2013-04-15, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Det är lättare att finjustera dosen med de svagare styrkorna. Räkna med att få kliva av helt om du efterfrågar en höjning.
Efterfråga en höjning skulle jag aldrig få för mig att göra, så dum är jag inte.
Citera
2013-04-15, 23:43
Bannlyst
4mg xanor och 500mg tramadol från apoteket och röka på det livet leker!
Citera
2013-04-17, 01:22
Medlem
Injectss avatar
Dessa serbiska ljusblåa xanoren är det drag i! 2mg räcker gott och väl.
Citera
2013-04-17, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Min läkare har sänkt min dos. Hur får jag henne att höja den igen? Jag vill så jävla gärna ha 1mg tabs istället för 0,25 som jag har nu.

0.25? jag har bara kännt jätteliiite på 1mg som novis
Citera
2013-04-17, 02:03
Bannlyst
har köpt steda xanor 2mg depot, känner knappt om jag tar 4 såna, och tugga dem funkar för de blir ju som klister på tänderna, fan

borde inte 2mg xanor depot vara potent?

varit heroin-fri i 3.5veckor och lider av en jävla abstinens nästan hela tiden
har alla droger och mediciner utan catapresan...men fan inget hjälper mer än 75% om jag tar allt, och det inkluderar farliga blandningar benso, alkohol, blodtryckssänkare, effexor, fm1'or, iktoviril, imovande, stess +20mg, grape, maja m.m.
Citera
2013-04-17, 09:05
Medlem
Jag tog själv Xanor igår då jag ska sätta ut hög dos OxyContin.

Jag märkte inget speciellt på dagen men senare på kvällen så blev jag
helt väck, kunde inte orientera mig här hemma, det var oerhört obehagligt.
Så det kan vara som så att effekten kan komma så mycket senare. Så ta
det lugnt, ingen bilkörning o s v, för "smällen" kan komma så mycket senare.
Och jag tog ändå bara 1 mg......
Citera
2013-04-17, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av transversum
Jag tog själv Xanor igår då jag ska sätta ut hög dos OxyContin.

Jag märkte inget speciellt på dagen men senare på kvällen så blev jag
helt väck, kunde inte orientera mig här hemma, det var oerhört obehagligt.
Så det kan vara som så att effekten kan komma så mycket senare. Så ta
det lugnt, ingen bilkörning o s v, för "smällen" kan komma så mycket senare.
Och jag tog ändå bara 1 mg......

men var det riktiga xanor depot från apoteket?
Citera
2013-04-17, 11:42
Medlem
De är de vanliga som jag har fått utskrivet från sjukvården.

Glömde att skriva att jag kände mig så när jag vaknade efter att jag sovit
en stund. Jag somnar väldigt lätt på dom, kan tuppa av hur lätt som helst.
Och sedan när jag vaknade så kom det här oerhört obehagliga, det vill jag
aldrig mer uppleva. Så aldrig mer Xanor.
Senast redigerad av transversum 2013-04-17 kl. 11:45.
Citera
2013-04-17, 11:53
Bannlyst
Citat:
De är de vanliga som jag har fått utskrivet från sjukvården.

Glömde att skriva att jag kände mig så när jag vaknade efter att jag sovit
en stund. Jag somnar väldigt lätt på dom, kan tuppa av hur lätt som helst.
Och sedan när jag vaknade så kom det här oerhört obehagliga, det vill jag
aldrig mer uppleva. Så aldrig mer Xanor.

Du och jag har ju vissa likheter, de två sista veckorna gick jag på ett halvt g h varje dag. Sen avslutade jag med två rejäla hugga med 120mg oxy + ikto. Sen fysisk detox i danmark, hemskt...
Tillbaka till Sverige så har jag ju ett apotek av saker för att inte falla in i opiaterna igen. Men just nu är nog viktigast stess! För min kropp är så förbannat rastlös, fötter, händer, fingrar osv. Inget är stilla. Men jag har energi iaf, dock inte mycket. Jag tog 2x2mg xanor depot. Ibland mer, men märker inget märkbart.... Och det är från apoteket.
De här serbiska ksalolen hjälper nada också

Så jag skulle rekommendera stess och ikto för dig. Ikto har jag blibit immun mot, så det köper jag inte mer. Men den var onekligen effektiv i början. Flunizar ihop med imovane får mig att sova.

