2016-08-18, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronez
Fyfan vad bra xanor är mot rastlöshet!

Har förkylning så tagit 5 mg (med lite tolerans) och mår mycket bättre nu är jag trött o lite mysig för tog en holk.
Citera
2016-08-18, 09:21
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Ja, om du får bra effekt av en stav så har du sannolikt låg, eller ingen tolerans. Då kommer sannolikt två stavar ge dig en "överdos", då stavarna innehåller 2 mg Alprazolam styck (förutsatt att det är äkta vara). Du dubblar helt enkelt det verksamma ämnet om du tar en till stav.
Alright tackar då räcker det med en stav för mig.. fråga igen här: Om jag intar endast 1 stav i veckan ökar toleransen eller förblir den låg?
Citera
2016-08-18, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Alright tackar då räcker det med en stav för mig.. fråga igen här: Om jag intar endast 1 stav i veckan ökar toleransen eller förblir den låg?
Om du inte har någon tolerans rekommenderar jag att du börjar med 0,5 mg och fyller på vid behov. Är ingen expert, men jag tror inte toleransen ökar om du inte tar dagligen, men det låter ju inte som att du har tänkt att göra det. Det är bra om man kan hålla dosen så låg som möjligt med denna fantastiska helvetesmedicin.
Citera
2016-08-18, 09:40
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bxpnlt
Om du inte har någon tolerans rekommenderar jag att du börjar med 0,5 mg och fyller på vid behov. Är ingen expert, men jag tror inte toleransen ökar om du inte tar dagligen, men det låter ju inte som att du har tänkt att göra det. Det är bra om man kan hålla dosen så låg som möjligt med denna fantastiska helvetesmedicin.
Okej en fjärdedel av en stav alltså.. låter lite lite men såklart att man inte vill överdosera. Så taktiken vore kanske för mig att fördela en stav under en kväll? ena halvan för att känna mig skön på under kvällen och andra halvan för att sova gott under natten.
Citera
2016-08-18, 13:01
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Okej en fjärdedel av en stav alltså.. låter lite lite men såklart att man inte vill överdosera. Så taktiken vore kanske för mig att fördela en stav under en kväll? ena halvan för att känna mig skön på under kvällen och andra halvan för att sova gott under natten.

Ja, tänk på att de har en jävligt brant toleranskurva uppåt. Innan man vet ordet av det tar man en karta om dagen. Ha det i åtanke bara. Nog snabbast toleransökning av alla benzo. Och alla benzo har en relativt snabb "kurva".
Citera
2016-08-18, 13:20
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Ja, tänk på att de har en jävligt brant toleranskurva uppåt. Innan man vet ordet av det tar man en karta om dagen. Ha det i åtanke bara. Nog snabbast toleransökning av alla benzo. Och alla benzo har en relativt snabb "kurva".
Tack för den infon!

små mängder (max 1 stav) vid intag och max 1 gång varje helgen då blir nog bra.
Citera
2016-08-18, 16:42
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Tack för den infon!

små mängder (max 1 stav) vid intag och max 1 gång varje helgen då blir nog bra.

Intar du Alprazolam en gång i veckan så skulle jag säga att det föreligger en låg risk för att du skulle utveckla tolerans - i synnerhet ett beroende.

Prova dig fram när det gäller dosering - vilken är den lägsta dos du får önskvärd effekt på?

Du verkar dessutom ta dem för att "varva ner när det är helg" - i ett sådant fall skulle jag istället rekommendera dig att inta Diazepam då dess effekt håller i sig mycket längre och att preparatet dessutom är muskelavslappnande, vilket Alprazolam inte är. Alprazolam är mycket kraftfullare dock och absolut en av de bensodiazepiner som det är lättast att bli beroende av och detta på mycket kort tid p.g.a. dess korta halveringstid. Trots att Flunitrazepam (Rohypnol) ligger i en klassificering högre än Alprazolam så är det hugget som stucket, förenklat sett, när det gäller beroende: Flunitrazepam är kraftfullare och dessutom hypnotiska, men har längre halveringstid vilket gör att man inte behöver ta dem lika ofta, medan Alprazolam som skrivs ut mot panikångest har en kortare halveringstid och p.g.a. dess starka effekt lätt ger psykiskt beroende som innan man vet ordet av har utvecklats till ett fysiskt beroende också.
Citera
2016-08-18, 18:21
Bannlyst
Möte med jobbet idag ,slänger alltid i mig lite alpra då ,går på det dagligen men ökar lite med möten osv som jag ogillar ,o varje gång kommer man vinnande känns det som ur striden ,bra svar på tal samt bra ideer o mot frågor........skulle jag inte ta dem sitter jag med tung häfta stort sett.(har alltid haft svårt för redovisningar o möten i mitt liv)

Är beroende men att det går att höja sin lön då e man tacksam
Citera
2016-08-18, 19:18
Medlem
Måste återigen hylla Frontin 1mg till skyarna riktigt bra är dom svårt o bestämma vilka som är bästa ksalol eller frontin
Citera
2016-08-18, 19:41
Medlem
Om man kombinerar alprazolam med någon annan benso kan man väl dö eller?
Citera
2016-08-18, 19:51
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCatReturns
Om man kombinerar alprazolam med någon annan benso kan man väl dö eller?
Nej, eller jo, men det behövs ofantliga mängder. Oerhörda mängder. Hundratals piller. Ibland tusentals. Blanda med alkohol och nån opiat för att kola vippen istället. Eller sök hjälp, det blir ljusare, och du kommer att må bättre.
Citera
2016-08-18, 21:30
Medlem
fyfan va lätt det måste vara å hamna i benso träsket men har varit några roliga dagar dagar... så jävla avkopplad jag varit i ett par dagar tyvärr kan de ju aldrig vara för alltid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in