2017-01-03, 17:29
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Är det vanligt att känna av Xanoren dagen efter? Har känt av den i princip hela dagen, varit extra seg, riktigt trött.. Kan däcka nr som typ Jag tog 1mg... Går t.om lite vingligt...

Jag blir likadan, nästan bakfull i princip.
Citera
2017-01-05, 09:42
Medlem
lääz_kellys avatar
Tjaba!
Jag undrar om Xanor (serbiska blåbär in particular) går att röka?
Citera
2017-01-05, 11:34
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Tjaba!
Jag undrar om Xanor (serbiska blåbär in particular) går att röka?
Svälj eller snorta dom istället! Mycket bättre, man går miste om mycket alprazolam när man röker, sen fåt du massa skit i lungorna.

Men som svar på din fråga, ja man kan röka dom, har rökt diverse benso i joints med weed i, tycker mer om att svälja dom
Citera
2017-01-05, 14:43
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Svälj eller snorta dom istället! Mycket bättre, man går miste om mycket alprazolam när man röker, sen fåt du massa skit i lungorna.

Men som svar på din fråga, ja man kan röka dom, har rökt diverse benso i joints med weed i, tycker mer om att svälja dom

Alright, alright. Ja nä då får det vara, tack för svar! Rökningen får hänvisas till opiaterna.
Citera
2017-01-05, 16:05
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Kan någon ge mig ett konkret svar på frågan hur många mg Diazepam 1 mg Alprazolam motsvarar? Jag har hört olika. Jag har ställt frågan förut. Trodde först (antog) att 1 mg Alprazolam=10 mg Diazepam, men blev rättad av en användare som menade att 0.5 mg Alprazolam=10 mg Diazepam. Sedan pratade jag med en psykiater häromdagen som menade att 1 mg Alprazolam= ''ungefär'' 5 mg Diazepam (eller om han menade att 0.5 mg Alprazolam=5 mg Diazepam, minns inte riktigt just nu). Det verkar hursomhelst råda delade meningar om det här med ekvivalenta doser. Kan någon ge mig ett konkret svar och gärna länka till en källa?
Citera
2017-01-05, 19:02
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Kan någon ge mig ett konkret svar på frågan hur många mg Diazepam 1 mg Alprazolam motsvarar? Jag har hört olika. Jag har ställt frågan förut. Trodde först (antog) att 1 mg Alprazolam=10 mg Diazepam, men blev rättad av en användare som menade att 0.5 mg Alprazolam=10 mg Diazepam. Sedan pratade jag med en psykiater häromdagen som menade att 1 mg Alprazolam= ''ungefär'' 5 mg Diazepam (eller om han menade att 0.5 mg Alprazolam=5 mg Diazepam, minns inte riktigt just nu). Det verkar hursomhelst råda delade meningar om det här med ekvivalenta doser. Kan någon ge mig ett konkret svar och gärna länka till en källa?
Det råder många delade meningar om det, min f.d psykiatiker räknade på att 1mg Alprazolam motsvarar 10mg Diazepam. Sedan har vi Heather Ashton och hennes manual, som jag nog tycker verkar vara mest insatt när det gäller att trappa ut bensodiazepiner. Hon skriver att 0,5mg Alprazolam motsvarar 10mg Diazepam.
Länk till det kapitlet, scrolla ner en bit: http://www.benzo-case-japan.com/ashton-manual-5-english.php#top

Men inom svensk beroendevård räknas 1mg Alprazolam som 10mg Diazepam.
Senast redigerad av Doleo 2017-01-05 kl. 19:07.
Citera
2017-01-05, 19:47
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Det råder många delade meningar om det, min f.d psykiatiker räknade på att 1mg Alprazolam motsvarar 10mg Diazepam. Sedan har vi Heather Ashton och hennes manual, som jag nog tycker verkar vara mest insatt när det gäller att trappa ut bensodiazepiner. Hon skriver att 0,5mg Alprazolam motsvarar 10mg Diazepam.
Länk till det kapitlet, scrolla ner en bit: http://www.benzo-case-japan.com/ashton-manual-5-english.php#top

Men inom svensk beroendevård räknas 1mg Alprazolam som 10mg Diazepam.

