mg? Då borde du vara ganska bäng eller ligga och sova nu.

Hear, hear. Och gröna stavar? Det har jag aldrig hört talas om. Hur smakade staven du hade under tungan? Alprazolam har en ganska speciell smak som man aldrig glömmer.
Citera
2017-12-10, 01:18
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Hear, hear. Och gröna stavar? Det har jag aldrig hört talas om. Hur smakade staven du hade under tungan? Alprazolam har en ganska speciell smak som man aldrig glömmer.

Ok, du vet tydligen bäst. Ta du en näve sockerpiller till.

Du får ha bättre koll på vad du köper. Själv sitter jag och mår som en kung på 1 mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in