still struggling...
opiatfri i morgon 4 veckor, men inte drogfri...
det är fortfarande "tufft", klart värre än vad jag trodde

take care, keep fighting
Citera
2013-04-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Du och jag har ju vissa likheter, de två sista veckorna gick jag på ett halvt g h varje dag. Sen avslutade jag med två rejäla hugga med 120mg oxy + ikto. Sen fysisk detox i danmark, hemskt...
Tillbaka till Sverige så har jag ju ett apotek av saker för att inte falla in i opiaterna igen. Men just nu är nog viktigast stess! För min kropp är så förbannat rastlös, fötter, händer, fingrar osv. Inget är stilla. Men jag har energi iaf, dock inte mycket. Jag tog 2x2mg xanor depot. Ibland mer, men märker inget märkbart.... Och det är från apoteket.
De här serbiska ksalolen hjälper nada också

Så jag skulle rekommendera stess och ikto för dig. Ikto har jag blibit immun mot, så det köper jag inte mer. Men den var onekligen effektiv i början. Flunizar ihop med imovane får mig att sova.

still struggling...
opiatfri i morgon 4 veckor, men inte drogfri...
det är fortfarande "tufft", klart värre än vad jag trodde

take care, keep fighting

Grattis till att du varit opiatfri så länge, jag vill inget hellre. Men då jag får dem
p g a kronisk smärta så blir det både abstinens och noll smärtlindring, vet bara
inte hur jag ska klara av det, men förr eller senare så bara måste jag.

Helt rätt vad gäller Stesolid ! Har samma besvär som du, har massor av oro och
ångest i kroppen. Har svårt att få ut det då jag får så mycket annat smärtstillande.
Läste någonstans att en karta Valeriana kan lugna men det är ju ohållbart i längden
p g a priset. Så det är väl bara att ta en dag i taget....
Citera
2013-04-17, 13:03
Bannlyst
Citat:
Grattis till att du varit opiatfri så länge, jag vill inget hellre. Men då jag får dem
p g a kronisk smärta så blir det både abstinens och noll smärtlindring, vet bara
inte hur jag ska klara av det, men förr eller senare så bara måste jag.

Helt rätt vad gäller Stesolid ! Har samma besvär som du, har massor av oro och
ångest i kroppen. Har svårt att få ut det då jag får så mycket annat smärtstillande.
Läste någonstans att en karta Valeriana kan lugna men det är ju ohållbart i längden
p g a priset. Så det är väl bara att ta en dag i taget....

Har du provat Orudis om du kan få tag i det? Det i kombo med paracetamol + diklenoflak, är slagskraftigaste jag vet om man inte ska gå på opiater. Men tropicana grapejuice är verkligen bra också i kombo med övriga mot oron i kroppen.

Men lugn blir man ju inte. Faaaar off! Detta tar bara borta topparna så man kan göra dagliga grejer precis på gränsen. Men man är ju ändå glad att uppnå det.

edit: efter att ha provat allt ovanstående idag är jag ändå shaky, då rökte jag bara några bloss maja och kroppen och själen lugnade ner sig 1-2 snäpp. Jag brukar göra så.

Du vet slutar du med tungt opiatmissbruk så bör du ha blodtryckssänkare också, det har jag. Annars får man mer hög puls, kortare andning osv.

För nu är jag okej! Givet mina mått - i processen. Men en normal människa skulle må dåligt helt klart.
Senast redigerad av nkvd2 2013-04-17 kl. 13:12.
Citera
2013-04-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Har du provat Orudis om du kan få tag i det? Det i kombo med paracetamol + diklenoflak, är slagskraftigaste jag vet om man inte ska gå på opiater. Men tropicana grapejuice är verkligen bra också i kombo med övriga mot oron i kroppen.

Men lugn blir man ju inte. Faaaar off! Detta tar bara borta topparna så man kan göra dagliga grejer precis på gränsen. Men man är ju ändå glad att uppnå det.

edit: efter att ha provat allt ovanstående idag är jag ändå shaky, då rökte jag bara några bloss maja och kroppen och själen lugnade ner sig 1-2 snäpp. Jag brukar göra så.

Du vet slutar du med tungt opiatmissbruk så bör du ha blodtryckssänkare också, det har jag. Annars får man mer hög puls, kortare andning osv.

För nu är jag okej! Givet mina mått - i processen. Men en normal människa skulle må dåligt helt klart.

Vet du något om att man skjulle kunna få hög puls även "mellan intagen". Om jag tar på eftermiddagarna / sen kvällarna kan jag ha sjukt hög puls även även ett par timmar efter intag av depot. Har aningar om stress men när jag läste detta så tänkte jag om. Har fått blodtryckssänkare av läkarn pga panikångest (fråga mig inte varför det ska hjälpa).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in