Tack för svar. Det känns skumt att det råder så delade meningar om vilka doser som gäller. Spontant känns det som att 1 mg Alprazolam=10 mg Diazepam (har haft båda på recept och när det kommer till ''styrka'' så tycker jag att det känns mer rätt än att 0.5 mg Alprazolam= 10 mg Diazepam). Men återigen, tack för svar, ska kolla in länken och Ashtons manual senare.
Citera
2017-01-05, 21:12
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace

Finns inga konkreta svar och källor på detta, testa dig fram hur du mår.
Citera
2017-01-05, 21:51
Medlem
Harbards avatar
Alla kommer ge olika svar då de olika benso drogerna påverkar folk olika.

Man kan egentligen inte jämnföra Alpra mot Diaz då det är två helt olika verkande droger men många verkar vilja ha ett slags diagram på hur mycket motsvarar vad och vilka doser får en att känna sig likadan på annan drog m.m...

Jag kan länka dig till denna: http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Den stämmer faktiskt väldigt bra in på hur jag upplever det, Clonazepam slår hårdare på mig än t.ex valium, mycket hårdare för att vara exakt, andra har det helt tvärt om.
2mg kpin känns som 40mg valium för mig.
2mg Kpin känns som 1,5mg Alpra

Klonazepam slår även på snabbare än vad valium och xanax gör på mig.

Så vi är Väldigt olika i hur droger påverkar oss, jag har turen att Kpin slår så hårt och skönt på mig
Citera
2017-01-06, 07:13
Medlem
Få ner toleransen på xanor?

Har 2mg xanor ordinerat,och har tagit dem dagligen i flera år. Men eftersom jag på sistone har tagit 3mg ibland så inser jag att jag måste få ner toleransen. Har trappat ner så tar 1 och en halv,tagit så i ca 2 månader snart.
Vanligtvis tar jag vanliga xanor men har trappat med depot. måste jag trappa ner till 0 och vara torr från dom ett tag eller går toleransen ner ändå om jah håller mig till en och en halv eller 1mg?
(Tar bort 0,5mg vid varje trappning)
Hur länge bor man vänta till nästa trappning för att undvika förjävlig abstinens? Tack för svar
Citera
2017-01-06, 09:45
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Alla kommer ge olika svar då de olika benso drogerna påverkar folk olika.

Man kan egentligen inte jämnföra Alpra mot Diaz då det är två helt olika verkande droger men många verkar vilja ha ett slags diagram på hur mycket motsvarar vad och vilka doser får en att känna sig likadan på annan drog m.m...

Jag kan länka dig till denna: http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Den stämmer faktiskt väldigt bra in på hur jag upplever det, Clonazepam slår hårdare på mig än t.ex valium, mycket hårdare för att vara exakt, andra har det helt tvärt om.
2mg kpin känns som 40mg valium för mig.
2mg Kpin känns som 1,5mg Alpra

Klonazepam slår även på snabbare än vad valium och xanax gör på mig.

Så vi är Väldigt olika i hur droger påverkar oss, jag har turen att Kpin slår så hårt och skönt på mig
Ja det har du rätt i det fungerar olika på oss alla.

När jag i samråd med min f.d psykiatiker på beroendekliniken påbörjade en utsättning av Xanor Depot 6mg/dag (efter 5 år), så bytte han ut det mot 60mg Diazepam. Jag fick kraftiga utsättningsbesvär, jag mådde så dåligt att vi fick byta strategi, jag fick tillbaka Xanor Depot och minskade dosen med 0,25mg varannan vecka, det fungerade bättre, tills jag kom ner till 1mg.

Sedan i somras har jag hållit mig något sånär till Ashtons Manual och för mig personligen tycker jag att den fungerar bättre, för mig. Alprazolam är utsatt, nu har jag "bara" Diazepam att trappa ut, men det blir inte exakt enligt Ashton, utan minus 5mg varannan vecka, ibland längre beroende på omständigheter och hur jag mår.
Senast redigerad av Doleo 2017-01-06 kl. 09:52.
Citera
2017-01-07, 19:53
Medlem
ibutus avatar
Tog 3 mg kl 16, kan jag dricka försiktigt nu ikv? Öl och vin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in