2008-11-19, 14:01
Medlem
Eldkvarns avatar
Sömnmedel är i regel ganska lätt att få ut men FMI får du kämpa länge för kompis... det är mycket sällan man stöter på det. Xanor är svårt att få ut, men det är ingenting i jämförelse med kampen
för flunisar...lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av footjoo
Alprazolam - eller någon annan rutinerad människa inom denna tråd.
Har ni lust att kolla igenom min senaste fråga.
Anledningen till min nyfikenhet är den jobbiga jäkla ångest man har skaffat sig på äldre dagar. ( kan ju inte ens kröka längre )

Skulle frågan vara jobbig eller upplagd för diskussion som på de sista sidorna så strunta i att svara. Avskyr skitkastande ( fastän det är befogat är det ändå jobbigt när tråden har varit såpass seriös ). Det kan ungtupparna stå för på någon annan chatsida.

Ha de gott alla
Citera
2008-11-19, 15:05
Bannlyst
Eldkvarn -

Lorazepam kontra Xanor?
Har du någon erfarenhet av dem.
Om jag nu skulle dra iväg på en riktigt skön fest, hade xanor löst problemet dagen efter. Det krävs knappt någon fylla för att jag skall må piss dagen efter.
Hur kan man beskriva de olika rusen utan alkohol intag?

" löst din pills examen än "
Citera
2008-11-19, 19:31
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Eldkvarn -

Lorazepam kontra Xanor?
Om jag nu skulle dra iväg på en riktigt skön fest, hade xanor löst problemet dagen efter. Det krävs knappt någon fylla för att jag skall må piss dagen efter.

Ja det borde eliminera din ångest, fast den kan vara svårare att bli av med just när man är bakfull. Iaf för mig, men hjälper gör det ju definitivt!
Senast redigerad av alprazolam_ 2008-11-19 kl. 19:34.
Citera
2008-11-19, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja det borde eliminera din ångest, fast den kan vara svårare att bli av med just när man är bakfull. Iaf för mig, men hjälper gör det ju definitivt!

Lorazepam - vet du nåt om denna
Citera
2008-11-20, 00:04
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Inte mer än att den liknar Xanor. Vissa verkar tycka Xanor är bäst och vice versa.

Typ.
Citera
2008-11-21, 14:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Xanor har inga muskelavslappnade egenskaper alls eller?
Citera
2008-11-21, 16:07
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Xanor har inga muskelavslappnade egenskaper alls eller?
Nej i princip inte. Du blir ju lugn och avslappnad, men inte som på Diazepam, Somadril, Paraflex Comp, Iktorivil, osv.
Citera
2008-11-21, 16:25
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:

Även om Lorazepam har alla dom egenskaperna som muskelasvlappnande och krampmotverkande så blir jag inte trött och seg i kroppen eller huvudet.

Personligen tycker jag att både Xanor och Lorazepam tar bort svår ångest väldigt effektivt, dock så lindrar Lorazepamen mina problem lite bättre än Xanor.

Sen så håller effekten i sig lite längre än Xanor också för mig, om jag inte minns fel så har Lorazepam längre halveringstid än Xanor. Enda nackdelen med Lorazepam enligt mig är att det tar längre tid för den att börja verka än Xanor, det tar ca 1 timme innan Lorazepamen har gett full effekt på mig.

Lorazepam eller Temesta som den heter i sverige är min personliga favorit benso. Tycker dock ifall du har möjlighet och prova dom båda 2 först nån gång för att känna hur dom verkar på dig. Tycker nämligen det verkar variera väldigt mycket från person till person om vilken benso-sort som funkar effektivast för en.

Men både Lorazepam och Xanor är 2 potenta bensopreparat, och tycker även att det verkar vara lättare att få ut Temesta (Lorazepam) på recept än Xanor.
Citera
2008-11-21, 19:39
Medlem
aDaeks avatar
Aja, nu blir man av med Xanor bara för att man har ADHD och skall få prova Central stimulantia
Citera
2008-11-21, 21:52
Medlem
Hur motiveras detta? Jag fick fortsätta med hur mycket benzo jag ville när jag fick ADHD medicin
Citera
2008-11-21, 23:08
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Eldkvarn -

Lorazepam kontra Xanor?

lorazepam gör det inte för mig, men å andra sidan inte analsex heller.
Citera
2008-11-21, 23:17
Medlem
Xanor/alprazolam

Det sägs ju att det ska vara samma sak, xanors verksamma substans är ju alprazolam, men jag och många med mig märker skillnad. Det är bättre att betala några kronor extra på apoteket för att få äkta xanor. När jag löste ut alprazolam istället var jag tvungen att ta dubbel dos för att få samma effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in