Citat:
Ursprungligen postat av footjoo
Lorazepam - vet du nåt om denna
Även om Lorazepam har alla dom egenskaperna som muskelasvlappnande och krampmotverkande så blir jag inte trött och seg i kroppen eller huvudet.
Personligen tycker jag att både Xanor och Lorazepam tar bort svår ångest väldigt effektivt, dock så lindrar Lorazepamen mina problem lite bättre än Xanor.
Sen så håller effekten i sig lite längre än Xanor också för mig, om jag inte minns fel så har Lorazepam längre halveringstid än Xanor. Enda nackdelen med Lorazepam enligt mig är att det tar längre tid för den att börja verka än Xanor, det tar ca 1 timme innan Lorazepamen har gett full effekt på mig.
Lorazepam eller Temesta som den heter i sverige är min personliga favorit benso. Tycker dock ifall du har möjlighet och prova dom båda 2 först nån gång för att känna hur dom verkar på dig. Tycker nämligen det verkar variera väldigt mycket från person till person om vilken benso-sort som funkar effektivast för en.
Men både Lorazepam och Xanor är 2 potenta bensopreparat, och tycker även att det verkar vara lättare att få ut Temesta (Lorazepam) på recept än Xanor.